Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - niki88z

Pages: [1] 2 3 ... 70
1
От 04:30 часа на 05.03.2020г. до 24:00 часа на 08.04.2020г. маршрутите на автобусни линии № 10, 14, 88 и 604 се променят както следва:

Автобусна линия №10 (в посока кв. Димитър Миленков): от кв. Бусманци по маршрута си до кръстовище бул. „Христофор Колумб” - ул. „Искърско шосе”, направо по бул. „Христофор Колумб”, наляво по ул. „Кап. Димитър Списаревски”, наляво по ул. „Илия Бешков” и надясно по ул. „Искърско шосе” до кв. Димитър Миленков двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута.

Автобусна линия № 14 само в посока автостанция Изток: от гара Искър по маршрута до кръстовище ул. „Искърско шосе” - ул. „Илия Бешков”, наляво по ул. „Илия Бешков”, надясно по ул. „Кап. Димитър Списаревски”, надясно по бул. „Христофор Колумб” и след кръстовището с ул. „Искърско шосе” по маршрута. В обратна посока маршрутът не се променя. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута.

Автобусна линия № 88 (в посока Зоопарка): от ж.к. Дружба 2 по маршрута до кръстовище ул. „Искърско шосе - ул. „Илия Бешков, наляво по ул. „Илия Бешков”, надясно по ул. „Кап. Димитър Списаревски” и наляво по бул. „Христофор Колумб” по маршрута – двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута.

Автобусна линия № 604 (в посока УМБАЛСМ Пирогов): от гара Искър по маршрута до кръстовище ул. „Илия Бешков” - ул. „Тирана”, надясно по ул. „Тирана”, наляво по ул. „Кръстьо Пастухов”, надясно по ул. „Кап. Димитър Списаревски” и наляво по бул. „Христофор Колумб” по маршрута – двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута и на временна двупосочна спирка „Ул. Тирана“:
- с код 6519 на ул. „Тирана на 80.00 метра след десния завой от ул. „Илия Бешков” пред бл. 80 в посока УМБАЛСМ Пирогов;
- с код 6920 на 50.00 метра след ул. „5049” пред бл. 76 в посока гара Искър.
Спирките ще бъдат сигнализирани със спиркоуказатели.

В затворения участък по ул. „Искърско шосе“ се закриват спирки:
- с код 1451 „Разклона за летището“ в посока ул. „Димитър Пешев“;
- двупосочна с кодове 0604 и 0608 „Ж.к. Дружба 1“;
- двупосочна с кодове 1629 и 1632 „Бул. Кръстьо Пастухов“;
- с код 0025 „28-ми ДКЦ“ в посока бул. „Христофор Колумб“.

По бул. „Кръстьо Пастухов“ се закриват спирки:
- с код 1628 „Бул. „Кръстьо Пастухов“;
- с кодове 2369 и 2372 „Дом на културата Искър“



2
От 04:30 часа на 04.03.2020 г. до 24:00 часа на 18.03.2020 г.:

променят се маршрутите на автобусни линии №20 и 21/22 (само в посока съответно пл. „Лъвов мост“ и пл. „Централна гара“) от с. Локорско и с.Войнеговци/с.Подгумер по маршрутите до кръстовище ул. „Козлодуй“ - ул. „Константин Стоилов“, надясно по ул. „Козлодуй“, наляво по ул. „Георги С. Раковски“ и надясно по бул. „Сливница“ по маршрутите. В обратна посока маршрутите не се променят.

автобусна линия №79 (само в посока ж.к. „Христо Ботев“) от СТИНД по маршрута до кръстовище ул. „Козлодуй“ - ул. „Константин Стоилов“, надясно по ул. „Козлодуй“, наляво по бул. „Княгиня Мария Луиза“, обръщане посоката на движение на пл. „Лъвов мост“, по бул. „Сливница“ до пл. „Сточна гара“ и надясно по бул. „Ген. Данаил Николаев“ по маршрута до ж.к. „Христо Ботев“. В обратна посока маршрутът не се променя.

автобусна линия №309 (само в посока ж.к. „Люлин-1,2“) от бул. „Илиянци“ – подлеза по маршрута до кръстовище ул. „Козлодуй“ - ул. „Константин Стоилов“, надясно по ул. „Козлодуй“, наляво по бул. „Княгиня Мария Луиза“ и надясно по бул. „Сливница“ по маршрута до ж.к. „Люлин-1,2“. В обратна посока маршрутът не се променя.

Водачите по автобусни линии №20, 21/22, 79 и 309 ще спират на всички съществуващи автобусни и трамвайни спирки в променените участъци от маршрутите.

