Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 165008 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #60 on: 21.06.2019, 17:57:13 »
Градският транспорт във Варна на загуба от 3 млн.лв. през 2018 година

Ще светнат на голяма печалба като турят ония работи с акумулаторите! Ще вържат чак! Тя ако ставала така работата!
Според мен са на загуба, че не е дошъл лично Юнкер да кара автобус барабар с целия Европейски парламент.

https://m.dnevnik.bg/bulgaria/2019/06/21/3928499_varna_shte_dobavi_77_elektrobusa_i_10_troleibusa_kum/
« Last Edit: 21.06.2019, 18:54:13 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #61 on: 21.06.2019, 18:56:09 »
Юнкер да кара автобус е съмнителна идея при неговите постижения в алкохолната подготовка.  :rolleyes: 3 милиона загуба на година не са чак толкова много за град като Варна, градският транспорт навсякъде по света получава субсидии.  :rolleyes: За намаляване на загубите може да се ползва опитът на някои бивши британски колонии:
« Last Edit: 21.06.2019, 18:58:14 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #62 on: 21.06.2019, 19:08:56 »
Аз е казвам, че е страшно, а че ще трябва с нещо да им купят батерии към 2025 година и няма да имат пари. То да не е тролей да го караш само и ремонтираш.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #63 on: 21.06.2019, 21:37:07 »
След пуска на булеварда в Аспарухово, забелязвам, че разписанията на линиите 86 и 83 съвсем са оредели с интервали на повече от 1 час дори! Вярно ли е това на практика, понеже в нета го следя и ако е така как смятат хората да разчитат на такива линиии, съответно и да се развиват?

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #64 on: 21.06.2019, 22:27:45 »
Да вярно е вчера чакахме тролей,а се оказа 2 коли последователни са ги оставили открити.
« Last Edit: 21.06.2019, 22:39:20 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline pldbus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1047
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #65 on: 21.06.2019, 22:35:42 »
Оф, айде и Варна с електробуси! Айде стига бе хора, как може такива идиоти да управляват масово и да взимат важни решения.
Надявам се да не засегна някого, но това масово купуване на електробуси от български градове ми прилича малко на оная поговорка "барабар Петко с мъжете". :D

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #66 on: 21.06.2019, 23:17:41 »
Или на гол гъз чифте пищови...Изчакайте няколко години, да видите тогава цирк. Че и съчленени електробуси, при все, че още читав единичен не е измислен.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #67 on: 21.06.2019, 23:40:20 »
А хибриди с електрическо и друго задвижване ще позволява ли програмата да се купуват? Скоро именно подобни модели на Соларис се тестваха в града, вкл. и съчленен и не знам с какви впечатления остана дружеството от тях. Така обаче се нарушава принципа да бъдат на 100% екологични.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #68 on: 22.06.2019, 09:40:24 »
А хибриди с електрическо и друго задвижване ще позволява ли програмата да се купуват? Скоро именно подобни модели на Соларис се тестваха в града, вкл. и съчленен и не знам с какви впечатления остана дружеството от тях. Така обаче се нарушава принципа да бъдат на 100% екологични.

Ще позволява разбира се. Щом може да се движи без да отделя газове значи го позволява. Другото ще се види за аварийни цели - както с Шкодите.
Пробжлемът според мен, е че масово общините желавят да прахосат парите предизборно. Имам някаква надежда само Столична община да го вложи в нещо смислено - щото има нужда от много нова мрежа, много нов подвижен състав и т.н. Не, че Варна няма! Има! Само дето във Варна едва ли на някой му е дремело за някакви тролейбуси и да има готов какъвто и да е проект свързан с тях. Не е в стила на града, да има пара в двигателя, а свирката да е празна.

