Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 567623 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2680 on: 14.04.2023, 22:45:31 »

Швейцарските по воя с който се движат не ми се виждат нито първа, нито втора младост.

Воят на швейцарските е запазена марка на местното ни техническо обслужване, само ние можем да докараме чудесни трамваи за толкова кратко време до такова състояние. Иди в Базел да ги чуеш, там ако те блъсне такъв трамвай може да не чуеш как те е блъснал.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2681 on: 17.04.2023, 08:09:33 »
Разследващите инцидента ще видят огледалото от близкия тротоар, и ще заключат, че ватманът е имал видимост. Това, че в това огледало се е виждало същото, което и в страничното огледало на трамвая, а понякога даже и по-зле, никой, ама абсолютно никой няма да го заинтересува.



Най хубаво си е трамвай като швейцарскияте. С бутон и вратата се затваря след пътника че чак и стъпалце пада да е по удобно. Най хубавите и обмислени трамваи. Никога не може да се повлече или затисне някой.
Т6А2 имат фабрично бутони за отваряне на вратите, това че са отдавна избушени и никога използвани е друг въпрос. Инекон също имат и кой знае защо и при тях не се използва...

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2682 on: 17.04.2023, 08:18:00 »
С орязаните разписания и неориентирани пътници , никой няма да ги чака да се въртят по вратите и да ги блъскат чакайки да им бъде отворено. Две бабички да се намерят да не могат да си натиснат копчето и си закъснял, курса нередовен. Отваряш, кой се качил качил, който не - чака следващия.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2683 on: 17.04.2023, 10:49:24 »
В Песите още въртите рекламните клипчета за отваряне на вратите от пътниците… да се ползват бутоните се възпитава, но в ЦГМ/СА/СЕ няма желание и за това не са виновни пътниците!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2684 on: 17.04.2023, 11:11:00 »
С орязаните разписания и неориентирани пътници , никой няма да ги чака да се въртят по вратите и да ги блъскат чакайки да им бъде отворено. Две бабички да се намерят да не могат да си натиснат копчето и си закъснял, курса нередовен. Отваряш, кой се качил качил, който не - чака следващия.
Това изобщо не е вярно. Научават си и става много по бързо и безопасно. Нали така беше при МАН допреди пандемията някои още натискат по навик от тогава. Чувал съм коментари от шофьори като пуснаха МАН колко по удобно и спокойно е така и никога не може да затиснеш човек. Много по спокойно се работи с бутони и блокировки вместо постоянно да си нащрек.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2685 on: 17.04.2023, 11:50:35 »
На тм5 има 5 спирки за 5 минути ,- от Бъкстон до Гешов. Отваряш, затваряш и газ . Няма време да чакаш да си ги отварят пътниците. Бавното затваряне на вратите прави изчакването на тичащи пътници почти невъзможно. Рискуваш да изпуснеш сигнала.

А за блокировките - със и без блокировки , вратата срещне ли препятствие се връща. На таблото имаш индикация за отворена врата.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2686 on: 17.04.2023, 11:57:53 »
Няма време да чакаш да си ги отварят пътниците.
Че кой те кара да чакаш?! Ако си отворят - качват се, ако не - остават.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2687 on: 17.04.2023, 12:05:31 »
Няма време да чакаш да си ги отварят пътниците.
Че кой те кара да чакаш?! Ако си отворят - качват се, ако не - остават.
Иначе в написаното от Трамс прозира и другата мантра - пътниците са най-голямата пречка на работещите в МГТ! Най-добре транзит навсякъде, возенето на пътници и спирането по спирки е крайно излишно и безсмислено… В много дейности има флегми (мен ме дразнят и тези в магазините, които правят опашка, вадейки/слагайки покупките в количката или пълнейки ги в торби на касата), но спирките на МГТ не са питстоп на автомобилно състезание. Възрастните хора са възрастни, реакциите и физическите им способности са по-забавени… Като им е много затегнато разписанието, колко пъти и на колко места водачите намериха начин да им се разтегли, в повечето случаи неоснователно!?

И какви са тези нередовни курсове, че си возил пътници!? По 204, 111 и още няколко линии тогава вероятно няма един редовен курс и ЦГМ нищо не плаща за обслужването на тези линии…
« Last Edit: 17.04.2023, 16:55:04 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2688 on: 17.04.2023, 12:19:45 »
Пътниците бързо ще се научат, като останат на спирката 2-3 пъти, а подходяща информационна кампания ще им спести и това.
Голям надпис на вратата "Отваря се с бутон" или подобно, което да им извади очите в момента, в който застанат пред вратата е напълно достатъчно, за да започнат да търсят бутона още преди трамваят да е спрял. По някаква неведома причина обаче, ЦГМ реши, че малки невзрачни лепенки на дръжките ще свършат същата работа.

На Песа обаче не съм забелязал да има драма с бутоните, а там това е единственият начин.

Навремето, когато дойдоха Дюваг, пуснаха тези с ремаркетата по ТМ21 и хората много бързо научиха, че при тях вратите се отварят само с бутона, нищо че до тогава изобщо не бяха виждали такова чудо.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2689 on: 17.04.2023, 12:22:04 »
На фона на това, че върнаха и спирките “по желание” преди време, трябва и стоп бутоните навсякъде да работят и да се знае от пътниците за какво да ги ползват!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2690 on: 17.04.2023, 12:23:58 »
Отварянето с бутон от пътниците има и добрият страничен ефект че салоните са по-топли когато е студено навън.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2691 on: 17.04.2023, 12:56:14 »
Както и лятото, ако климатици има в превозното средство и работят, вътре си остава хладно. Отделно как в цяла Европа може и превозните средства са пет пъти по бързи и редовни, само в София не може...