За маршрутите на автобусни линии №20, 21/22 и 309 се закриват спирки:
1318 „пл. Сточна гара“ в посока пл. „Лъвов мост“;
1311 „пл. Сточна гара“ в посока пл. „Лъвов мост“.

тролейбусна линия №9 (в посока пл. „Сточна гара“) от ж.к. „Борово“ по маршрута до кръстовище ул. „Георги С. Раковски“ - бул. „Сливница“, надясно по бул. „Сливница“, обръщане посоката на движение на пл. „Сточна гара“, по бул. „Сливница“ и наляво по ул. „Георги С. Раковски“ по маршрута до ж.к. „Борово“.

В посока пл. „Сточна гара“ водачите по тролейбусна линия № 9 ще спират на спирка с код 1321 „пл. Сточна гара“ на бул. „Сливница“.

За маршрута на тролейбусна линия № 9 се закриват спирки:
2205 „ул. Тимок“;
1941 „ул. Дунав“;
1318 „пл. Сточна гара“.

3
Във връзка с липса на водачи, както и заради задръствания, в центъра на София няма адекватно транспортно обслужване. Вечер в пикови часове тролей 7 го няма по минимум 25 минути. Става въпрос за споменатия участък, в който тролей 7 замества спрения трамвай 6. В Люлин, където също транспортът не създава достатъчно на брой връзки за населеността, липсата на редовен (по разписание) тролей 7 ощетява пътниците. Превозното средство трябва да стигне от начална до крайна точка по приетия си маршрут. Може и няколко превозни средства да пътуват един след друг празни, после дълго време да няма никакво обслужване, това няма значение...
Връзката на тролей 7 със строежа на метрото е като връзката на Земята - Луната и Слънцето. Оставям тълкованието на вас.
Да, и през двата дни уикенда, както и днес имаше по една открита кола на ТБ7  :help:

4
Миналата седмица са възстановили мрежата за обратен завой(отбелязал съм я с червено), от южното към северното платно на бул. Владимир Вазов, при бъдещата метростанция:
Доколкото помня след строителството на метрото наземната инфраструктура трябва да се възстанови във вида, в който е била преди започване на строителството.
Да си спомним трамвайното трасе по бул. Черни връх (от бул. България до хотел Хемус), което беше подменено и май никога никакъв трамвай не мина по него.

Иначе има логика да се използва при бъдещите строежи, но мисля, че причината е първата, която споменах :)

5
След като подсетих ЦГМ, че срокът на временната промяна в маршрута на ТБ7 изтече решиха да публикуват съобщение, едновременно с отговор на писмото ми.



До 12.07.2020 г. (вкл.) се удължава срокът на действащите временни промени в организацията на движение относно:

Тролейбусна линия № 7

Удължен маршрут на тролейбусна линия № 7 до ж.к. „Гоце Делчев“, както следва:

в посока ж.к. Гоце Делчев“: от ж.к. „Люлин“ по действащия маршрут до пл. „Сточна гара“, бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий”, ул. „Проф. Фритьоф Нансен”, след северното пътно платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ в обособеното тролейбусно трасе по бул. „Черни връх“ и бул. „Арсеналски“, при ул. „Борис Пожаров“ (в района на бившето трамвайно обръщателно колело на линия № 6) по основното пътно платно на бул. „Арсеналски“, ул. „Бяла черква”, бул. „Петко Ю. Тодоров”, бул. „Гоце Делчев”, ул. „Костенски водопад”, ул. „Тодор Каблешков” до ж.к. „Гоце Делчев“ (крайна станция на тролейбусна линия № 8 и автобусни линии № 73, 74, 76 и 204);
в посока ж.к. Люлин 3“: от ж.к. „Гоце Делчев“ по ул. „Тодор Каблешков”, ул. „Костенски водопад”, бул. „Гоце Делчев”, бул. „Петко Ю. Тодоров”, ул. „Бяла черква”, бул. „Арсеналски”, при ул. „Борис Пожаров“ наляво в обособеното тролейбусно трасе по бул. „Арсеналски“, бул. „Черни връх“ и ул. „Проф. Фритьоф Нансен“, при ул. „Карнеги“ надясно по основното пътно платно на ул. „Проф. Фритьоф Нансен“, бул. „Васил Левски”, пл. „Сточна гара“, бул. „Сливница” и по действащия маршрут до ж.к. „Люлин“;
Тролейбусна линия № 7 ще работи по действащите разписания за делник, предпразник, празник.