Да не забравяме, че само преди няколко дни се чу най-вярното изказване на Областния управител:
http://www.moreto.net/novini.php?n=399397
Областният управител: Варна е провинция, без фабрики, само спални се строят
« Last Edit: 22.06.2019, 09:42:45 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #69 on: 22.06.2019, 11:07:42 »
Само, че хибридния соло електробус, който се тества скоро във Варна се движеше и на дизел в режим на работа като автобус, а не само в аварийни ситуации...
https://dariknews.bg/regioni/varna/zala-plenarna/v-gradski-transport-haresaha-hibridniia-avtobus-snimki-2146474

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #70 on: 22.06.2019, 12:34:19 »
Хайде стига се дърдорили идиотии и простотии... Да светът се променя и милинките ви тролейченца дето толкова оплаквате се заменят с електробуси. Проумейте го и вървете напред с еволюцията!!!
Модел като хората- еми знам, че България върви малко назад във времето, ама някои хора тук явно, че не могат да мръднат от 80те. Не са един или два градовете в Европа където електрическите автобуси са в редовна експлоатация. За пореден път ще спомена за Хановер, Айндховен, Берлин, Хайделберг, Хамбург... Че си изминават достатъчно дълги курсове, без проблеми и без драми каквито тук някои се опитвате да им вмените, защото не можете да преглътнете технологичния напредък.

Конкретно за краткосрочен план за ДАПа на Помиарна (варна) и трябват 30 соло автобуса. По-нататък да му мислят за други. В момента няма достатъчно подвижен състав. Тролейбусите са си добре. Там за по-нататък много добре би дошло да се вземат до 10 машини хибриден тип (батерия или двигател), които да се ползват при аварии по трасето. Така да не трошат наличните 30 като ползват аварийния двигател с пътници движейки се километри. Съчленени автобуси и тролейбуси на ДАПа не им трябват. Разписанията да си оправят. 14ките са на 20 мин... да ги дръпнат с още 1-2 коли на 12-15 и ще си решат проблема там. 209 също може да се мръдне на соло с една идея по-гъст интервал.

За въпроса за 88 и 83. Ама аз веднъж те насочих, да не се хващаш да изказваш мнения и тн. от научена с налучквания информация без да си го изпитал лично... 86 редовно 1та кола не се залага, защото нямат шофьори. Автобуси също няма и остава открита. А за случая, за който говори Пешо ще му припомня, че видяхме тролейбусът втория път, но с към 10 минутно закъснение. На 83 също понякога не се изпълняват курсове, но общо взето, това може да не се счита за линия и да бъде спряно. Никой от пътниците няма да усети липсата.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #71 on: 22.06.2019, 13:06:45 »
Разписанието на тролейбусна линия 86 е актуализирано, защото е на 30-60 м. през целия ден.
http://www.gtvarna.com/timetable-32

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #72 on: 22.06.2019, 18:37:12 »
Като дава шанс пример с Германия, що не дадеш пример и за трамваите и за СБановете и за метрото. Така избирателно само за електробусите.
Отговори конкретно:
Е ли Варна за трамвай?
Е ли Варна за скоростен трамвай?
Има ли пари сега за комбинирани тролейбуси с ДВГ и автоматични пръти?
Вярваш ли, че ще работят пълноценно тези неща при варненските ледове и жеги и варненските псевдо бусленти?
Според тебе малко инфраструктура ще ги изгори ли ако направят ?
Айде да не сравняваме баш с Германия, че и със София почва да става трудно.
Например в София можеш да си купиш дневна и нощна карта от телефона и да ти го тури на сметката за телефонa,  а във Варна не само няма нищо работещо като хората , няма и дневна карта, която впрочем въведоха в Пловдив за 5 лв. при хем са няколко частника.



Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #73 on: 22.06.2019, 19:17:58 »
ПТП с 9609 на кръговото до спирка Явор.

Джантите на 4286 са боядисани в бяло.
« Last Edit: 22.06.2019, 20:08:43 by skin »



Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #74 on: 22.06.2019, 23:54:44 »
Няма да е лошо да купят повече качествени съчленени автобуси от водещи марки, да се възползват сега като дават пари. При посещенията ми в града ми прави впечатление, че автобусите са им доста натоварени, а по някои силни линии се движат къси. А и така ще могат да привлекат повече пътници и с по-малко персонал да возят повече хора. И все пак са в пъти по-добре от мизериите в Пловдив, където няма съчленени, а във Варна има доста такива.