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2692 on: 17.04.2023, 13:40:58 »
Това, че пътниците не знаели къде да натискат изобщо не е вярно. По-скоро се натиска де що видят бутони. По българските трамваи все още седят писани на ръка бележки под аварийната спирачка или звънеца, че не е бутон за отваряне на вратите.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2693 on: 17.04.2023, 13:43:44 »
Няма време да чакаш да си ги отварят пътниците.
Че кой те кара да чакаш?! Ако си отворят - качват се, ако не - остават.
Иначе в написаното от Трамс прозира и другата мантра - пътниците са най-голямата пречка на работещите в МГТ! Най-добре транзит навсякъде, возенето на пътници и спирането по спирки е крайно излишно и безсмислено… В много дейности има флегми (мен ме дразнят и тези в магазините, които трамваят опашка, вадейки/слагайки покупките в количката или пълнейки ги в торби на касата), но спирките на МГТ не са питстоп на автомобилно състезание. Възрастните хора са възрастни, реакциите и физическите им способности са по-забавени… Като им е много затегнато разписанието, колко пъти и на колко места водачите намериха начин да им се разтегли, в повечето случаи неоснователно!?

И какви са тези нередовни курсове, че си возил пътници!? По 204, 111 и още няколко линии тогава вероятно няма един редовен курс и ЦГМ нищо не плаща за обслужването на тези линии…
Общината плаща на километър , не на извозени хора. Бройката курсове трябва да е изпълнена. Пътниците мишките ги яли. Дали се вози някой или не , все тая. Общината не е на загуба.

А за нередовните курсове - по автобусните линии цял ден се води "интензивен трафик" и курсове за закъснения не се взимат.
В трамвайния транспорт всичко се следи под лупа и курсове се взимат.
« Last Edit: 17.04.2023, 13:49:37 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2694 on: 17.04.2023, 13:45:06 »
Това, че пътниците не знаели къде да натискат изобщо не е вярно. По-скоро се натиска де що видят бутони. По българските трамваи все още седят писани на ръка бележки под аварийната спирачка или звънеца, че не е бутон за отваряне на вратите.
По 8 линия все още разни индивиди натискат аварийната спирачка на базелските. Миналата година като бяха къси карданни, същата работа . На краставиците не натискат правилния бутон , тук натискат и звънеца и аварийната спирачка.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2695 on: 17.04.2023, 13:58:42 »
По 8 линия все още разни индивиди натискат аварийната спирачка на базелските. Миналата година като бяха къси карданни, същата работа . На краставиците не натискат правилния бутон , тук натискат и звънеца и аварийната спирачка.
Без да се правя на разбирач не би ли могло да се пребоядисат или да се направят във всички трамваи, автобуси копчето за вратите да е отличимо - голямо светещо - подобно на Песите. Така за пътуващите ще е очеизвадно кое е копчето за вратите.
Знам че примера с влаковете не е добър, но и там на новите вагони вратите с отварят с копче и няма нито клипове, нито разяснения, но до момента не съм видял драма - пътниците си слизат и се качват. При Песите е същото. Но ми се струва че е едно уеднаквяване ще улесни хората да не натискат де що видят бутон 

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2696 on: 17.04.2023, 14:01:55 »
По 8 линия все още разни индивиди натискат аварийната спирачка на базелските. Миналата година като бяха къси карданни, същата работа . На краставиците не натискат правилния бутон , тук натискат и звънеца и аварийната спирачка.
Без да се правя на разбирач не би ли могло да се пребоядисат или да се направят във всички трамваи, автобуси копчето за вратите да е отличимо - голямо светещо - подобно на Песите. Така за пътуващите ще е очеизвадно кое е копчето за вратите.

Любимият номер на нашите депа е не да се маркират бутоните както трябва или на аварийните да се сложат капачки с пломба, а да се маже с грес. По възможност много, така че да се разтече и в салона.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2697 on: 17.04.2023, 14:26:52 »
Общината плаща на километър , не на извозени хора Дали се вози някой или не , все тая. Общината не е на загуба.
Да бе не е на , загуба. За това ли постоянно се оплакват че нямат пари, приходите от превозни документи им спадат и все търсят помощ от държавата? Баш ли е едно и също дали ще направиш курс с празен автобус, или ще превозиш 200 човека в него на 76 или 204 за курса от които да ти дойдат минимум 100 лева приходи? Изобщо не е едно и също.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2698 on: 17.04.2023, 14:41:50 »
Целият проблем с бутоните за отваряне на вратите от пътниците идва от самия оператор - първо решиха, че ще взимат ПС с тази опция (Песа и Соларис), после поръчаха МАН с бутони само на 3 и 4 врата, после дойдоха Ютонг без такава опция изобщо. Еми кой средностатистически пътник, който не се интересува от модели на ГТ и т.н. ще знае тези подробности - нормално е да почне да натиска всевъзможни бутони, за да не си изпусне спирката. За да работи тая система, трябва абсолютно всяко едно ПС, което излиза на линия, да е оборудвано с бутони на всички врати, за да знаят хората, че това е начина за отваряне на врата / спиране на спирка.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2699 on: 17.04.2023, 14:51:21 »
Общината плаща на километър, не на извозени хора. Бройката курсове трябва да е изпълнена. Пътниците мишките ги яли. Дали се вози някой или не, все тая. Общината не е на загуба.

Тази Община не е някаква самостоятелна единица, а ролята й е да управлява основни процеси в града, да служи на гражданите и гостите му. Това, което плащат, не си го вадят кмета, общинските съветници или калинките от джоба, а ползват публичен ресурс, взет и от нас. Идеята на МГТ е да вози пътници, а не да търкаля ръждясало желязо по релси на произволен такт…