Тролейбусна линия № 7 ще спира на всички съществуващи спирки в удължения участък от маршрута (включително на изместените спирки с код 1344 „ПК Спартак“ в обособеното тролейбусно в посока към ж.к. „Гоце Делчев“ и с код 0396 „Хотел Хилтън“ на ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ след ул. „Любен Каравелов“ в посока към ж.к. „Люлин“), както и на новоразкритите спирки, както следва:

еднопосочна с код 6107 „НДК“ на ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ в района на бул. „Васил Левски“ в посока ж.к. „Гоце Делчев“;
двупосочна с кодове 0399 и 0400 „Хотел Хилтън“ в обособеното тролейбусно трасе на бул. „Черни връх“ при кръстовището с бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“;
двупосочна с кодове 1324 и 1325 „Хотел Хемус“ в обособеното тролейбусно трасе на бул. „Арсеналски“ при кръстовището с бул. „Черни връх“;
еднопосочна спирка с код 0647 „ПК Спартак“ в обособеното тролейбусно трасе на бул. „Арсеналски“ при ул. „Борис Пожаров“ в посока ж.к. „Люлин“.


Тролейбусна линия № 6 ще работи по действащите разписания за делник, предпразник, празник.

Aвтобусна линия № 102

Променен маршрут на aвтобусна линия № 102 само в посока към ж.к. „Овча купел 2“, както следва: след кръстовището ул. „Св. Наум“ - бул. „Черни връх“ - бул. „Арсеналски“ направо в обособеното тролейбусно трасе по бул. „Арсеналски“, при ул. „Борис Пожаров“ (в района на бившето трамвайно обръщателно колело на линия № 6) по основното пътно платно на бул. „Арсеналски“ и по маршрута си.

В обратна посока маршрутът не се променя.

Автобусна линия № 102 ще работи по действащите разписания за делник и предпразник/празник;

Автобусна линия № 102 в посока към ж.к. „Овча купел 2“ спира на спирките в обособеното тролейбусно трасе с код 1325 „Хотел Хемус“ и 1344 „ПК Спартак“.

Изместването на спирка с код 1344 „ПК Спартак“ от основното пътно платно на бул. „Арсеналски“ в обособеното тролейбусно трасе, като спирката ще се обслужва от тролейбусна линия № 7 и автобусна линия № 102.

Изместването на спирка с код 0396 „Хотел Хилтън“ на ул. „Проф. Фритьоф Нансен“, за автобусна линия № 94, напред след кръстовището с ул. „Любен Каравелов“, като спирката ще се обслужва и от тролейбусна линия № 7.

Закриването на спирка с код 2328 „Хотел Хемус“ на бул. „Арсеналски“ след кръстовището с бул. „Черни връх“ за автобусна линия № 102 в посока ж.к. „Овча купел 2“.

6
А друго забелязвате ли - новите валидатори са огромни и заемат цялата “полезна площ” на дръжката, на която са монтирани. Трябва да се държиш или над тях (в Ютонгите пък салонните стъкла пречат за това), или под тях (много ниско).
На мен ми се струва, че размерите не са много по-различни от тези на „старите“ валидатори. А новите, са дори по-тънки, което е доста положително, особено като се има предвид, че в тях са внедрени повече технологии, отколкото при „по-възрастните им събратя“ :)

7
Първо - прави ми впечатление, че в тази тема останахме да коментираме 4-5 човека. Липсват ми мненията на „старите кучета“ от форума - хората, заради които се регистрирах преди толкова години и чиито мнения четях с удоволствие. Странно ми е, защо бившите и настоящи модератори, например не вземат участие в дискусията. Не, че е задължително... просто казвам, че ми липсват.

Второ, mgt, оставам с впечатлението, че четеш и цитираш избирателно. Задавам въпрос в даден аспект, подкрепен от допълващи въпроси, а ти ми отговаряш на един от всички в дадена насока без да взимаш под внимание останалите. Да, това си е твое право и разбира се, не е задължително да ми отговаряш на всичко. Все пак това е форум и както казах, ако останем двама-трима изказващи мнение е по-добре това да не става в някоя тема, а в лично съобщение.

Quote
...финалният вариант на визията на гласовото оповестяване, която скоро ще бъде интегрирана по всички системи...
...ние окончателно се спираме на варианта приложен от Wiener Linien...
https://m.facebook.com/IBISserviceBG/videos/614230739399484/?refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2FIBISserviceBG%2F&_rdr
На мен това ми звучи като крайно решение. Може би аз не съм разбрал точно...

Цитираш неточно, поради което ще си позволя да сложа картинка с откроен текст от линка, който си сложил по-горе. Честно казано аз не бях видял тази публикация, защото следя основно форума и самите превозни средства.

