Author Topic: Метростанции от Трета метролиния  (Read 58593 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Определено съм съгласен с теб. Кметовете са в доста трудна ситуация, но мисля ме разбирате какво имам предвид. Най-малкото май се мъчи да положи стабилна основа за следвацият мандатоносител, който ако работата се запази така, както е и поне започне проектите си, ще е пак той.За нас гражданите моментната ситуация е най-добра, защото той в момента е под натиск, всички патрии чакат само негова издънка и така той не може да си отвори ОБРЪЧА от фирми))

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Май не е много тук мястото,но да попитам на някой от диаметрите предвижда ли се станция на Попа?

Колкото до втори диаметър, има ли възможност да се копае от две къртици едновременно в двете посоки? А къде се предвижда да са големите строителни площадки(тип Васил Левски)?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Quote from: JloKyM
Май не е много тук мястото,но да попитам на някой от диаметрите предвижда ли се станция на Попа?

 ...... А къде се предвижда да са големите строителни площадки(тип Васил Левски)?
На 3-ти метродиаметър би трябвало да има станция на Попа. Но толкова доколкото за този диаметър все още няма проект, а и строителството му се очертава далече в бъдещето, едва ли някой би се ангажирал да каже - да, там ще има метростанция.
.......
За втори диаметър големи строителни площадки ще има при метростанциите, т.е. срещу 5-та градска болница, на Централна гара (източно - между гаровия подлез и автогарата), на Лъвов мост от северната му страна, срещу ЦУМ, в градинката пред НДК (западната част върху базар София), при Мола в Лозенец (под бул. Черни връх) и.........

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Quote from: greg
На 3-ти метродиаметър би трябвало да има станция на Попа. Но толкова доколкото за този диаметър все още няма проект, а и строителството му се очертава далече в бъдещето, едва ли някой би се ангажирал да каже - да, там ще има метростанция.
.......
За втори диаметър големи строителни площадки ще има при метростанциите, т.е. срещу 5-та градска болница, на Централна гара (източно - между гаровия подлез и автогарата), на Лъвов мост от северната му страна, срещу ЦУМ, в градинката пред НДК (западната част върху базар София), при Мола в Лозенец (под бул. Черни връх) и.........
Аз не виждам логика на Попа да има станция , защото на около 100 м от нея е станцията до стадиона !

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ivan krastev
Аз не виждам логика на Попа да има станция , защото на около 100 м от нея е станцията до стадиона !
Да, но са от различни диаметри.Защо да става прекачване, като разстоянието от Су до този площад е достатъчно, за да има станция?
« Last Edit: 16.03.2007, 00:27:13 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: ivan krastev
Аз не виждам логика на Попа да има станция , защото на около 100 м от нея е станцията до стадиона !
Ей, вие това 100 метра за нищо ги нямате! В другия форум един се пънеше, че от Плиска до Студентски общежития е 100 метра, сега от Попа до Синьото кафе били 100 метра? Как така бе, хора? Ами освен че са на различни диаметри, в центъра е логично станциите да са по-нагъсто. Даже има смисъл на Витошка да има още една метростанция по средата между Булбанк и НДК. Тя би била удобна за района около пл.Славейков и, естествено, за самата Витошка. Иначе всичко ще се тъпче на двойната МС Сердика и там ще настане същинско стълпотворение.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Quote from: blagun
...... Ами освен че са на различни диаметри, в центъра е логично станциите да са по-нагъсто. Даже има смисъл на Витошка да има още една метростанция по средата между Булбанк и НДК. Тя би била удобна за района около пл.Славейков и, естествено, за самата Витошка. Иначе всичко ще се тъпче на двойната МС Сердика и там ще настане същинско стълпотворение.........
Естествено би било възможно, но така или иначе по втори диаметър станциите са сравнително нагъсто, само между ЦУМ и НДК разстоянието между станциите е повече от 1 км, така че решението да няма друга станция между цитираните по-горе е напълно разумно! Прекаленото сгъстяване също не би било удачно! Трябва да се има предвид, че северният изход изход на метростанция 9 е към бул. "Патриарх Евтимий", а южният на метростанция 8 към площад "Света Неделя", така че не е чак толкова голямо пешеходното разстояние. Все пак метрото не е трамвай!  А забелязвате и как така проектираните метростанции обслужват перфектно всички съществуващи трамвайни спирки!
Метростанция 5 обслужва с единия си изход трамвайната спирка на ул. "Опълченска", а с другия спирка надлез Надежда (№9), дори е близо и до спирката на № 11 при депо "Банишора".
Метростанция 6 е ясно, че обслужва Централна гара и Автогарата и със сигурност ще бъде достатъчно натоварена.
Метростанция 7 с южния си изход ще обслужва спирката на Лъвов мост, а северният може да се каже, че е сравнително близо до ул. Козлудуй.  
Метростанция 8 обслужва на север спирка Централни хали, а на юг спирка "Света Неделя".
Метростанция 9 обслужва на север спирка Патриарх Евтимий, а на юг спирка "Баба Неделя" /НДК/.
Метростанция 10 е на хотел "Хемус".
Може да се каже, че сравнителната отдалеченост на последната от бул. "Евлоги Георгиев" е много по-неприятно от липсата на метростанция до ул. "Солунска". Но не може все пак всичко за всички да е абсолютно удобно.
Не трябва и да забравяме, че "Витоша" е пешеходна зона и там така или иначе е страшно приятно да се ходи пеша. Също така спирката на "Солунска" е близо до пл. "Славейков", а там предполагам трамвай винаги ще има! Снимките по "Граф Игнатиев" и трамваят по него от повече от 100 години са символ на стара София!
След около 10 години (дай боже), когато втори метродиаметър е готов, толкова доколкото се дублира с трамвайното трасе върху него, почти съм сигурен, че трамвай между ул."Козлудуй" и пл. "Баба Неделя" по Мария Луиза и Витоша няма да има! Трамвайна улица през центъра в посока север-юг ще остане само бул. "Христо Ботев", разбира се и ул. "Граф Игнатиев".