Би било много хубаво ако намажат с още една доставка съчленени Солариси или МАН-ове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #75 on: 23.06.2019, 02:42:29 »
Във Варна, подобно на Пловдив не трябват съчленени автобуси. Знам, че доста от вас различават автобусите като съчленени и никакви. Причината за натоварените линии във Варна са разписанията, че няма линия на по-чест интервал от 10 мин. с изключение на 148 и 13. Другата многократно повтаряна причина- абсурдната система за таксуване, от която пътниците се скупчват в определени линии, а цялата система работи супер непълноценно.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #76 on: 23.06.2019, 12:21:23 »
Няма да е лошо да купят повече качествени съчленени автобуси от водещи марки, да се възползват сега като дават пари. При посещенията ми в града ми прави впечатление, че автобусите са им доста натоварени, а по някои силни линии се движат къси. А и така ще могат да привлекат повече пътници и с по-малко персонал да возят повече хора. И все пак са в пъти по-добре от мизериите в Пловдив, където няма съчленени, а във Варна има доста такива.

Би било много хубаво ако намажат с още една доставка съчленени Солариси или МАН-ове.
Пари за автобуси не дава никой точно в момента. Пари за такива неща имаше по "Региони е растеж", но купиха няколко само щото ги изцвъцаха за ония фирми дето носят сакове със сухо в багажника.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #77 on: 23.06.2019, 15:39:50 »
Малко се забавих, но...



Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #78 on: 24.06.2019, 18:59:07 »
Хайде стига се дърдорили идиотии и простотии... Да светът се променя и милинките ви тролейченца дето толкова оплаквате се заменят с електробуси. Проумейте го и вървете напред с еволюцията!!!
Модел като хората- еми знам, че България върви малко назад във времето, ама някои хора тук явно, че не могат да мръднат от 80те. Не са един или два градовете в Европа където електрическите автобуси са в редовна експлоатация. За пореден път ще спомена за Хановер, Айндховен, Берлин, Хайделберг, Хамбург... Че си изминават достатъчно дълги курсове, без проблеми и без драми каквито тук някои се опитвате да им вмените, защото не можете да преглътнете технологичния напредък.

Конкретно за краткосрочен план за ДАПа на Помиарна (варна) и трябват 30 соло автобуса. По-нататък да му мислят за други. В момента няма достатъчно подвижен състав. Тролейбусите са си добре. Там за по-нататък много добре би дошло да се вземат до 10 машини хибриден тип (батерия или двигател), които да се ползват при аварии по трасето. Така да не трошат наличните 30 като ползват аварийния двигател с пътници движейки се километри. Съчленени автобуси и тролейбуси на ДАПа не им трябват. Разписанията да си оправят. 14ките са на 20 мин... да ги дръпнат с още 1-2 коли на 12-15 и ще си решат проблема там. 209 също може да се мръдне на соло с една идея по-гъст интервал.

За въпроса за 88 и 83. Ама аз веднъж те насочих, да не се хващаш да изказваш мнения и тн. от научена с налучквания информация без да си го изпитал лично... 86 редовно 1та кола не се залага, защото нямат шофьори. Автобуси също няма и остава открита. А за случая, за който говори Пешо ще му припомня, че видяхме тролейбусът втория път, но с към 10 минутно закъснение. На 83 също понякога не се изпълняват курсове, но общо взето, това може да не се счита за линия и да бъде спряно. Никой от пътниците няма да усети липсата.