Та в описанието на видеото наистина пише „финалния вариант“, но изпускаш много важна част от текста и тя е: „който ПРЕДЛАГАМЕ...“. В крайна сметка обикновено хората, предлагащи нещо не са хората, от които зависи взимането на решение за прилагането му.
И аз мога да кажа, че имам финално решение за предложение за пускане Кока Кола с вкус на Марсилски сапун, но няма кой да го приеме, нали? Ще го предложа, пък тези, от които зависи ще го погледнат и ще преценят, дали е възможно...  :crazy:

В описанието на видеото пише, че са правени няколко проби, което е похвално, а освен това се изказват благодарности към хората, изказали конструктивно мнение. Е, аз съм благодарен, че има кой да прави проби и да взима някакви мнения преди да ПРЕДЛОЖИ нещо да бъде въведено!



Возил ли си се в превозно средство с работещо и ненамалено от шофьора оповестяване на спирките?
Това си питал, това съм отговорил.
Гласовото работеше и не беше намалено.
Да, единични случаи. Освен да започнем да пишем похвали за водачите, които са благоволили да оставят нещо да работи? (Реторичен въпрос е, не ми отговаряй) :)


Проблеми със забиване на AVL, вътрешни табла; наставяни имена на спирки се наблюдават при всички линии и подвижен състав...

Моето виждане за проблемите е, че когато има такива - те трябва да се посочват и да се настоява да се решат. В тази връзка наистина ще обърна внимание на анонимните ръководни кадри (липсващите имена в сайта на ЦГМ), защото аз не бих искал нещата да работят по този начин!

Предложението за въвеждане на нов начин за съобщаване на спирките, при който няма да има пропускане на спирки и забили вътрешни табла НЕ  е „замитане на проблема“, а предложение за решаване на съществуващ проблем.

Дали да се въведе, както казах малко по-рано ще се реши не от този, който го предлага.

8
Да не би сега с некролозите да е по-добре?
Пет мнения по-нагоре твърдиш обратното.
Ще разсърдиш Емо :)

Не, не твърдя обратното! Казвам, че табела на нивото на очите е по-лесна за възприемане и визирам не челните некролози, а страничните :)



Правиха се тестове, да, и в последният момент се реши, че нищо от концепцията, която бе тествана няма да се ползва и ще се приложи, според мен, неподходящ модел за София.

Да, возили сме се и на идеално работещо гласово. Зависи от задкормилното устройство. :)

Не съм се возил на тестовия автобус и не съм чул какво се тества сега. Все пак това са тестове и не съм забелязал да е станало масово и да е имало обявяване на крайно решение, което е взето „в последния момент“ както казваш ти. Според мен тестовете продължават.

Колкото до „идеално работещото гласово“ ще споделя какво забелязах днес.
Рано сутринта пътувах с МАН 2014 по А83, където се качвам за първи път от няколко месеца, а гонговете не бяха намалени.  :fan: ОБАЧЕ, въведените местоположения на спирките не са актуализирани. Пътувах 14 спирки, като на 7 от тях спирките се съобщаваха коректно, на една беше приблизително точно местоположението, а на друга, освен грешно местоположение записът беше с грешно ударение  :help:

Следобед пътувах с чешки трамвай по линия 3, прясно ремонтиран, вонящ на боя и с усилено парно - чудесно! Но нямаше никакъв звук!

Тази вечер пътувах с ТБ 2694 по линия 7 в посока ж.к. Люлин 3 и ми направи впечатление, че на спирка ж.к. Банишора спирката се съобщи коректно /на вътрешния дисплей пише кв. Банишора, но това е пренебрежим дефект/, тръгнахме, съобщи се „следваща спирка: бул. К. Величков“, веднага след което - отново „ж.к. Банишора“ и няколко секунди по-късно за втори път „следваща спирка: бул. К. Величков“.
Спирка „ул. Оряхово“ се съобщава на няколко метра след като тролейбусът е потеглил окончателно от спирката. Местоположението е било коректно преди повече от 10 години, не помня точно кога промениха кръстовището, но са по-скоро 15 години  :laugh:
И това е все за по няколко спирки, представям си, ако пътувам от край до край.

Конкретно при „дългите“ Шкоди има още доооста несъвършенства, които съм наблюдавал единствено и само като ползвател на ТБ 7. Например записът за спирка „пл. Васил Левски“ се чува как е съставян от три отделни фрази: „площад“, „Васил“ и „Левски“ - резултатът непременно трябва да се чуе (за предпочитане още преди превозното средство да започне да вози пътници по линията)!
За линия ТБ 7 няма въведена спирка „СУ св. Климент Охридски“, в резултат на което системата съобщава два пъти „площадIВасилIЛевски“. При потегляне от спирката на СУ не се съобщава следваща спирка.
При потегляне от „Кино Одеон“ се съобщава: „следваща спирка... тишина“. Няма въведена спирка „НДК“ и съответно не се съобщава нищо!
В обратна посока е въведена само веднъж спирка „Хотел Хилтън“ и до пристигане на спирка ул. „6-ти септември“ системата е в несвяст. Вътрешните дисплеи не са по-добре. Спирка ул. „Княз Борис I“ се изписва с по-тънък шрифт от останалите като ул. „Княз Борис“...