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Абе рибата още в морето, а аз слагам тигана, ама разстоянието между СУ и НДК не е ли малко големичко, поне една станция можеха да сложат. Така няма нито една станция в близост до цялата Раковска... А иначе станция на Руски Паметник не е наложителна, щом ще има на Пирогов и 5-те Кьошета (което разстояние апропо ми се струва по-малко от СУ-НДК). Естествено отсечката между двете станции ще е интересна
« Last Edit: 11.01.2008, 11:38:24 by Muslon »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Нуждата от станция на Попа е крещяща  

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Друг е въпросът къде биха я сбутали тая станция на Попа. Иначе, че е наложителна-наложителна е. Сигурно би била най-натоварената от целия 3 диаметър..ама къде да се намести!? Възможно е например единия изход да е при църквата Св.Седмочисленици, другия на мястото на градинката до нотариата..ама пак доста тясно ми се вижда всичко.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: JloKyM
Друг е въпросът къде биха я сбутали тая станция на Попа. Иначе, че е наложителна-наложителна е. Сигурно би била най-натоварената от целия 3 диаметър..ама къде да се намести!? Възможно е например единия изход да е при църквата Св.Седмочисленици, другия на мястото на градинката до нотариата..ама пак доста тясно ми се вижда всичко.

Има си място. Стига да има задание ще се направи, разбира се на съответната цена.
Световната практика познава и по-тесни и сложни участъци!

Иначе разтоянието до Юнак е малко и може би затова не са предвидили там да има станция
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Quote from: LG_
Иначе разтоянието до Юнак е малко и може би затова не са предвидили там да има станция

Така си е, но това, което мен ме "притеснява" е, че се получава един немалък район без никакво покритие на метрото: ЦУМ-СУ-Юнак-НДК, което все пак си е центърът на София.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Quote from: Muslon
Така си е, но това, което мен ме "притеснява" е, че се получава един немалък район без никакво покритие на метрото: ЦУМ-СУ-Юнак-НДК, което все пак си е центърът на София.

Това е т.нап. вътрешен триъгълник, който да си го кажем честно... е малък като площ и където и да се намираш с него, си на не повече от 15 минути до метростанция от който и да било от метродиаметрите.