Поне 20 пъти написах, че електробусите не са предназначени за замяна на "тролейченцата", а на дизеловите автобуси. И точно по технологични причини - недостатъчен капацитет на батерията/ултракондензатора, ограниченият експлоатационен срок и изключително високата цена за замяната след известно време, не могат на този етап обикновените автобуси да изчезнат, а електробусите са супер скъпи играчки и нищо повече. Въобще не става въпрос за някаква носталгия. То има много по-напредничави транспортни средства от трамваите, тролеите, електробусите, автобусите. Писано е в книгата "От велосипеда до метрото" още преди 30 години, виж метрото в Дубай, Копенхаген, в Лил, Рен, Париж, такива има в Япония и на други места - с улеи с пневматични гуми и с автоматично управление, с капацитет в зависимост от планирания пътникопоток, не е задължително да е класическо метро...Напишете в гугъла Personal Rapid Transit да видите какво ще ви излезе..
И също още толкова пъти написах, че във Варна от много години се нуждаете от скоростен трамвай за Владиславово, Аспарухово, Златни Пясъци....Казваш Германия, ама в Германия почти навсякъде автобусите са второстепенен, довозващ транспорт. И не само в Германия.
« Last Edit: 24.06.2019, 21:42:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #79 on: 24.06.2019, 22:47:52 »
Хайде стига се дърдорили идиотии и простотии... Да светът се променя и милинките ви тролейченца дето толкова оплаквате се заменят с електробуси. Проумейте го и вървете напред с еволюцията!!!
Модел като хората- еми знам, че България върви малко назад във времето, ама някои хора тук явно, че не могат да мръднат от 80те. Не са един или два градовете в Европа където електрическите автобуси са в редовна експлоатация. За пореден път ще спомена за Хановер, Айндховен, Берлин, Хайделберг, Хамбург... Че си изминават достатъчно дълги курсове, без проблеми и без драми каквито тук някои се опитвате да им вмените, защото не можете да преглътнете технологичния напредък.

Конкретно за краткосрочен план за ДАПа на Помиарна (варна) и трябват 30 соло автобуса. По-нататък да му мислят за други. В момента няма достатъчно подвижен състав. Тролейбусите са си добре. Там за по-нататък много добре би дошло да се вземат до 10 машини хибриден тип (батерия или двигател), които да се ползват при аварии по трасето. Така да не трошат наличните 30 като ползват аварийния двигател с пътници движейки се километри. Съчленени автобуси и тролейбуси на ДАПа не им трябват. Разписанията да си оправят. 14ките са на 20 мин... да ги дръпнат с още 1-2 коли на 12-15 и ще си решат проблема там. 209 също може да се мръдне на соло с една идея по-гъст интервал.

За въпроса за 88 и 83. Ама аз веднъж те насочих, да не се хващаш да изказваш мнения и тн. от научена с налучквания информация без да си го изпитал лично... 86 редовно 1та кола не се залага, защото нямат шофьори. Автобуси също няма и остава открита. А за случая, за който говори Пешо ще му припомня, че видяхме тролейбусът втория път, но с към 10 минутно закъснение. На 83 също понякога не се изпълняват курсове, но общо взето, това може да не се счита за линия и да бъде спряно. Никой от пътниците няма да усети липсата.

Поне 20 пъти написах, че електробусите не са предназначени за замяна на "тролейченцата", а на дизеловите автобуси. И точно по технологични причини - недостатъчен капацитет на батерията/ултракондензатора, ограниченият експлоатационен срок и изключително високата цена за замяната след известно време, не могат на този етап обикновените автобуси да изчезнат, а електробусите са супер скъпи играчки и нищо повече. Въобще не става въпрос за някаква носталгия. То има много по-напредничави транспортни средства от трамваите, тролеите, електробусите, автобусите. Писано е в книгата "От велосипеда до метрото" още преди 30 години, виж метрото в Дубай, Копенхаген, в Лил, Рен, Париж, такива има в Япония и на други места - с улеи с пневматични гуми и с автоматично управление, с капацитет в зависимост от планирания пътникопоток, не е задължително да е класическо метро...Напишете в гугъла Personal Rapid Transit да видите какво ще ви излезе..
И също още толкова пъти написах, че във Варна от много години се нуждаете от скоростен трамвай за Владиславово, Аспарухово, Златни Пясъци....Казваш Германия, ама в Германия почти навсякъде автобусите са второстепенен, довозващ транспорт. И не само в Германия.
Аз затова си се отделих на лични си общувам с, така да го нарека, "нормалните" двама-трима колеги от раздела. Тук изобщо нямам намерение да се занимавам с останалите - кой от кой по-тесни специалисти :devil: :fan:, притежаващи самочувствието на професори от Харвард. :crazy: :D Мрънкаме си с другите колеги как, за съжаление, решенията за разходването на парите не се взимат от кадърни и заинтересовани от работата си хора в Общината, ама ако трябва да избирам между тях и специалистите тук, то определено бих предпочел да са Потника и компания... :rolleyes: :help:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!