И това оповестяване всъщност не е тестово!  :crazy:

9
До 24:00 часа на 21.02.2020 г. се удължава приетият краен срок, относно промяната на маршрута на автобусна линия № 100: от „Пътностроителна техника“ по маршрута до кръстовище ул. „Биримирски извор“ - ул. „Иван Кралича“, направо по ул. „Биримирски извор“, наляво по бул. „Лазар Михайлов“ и след пл. „Биримирци“ направо по бул. „Лазар Михайлов“ по маршрута си до кв. Бенковски.

От 04:30 часа на 21.01.2020 г. до 24:00 часа на 10.02.2020 г. се променя маршрутът на автобусна линия № 100, както следва: от „Пътностроителна техника“ по маршрута до кръстовище ул. „Биримирски извор“ - ул. „Иван Кралича“, направо по ул. „Биримирски извор“, наляво по бул. „Лазар Михайлов“ и след пл. „Биримирци“ направо по бул. „Лазар Михайлов“ по маршрута си до кв. Бенковски.

За маршрута на автобусна линия № 100 се закриват спирки:
- с код 1952 „Ул. Иван Кралича“;
- с код 1266 „Пл. Биримирци“.

Автобусите от линия № 100 ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.





 * * *


От 09:30 часа на 11.02.2020 г до 24:00 часа на 18.02.2020 г. се измества автобусна спирка с код 1668 „Ул. Веско Веселинов“ на ул. „Димитър Тошков” напред, на 45 метра след ул. „Ненко Колев“ в посока ул. „Евлоги Тодоров“.

10
От Фейсбука на ЦГМ:

Quote
⛔️Движението в района на Орлов мост и Ректората временно е затворено, тъй като преминава шествие.
‼️Автобусите в посока „Младост“ и „Дружба“ са отклонени през бул.“Драган Цанков“, ТВ кула, бул. „Цариградско шосе“.
‼️Тролейбусите по линии 4, 5, 8 и 11 и автобус 280, 306, 84 и 184 въртят преди Орлов мост.

11
Аз пък мисля, че вече са прекалени тези простащини с тези табели и трябва да се прекратят договорите на лицата отговарящи за всички глупости, които се направиха то ел. табелите и да се наеме нов екип, който да е кадърен, да не прави безсмислени промени нон стоп, а и да не си играе с тях, както е в случая. Не може всяко ПС на ГТ да е с различен шрифт, някои текстове да се мърдат, а други - не, че вече и да има с различни цветове, на когото му се играе да си цъка в Paint и да не занимава цяла София с тъпотии. Уж гледаме от Виена и не знам си какво, ама системата ни за оповестяване, не е на нивото и на някое африканско забутано село.
Това мнение е пълно с определения, които не мога да приема за нормално поведение във форум.
ОК, има неща, които не ти харесват - опиши ги и кажи, какви са твоите предложения. Защо трябва да се прекратяват договори на хора? Защо трябва да има друг екип, който да се занимава с това? Не разбирам!?  :neznam:
Например, когато не ми харесва продукт от супермаркета споделям мнение и се свързвам с компанията, но не настоявам за уволнение на касиера или за смяна на ръководството на фирмата производител, нали?


Крайната цел трябва да е всички табели да са с максимално големи числа. Има да се работи по МАН 2014, Новите БМЦ и най-вече при дългите шкоди. Табелите на Новатроник не са добри, но с последното препрограмиране са по-четливи...
Мисля, че всички тук трябва да се съгласим с това мнение на Емо! Очевидно е, че табелите на Новатроник са поръчани „осакатени“ и ще трябва да се настройват според настоящата ситуация. Обикновено хората, чакайки на спирката очакват да видят номера на превозното средство, което чакат. Би следвало предварително да са се информирали за маршрута и да знаят, че се намират на спирката в правилната посока. Тук говоря за масовия пътник, а не за случайно използващите транспорт - те, както и гостите на града се очаква да попитат, ако нещо не им е известно. (Както правя аз в чужбина например)

... Големи числа на електронната табела, задължителна табела формат А3 след първа врата и работеща система за съобщаване на спирките. Обаче се опасявам, че промяна няма да може да се направи след действията на бивш зам кмет.
И тук се съгласявам с Емо. Нямам идея за какви кметски действия говори, но с останалата част от мнението съм абсолютно съгласен!