А за станция на Попа... може да я направят с централен вестибюл с вход на самия площад...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
7. Станцията на Попа, както казваше и Благун преди време, вероятно не е заложена, защото Юнак от първи диаметър е на... 10 минути пеша;
От Юнак до Попа не е далече, макар че само докато пресечеш двата светофара, минават 10 минути. По-скоро Попа би била удобна станция за комуникационния пешеходен район около пл.Славейков, Седмочислениците, театрите. След като практически няма шанс да се построят МС на Солунска/Витоша и на Военния клуб, Попа би бил много удобна станция в сърцето на София. В повечето градове МС в идеалния център са на по-малки разстояния, а в София - тъкмо обратното: най-близки са периферните Въртопо и Онкология.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Така е, Но тък като пространството там е доста малко, може да се направи подобно на МС Юнак - с павилион, който да включи преобразуването на целия площад, като го свали в нивото на подлеза - ще бъде хем интересно като визия, хем самата площ на площада ще се увеличи... Тия дни ще седна да го нарисувам и ще го сложа да ви покажа какво имам предвид

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Quote from: blagun
От Юнак до Попа не е далече, макар че само докато пресечеш двата светофара, минават 10 минути. По-скоро Попа би била удобна станция за комуникационния пешеходен район около пл.Славейков, Седмочислениците, театрите. След като практически няма шанс да се построят МС на Солунска/Витоша и на Военния клуб, Попа би бил много удобна станция в сърцето на София. В повечето градове МС в идеалния център са на по-малки разстояния, а в София - тъкмо обратното: най-близки са периферните Въртопо и Онкология.

Абсолютно съгласен съм с Балгун. Всеки град има станция в идеалния център (а обикновено и няколко), само в София няма да има. Та нали уж целта е във въпросният идеален център да няма почти никакъв друг транспорт освен метро?!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
А ето и обещаната МС "Св. Патриарх Евтимий" и даже с едно доста оригинално решение за площада:

Пространството, което заема площада сега да се свали на нивото на подлеза, в който ще се разположи касовата зала. Така се освобождава място, което сега се ползва от автомобилните потоци, за търговски площи и заведения. Пешеходците получават площад на ниво -1 от повърхността като по този начин се отделят от трафика горе.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Болеро не съм съгласен с този проект.
 За това кръстовище ще е по-практично автомобилния трафик да мине подземно, а Граф Игнатиев да е пешеходен от Пл. Гарибалди до Канала. Спирката на трамваите става обособена в площада, като се направи от типа на МС Въртопо. Паметника на Патриарх Евтимой отстава на същото място, но около него се прави полянка. Ще има 3 платна за основния трафик, както и едно платно за завиващите от Васил Левски към Париарха (като на Скобелев) с ККМ за тролейбуси, която е вързана със старата от дясно и някъде от около 6 септември се включва в основната. Касите ще са наземни като с двойни ескалатори ще се слиза направо на ниво (-2) перони странични.
 Тази линия трябва да е на 1435 мм трасе и мотрисите да са трамвайни, което ще намали изискванията за радиус на криви и максимален допустим наклон! А при Vmax=70 km/h за тези мотриси (които разбира се могат да работят в режим много единици) и с места за включване на мотрисите при пресичане на други линии като например 20 при Ситняково, трамвая на Овча Купел 2 + бъдещото трасе по Каблешков при ЦБ3 се покрива още повече народ който има Метро-Трамвайна връзка с центъра. Също отпада нуждата за ново депо! Ще има комбиниран пропускателен режим като основното трасе ще е с предварително плащане и бариери, а другите линии с електронната система която тепърва ще се въвежда и предварително в участъците където се покрива с основната линия.
Ако МД3 минава през Патриарха, което е супер вариант, трявбва да има задължително ТМ линия Руски Паметник-Кръста. Другата основна линия която ще прави връзка е сегашния ТМ7, който ще се скъси до пл. Св Неделя.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
мда, и аз подкрепям изграждането на тунел за трафика (-1 ниво), трамваите на нулево ниво, а метрото на -3, подлезите на -2 ниво. така изцяло ще се премахнат всички коли от това място, а пешеходната зона ще бъде "възнаградена" с едно площадче, кафенета, фонтанче...

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
-3 нива не са ли едно 20 метра под земята.. как ще го направят трябва да затворят целия площад поне за година и половина