Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 203871 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Начертаната линия е за мидибусчета- примерно Карсан Атак или така хареесаните от СО- Карсан Джест.


Велоалеи (такива, на които не може да се паркира) по тези улички ще вършат повече работа от довозване с Карсан Атак.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Жителите на кв. Христо Ботев искат да се удължи автобус 79 до МС "Искърско шосе". За целта са направили подписка, подписана от 200 души.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно идеята не е лоша, но обръщането на съчленени автобуси около МС Искърско Шосе ще е трудно, а и ще трябват 1-2 допълнителни коли за да се запазят интервалите. Може би е по-удачен кръгов маршрут в Дружба. Също жителите на Христо Ботев ще имат трудности с безплатното пътуване с метрото за разлика от наземния транспорт.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да, последна спирка на задънена улица оттатък жп линията не е много реалистично. Възможно е до МС Софийска Света гора. Или пък по Мими Балканска до Терминал 2? Какво пък толкова - TXL в Берлин също минава през непрестижни квартали. Само не знам, как жителите на махалата ще приемат постоянния контрол в автобусите до летището  :laugh:
« Last Edit: 23.07.2020, 14:48:18 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Идеята никак не е лоша!

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Или пък по Мими Балканска до Терминал 2?
това е най- логичното и ще създаде безценни връзки!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Не вършат работа на жителите на Христо Ботев тези връзки, защото в метрото не може да се пътува така изгодно както в БДЖ, затова и искат да завива към гарата рейса.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В подписката им е записано, че много от тях работят в индустриалната зона на Неделчо Бончев, а и им е важна връзката с метрото 88 и особено - 604. Затова искат до там, а не до летището, света гора и т.н.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Отдавна говоря, че е нужно удължаване на 79 в тази посока. Но, според мен, по-смислено би било все пак да се движи от Източна тангента по Мими Балканска, надясно по Христофор Колумб и наляво по Искърско шосе до гара Искър. Така ще има удобно прекачване и за летището, и за гарата, и за метрото.
А когато им се изисква, ромите също купуват и дупчат билети, въпрос на контрол  ;)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
В подписката им е записано, че много от тях работят в индустриалната зона на Неделчо Бончев, а и им е важна връзката с метрото 88 и особено - 604. Затова искат до там, а не до летището, света гора и т.н.
Ами тогава да обединят А79 и А10. Но силно ме съмнява пътникопотокът от Христо Ботев единствено към индустриалната зона. Може би Фафан има основание да подозира, че задната мисъл е връзката с практически безплатния за тях влак. И така да е, от Неделчо Бончев до спирка Искърско шосе разстоянието е малко.
А иначе една линия до летището има потенциал за доста райони на града, а не само за един малък квартал.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
От 01.10 се готви разделянето на 21 и 22 с по 4 коли през 20 минути делник пик. За целта са необходими два нови автобуса. Вече са в гаража на МТК 4 нови проситита.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Информацията е прекалено хубава, за да е истина. Осем коли за тези две линии ми се виждат страшна много.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
До колко маршрутите се покриват с А23 и може ли да му се случи "случка"?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз мисля, че 24 става излишен.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Не знам защо въобще ги обединиха навремето....Всъщност сещам се - за да предпочитат хората маршрутките.....
« Last Edit: 12.09.2020, 00:47:47 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
До колко маршрутите се покриват с А23 и може ли да му се случи "случка"?
А23 минава през други села/квартали. Маршрутите на 21, 22 и 23 се покриват примерно колкото тези на 64 и 98.
А21/22 обслужва Подгумер и Войнеговци, до които до северната дъга на СОП пътят съвпада, а по-нататък е по различни отклонения без пряка връзка между селата. И в момента тя има няколко варианта в последователността на обслужване на двете села и вероятно обърква хората. Предимство на такава линия може да е някаква вътрешна връзка между Подгумер и Войнеговци и, разбира се, икономия на пробег. Недостатък: подгумерчани се лашкат излишно през Войнеговци, ако хванат единия вариант на линията и обратно.
Всъщност линиите може да са с два номера и да се запази настоящата схема: А21: Орландовци-Подгумер-Войнеговци-Орландовци и А22: Орландовци-Войнеговци-Подгумер-Орландовци, но се обсъжда цялостно разделяне на обслужването. За да се запази броят курсове до всяко от двете села, се добавят допълнителни две коли, като в общата част Орландовци-Бенковски-Световрачене обслужването ще се засили. За закриване на А24 може да се говори, ако се засили и А23, която е интересна за кварталите Изгрев и Гниляне на Нови Искър, тъй като им дава по-бърза връзка от А26. При това положение може да се мисли за удължаване на А23 до МС Хаджи Димитър, на А100 - до "Св.Мина" и закриване на А24.
« Last Edit: 12.09.2020, 10:10:11 by blagun »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Поздравление за хората от Подгумер и Войняговци, затова че издействаха първо удължаване на маршрутите, а сега и увеличаване на колите и намаляване на интервалите. А преди няколко години се твърдеше, че като линии се дадат на концесия, няма да има никакви промени. Виждате, че промени има и то за добро.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
24 е шансът на бенковци да се качат на празен автобус. И него искали да го удължават до гарата.
Мен лично по-добре ми звучи пробега му да бъде прехвърлен на 23 и тя да бъде по-редовна и да върви до МД3.
« Last Edit: 12.09.2020, 11:37:26 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Новината е добра за жителите на Подгумер и Войнеговци, но не знам колко е добра за данъкоплатеца. Двете села са с малко на брой жители и при четири коли на всяка една от линиите, след Световрачене автобусите ще пътуват със средно по 5 души. Повечето хора в активна възраст в крайградските райони пътуват с автомобили, защото е прекалено дълго пътуването с ГТ. Той се ползва главно от ученици и пенсионери. За мен е очевидно, че се търси да се създаде повече пробег за МТК и да се напълнят съответните партийни касички. Като добавим и факта, че кметът на район "Нови Искър" живее в Подгумер е ясно, защо в общината са толкова благосклонни към промяната, а в същия този район А26, който обслужва 6 населени места от района с несравнимо по-голямо население, събота и неделя се движи на един час. Съгласен съм, че жителите на Войнеговци и Подгумер също заслужават по-добро обслужване и сегашната обединена линия не е удобна за хората, но промените трябва да се правят спрямо реалните транспортни нужди на неселението и броя на пътуващите. А23 трябва да бъде с увеличен брой коли и по-възможност да прави връзка с метростанция, така ще се подобри ослужването на повече квартали и население.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз бих подкрепил закриването на линия 24, но нека пробегът са бъде разпределен както по 23, така и по 100 за обслужване на другата част от Орландовци.
храна за мозък - http://www.banitza.net/