... ел. табелите не се виждат и трябва да има такива на нивото на очите...
А сега имаш, меко казано, дързостта да се обаждаш и за тези табели!
И да, явно щом е решено, едностранно, всички табели ще се окъкат...пардон, ще се работи по тях...
Като човек, ползващ очила бих се съгласил с твърдението на Емо и всички отсъдили в полза на неговата жалба, че табела на нивото на очите е по-видима. Визирам страничните, които коментирахме в предишното цитирано мнение на Емо.
Не виждам проблем тук да се коментират табелите от когото и да било, още повече, когато има аргументирано мнение.

Роден съм и съм израснал в София, смея да твърдя, че имам някакви познания по Български език, но думата „окъкат“ срещам за първи път. Ползвах и Гугъл, но не успях да разбера какво означава   :rev:

С цел да разбера наистина ли скролващ или бягащ надпис по челни табели е толкова популярен и се използва масово в Европейските столици, за да се избягва изписването на дестинация на два реда, през последните няколко дни изгледах стотици видео клипове в Ю тюб от последните 2-3 години до сега. Както и стотици снимки в Интернет.
Мога най- отговорно да споделя, че скрол на челна табела не видях да се използва, да не говорим пък масово, дори и на по-малки табели.
Това, което видях е точно обратното - по-дългите дестинации масово се изписват на два реда.

С което искам да призова за пореден път скрола от челните табели да се премахне и дестинациите да се изписват на един ред със подходящ сбит шрифт без значение от името на шрифта или пък на два реда...
Ето това е едно добре аргументирано мнение, което си струва да се вземе под внимание от лицата, които си занимават с табелите. Доколкото разбирам - те следят какво се случва тук. Би трябвало и другите форумци, които изказваме мнения в темата да сме по-обстоятелствени и да се въздържаме от квалификации.


Да, аз бях човекът, който писа жалба до КЗД, че електронните табели на шкодите не са добре видими за хора с нарушено зрение. И по-нататък знаете какъв беше резултатът. Той можеше да е по-различен, ако имаше желание за диалог... Водещото нещо за почти всеки пътник е да вижда ясно номера на линията. Всичко останало е допълнителна информация. А чак преди два месеца започна процес на обновление на шрифта с по-голям. И няма как да не аплодирам това начинание. И когато мислех, че всички ще са доволни, в един момент се оказа, че се намират десетина човека, които са против. Следва задълбочен анализ защо. Защо са против ясните и по-добре виждащи се числа. Т.к. това не е нормално явление, значи има някакъв скрит подтекст. Аз не знам какъв е той, мога само да гадая. Примерно - не желаят да е лесно на пътниците, а да им е трудно, или пък просто оплюват всичко, което прави ИБИС екипът(твърде вероятно, аз лично съм изпитал огромен хейт, когато правех лилавите табели - просто е така - давайте да плюем), или пък някой има икономически интерес да заеме мястото на сега работещия ИБИС екип и той да взима парите, които се дават на тях? Ама колко са парите, дали заслужава да се намърдаме на мястото им? Аз не знам, но все си мисля, че не идват милиони левове за поддръжка на електронни табели. От друга страна трябват и сериозни познания. Лично аз нямам такива. Но някои други може би имат. Повтарям – това си е гадаене, но е абсолютно неадекствано някой да твърди, че старият шрифт на линии 11, 76, 85 е по-добър от сегашния за МАН 2019. Още по-странното е, че голяма част от хората, които се изказват ползват градски транспорт рядко, или пък въобше не ползват, или направо не живеят в България. Но са много компетентни. И най-голямата грешка – съдят за превозните средства само по снимки. Това ми беше и основен аргумент в заседанията на КЗД – че не е нормално да се съди за вида на табелите по снимки от различни градове. Кое колко ясно и как се вижда може да се забележи само наживо. И аз иманно затова не коментирам много по снимки и схеми оттук, а чакам да ида да го видя наживо. Колко то вас са го направили?
Да, аз не съм съгласен с разположението на некролозите на много превозни средства в момента... Просто си има група хора, подкрепят се взаимено и това е видно от мнения и от лайковете, които се дават... Ще го посрещнете с насмешка, но именно аз съм човекът, който има увредено зрение, аз съм човекът, който общува със Съюза на слепите на различни теми, аз питам познати и непознати кое се вижда по-добре. А вие правите ли го? Или преследвате само личните си интереси?

Адмирации към Емо за обстоятелственото и аргументирано мнение! Ключовото тук, в тази тема и този форум би трябвало да бъде „желание за диалог“.

@emo, приятелю, тук е моментът да ти призная, че и аз не харесвах розовите ти табели, но те бяха с по-голям шрифт от „заводските“ /гаражните/ табели. Нито веднъж не съм си позволявал да ги плюя, защото превозните средства не страдаха от липса на (четливи) табели, а освен това, ти нееднократно каза, че ги правиш благотворително. Имах проблем само с цвета, но това си е лично мнение!

Това мнение на Емо ме накара да се загледам и да се замисля по въпроса, че може да има намесени някакви интереси - ще бъде хубаво нещата да се назовават с истинските им имена. Проблемите да се посочват ясно и да са подкрепени с идеи и предложения за подобряване - отново обосновани.


Това "даряват" е доста притеснително...
Защо? Кое? Моля те, поясни за неразбиращите - за мен (може и ЛС) :)
Табелите на Емо също бяха дарение.


Вместо подобни ненужни проекти (казвам ненужни, защото няма никакъв смисъл от това, таблата на ман 2018 са си хубави, ясни и четливи) Тези шарени табели няма да допринесат за по-челиви цифри, особено както е 204 денем например числото едвам се вижда. Вместо такива проекти, е по-необходимо да се прояви самоинициатива за други дабеч по-важни и смислени неща. Например въвеждане на гласово във пс, които нямат такова. Варианти и търсене на възможност вътрешните табели на бмц и ютонг да изписват следваща спирка. Предложение да се оборудват вътрешни табела за ман 2014. Корекция на шрифта на тролейбусния транспорт - икарусите най-вече. Също и корекция на шрифта на щкода 27тр, буквите може да се оставят да са само главни.
Тук мога да се съглася с голяма част от мнението! Може би, „ненужни“ не е точната дума в случая, но ако приемем, че са „неналожителни“ с оглед на следващата част от мнението - ДА! :)
Работещи вътрешни дисплеи, които да дават ясна информация в момента не съм срещал. Като чест ползвател на тролейбусите в момента няма как да не се съглася с мнението ти за Икарусите и за дългите Шкоди. Впрочем, бях коментирал същото малко по-рано.
Гласовото оповестяване също е под всякаква критика в момента! Дори мисля съвсем скоро да напиша една обстоятелствена жалба по този повод... само да ми остане още малко свободно време.


Тези шарени табели ще си останат само една пробна, не се притеснявайте. Както казах никой няма да изръси толкова пари, че да смени на всички Манове табелите. А тази статия е поредният "платен репортаж", който Марио Евстатиев предполагам лично си е спонсорирал, за да разберат повече хора кой е и с какво се занимава. Лошо няма, щом толкова държи, вероятно не е и чак толкова скъпо.
Да, както и в самата статия пише - това е тестово и няма за цел да се подменят табелите в автобусите МАН.
От време на време се движат тестови превозни средства в София, но повечето от тях не са станали масови - трамваят Кончар, тролейбусите Чавдар (2525) и Кобра (2002 и 2003) и т.н.
Макар, че към днешна дата ме е яд, че не „изръсиха толкова пари“ за Кончар-ите :)

Ако това е платен репортаж - медията е задължена по закон да го напише! След като няма такъв текст, а материалът не е в полето за реклами - това си е стандартна информативна статия.
Не мисля, че въобще е възможно г-н Евстатиев да си е платил за тази статия - защо да го прави!? Виж, за материалите, свързани с управляващите вече не съм съвсем сигурен, че нещата са написани безпристрастно... не случайно сме на дъното на класацията по свобода на медиите и словото!


Далеч по-важно е да се заложи най-накрая адекватна информация вътре в салона, отколкото шарени табели отвън.
Да, по-важно е! И тук веднага се питам - защо това не е направено досега?
Защо табелите, които се поръчаха и вече са монтирани са с тези параметри?
И още в тази връзка:
В Песите информацията в салона е еталон, особено с времената между спирките.
Надявам се, че правилно съм доловил сарказма! :)

Защо оповестяването на спирките работи по този начин?
Кога ще се обнови информацията?
Кои са отговорните лица и защо не знаем техните имена? Как да се свържем с тях?
Защо в сайта на СО и ЦГМ няма нито едно име и/или длъжност - та нали ЦГМ все пак е публична компания?

По-притеснително е как служител на общинският "Столичен Автотранспорт" е и представител на частна компания
производител на табели и контролери. И как същите контролери, на цена от по 300 евро парчето,
се поставят и ще се поставят(със спорна полза) на 126 автобуса без обявяването на обществена поръчка.
И как това ще послужи за евентуално бъдещо поставяне на вътрешни табла от същият производител,
със заобикаляне на ЗОП.
СлучаЕност?
Мога ли да полюбопитствам за какво и за кого точно става дума? (пак може ЛС)
Само да вметна, че принципно не е забранено да се работи на повече от едно място - стига да е със знанието и съгласието на работодателите.

За цветните табели- Това не са лоши неща. Напротив- хубав вид табели са. Ползват се по света, но с идея. Прилагането им в София- ненужно и излишно. В София няма групиране на линии по направления и прочее, където да се ползват такива табели. А и честно казано са излишна претенция на фона на належащите проблеми по информационното обслужване на транспорта. Явно тази табела е дадена от производителя, един вид като рекламна презентация за евентуални други клиенти. Няма лошо в това. НО! Идва моментът как тази технология се използва. Тя се използва и прилага лошо. Причините може да са няколко- лоша компетенция на боравещите с нея и/или просто си играят. Обаче и двата варианта са нелицеприятни за пътници и създават това лошо отношение към този вид техника и технология. Като цяло този вид табела в Софийската действителност аз виждам само едно по-разумноо използване (лично неангажиращо мнение)- при съкратени курсове номерът да е черен в червен квадрат и с червени букви да пише "ДО <МЯСТО>".
И тук има идея! Въпросът с цветните табели и шрифта Sofia Sans между другото са си пропуск на СО и ЦГМ, че не са разгласили за какво иде реч. Има едни карти по спирките, на които всяка линия е отбелязана с различен цвят - отново световна практика, но необявена официално и нерекламирана от отговорните лица. Спокойно можеше да има по-мащабна кампания при изработването на „цветната карта“, в която да се разясни, с каква цел се прави. Точно както са го направили ИБИС екипа във в-к 24 часа. Между другото, въпросната карта също е подарена на ЦГМ...

Твърдиш, че „тази технология се използва и прилага лошо“ и изказваш хипотеза за причините, но не обосноваваш твърдението си!
Правиш квалификация на „боравещите с нея“, но всъщност, боравещи са първо - всички ползватели на ГТ в София и второ - шофьорите, които трябва да въвеждат коректно линия и маршрут. За компетенциите на водачите би трябвало да отговаря транспортния оператор. :)
И между другото, ти, като варненец, видя ли табелата на живо за да я коментираш така подробно? Аз, признавам си - все още не съм!
Защо смяташ, че тази техника и технология оставят пътниците с лошо отношение? Може би, ако се върнем към разяснителната кампания и нейната мащабност нещата ще се променят, не мислиш ли?


И на мен ми се струват абсолютно излишни тия цветни табели. Особено както са направени в момента - просто вижте на снимката от вестника колко по-лошо се вижда номерът на линията. Дано меракът да се ръчка и променя все по нещо отмине скоро и техниците да се захванат само с поддръжката на системите, след като е изградена единна визия за всички превозни средства..
Отново ще призова - вижте табелата на живо и тогава коментирайте :) Цветните табели не са нещо лошо - спомнете си пластмасовите от „едно време“. Да не би сега с некролозите да е по-добре? Или пък табелите на старите БМЦ и О345 да са по-видими? Може би Пепи Боев ще се справи най-добре с изрисуването на цветовете :crazy:
Мераците да се правят промени не са непременно лошо нещо, а дори напротив - само, когато нещо се прави с желание може да се получи наистина добре. Та именно така, аз си намерих работа, която практикувам повече от 12 години!  :rolleyes:


Аз пък бих искал да попитам - не е ли възможно всички създавани новости да са на база на старото положение? Искаме да е лесно и бързо достъпна информацията за пътника - чудесно, така да бъде. Само че същото това нещо е възможно без да бъдат карани хората да учат цветове и нюанси на табели, както и изцяло нов начин на гласово оповестяване. Пътникът, който "ще се научи" да чува обявяването на спирките, преди това е бил научен да чува съобщение "следваща спирка", а вероятно и много хора са запомнили двата вида гонг, предразполагащи към конкретен тип последваща информация. Ясно е, че пътят към достигането на съвършения вид е чрез проби на всякакви варианти, обаче наистина става тотален гювеч от табели и гласови. Вместо просто да се подобри старото (какво лошо има в това, има и как да стане), ние се пънем да създаваме ново с нелогични цели и спорна ефективност. Колкото и да не ни се иска, информацията трябва да е лесно смилаема и съобразена с нашите условия. Човекът и особено българинът не желае да помни излишни неща, а, повярвайте, видове гонгове и цветове на табели са точно такива неща. Нововъведенията трябва да са обвързани с нуждите на хората, не с нечии лични амбиции...

Не разбирам как така „новости на база старото положение“? Какво имаш предвид? :neznam:
Не смятам, че някой ще седне да разучава цветове на линиите, но няма нищо лошо в това линиите да се отличават по още един критерий :)
Сам казваш, че всичко е въпрос на тестване и свикване - така е и с гласовото оповестяване. Ще се опитват различни варианти, докато се намери оптималния, затова беше хубаво всеки да си изказва мнението, да се аргументира и да даде своят принос за подобряване на ситуацията.

Нима сегашното положение е по-добре? Возил ли си се в превозно средство с работещо и ненамалено от шофьора оповестяване на спирките?



ПП: прикачвам и една илюстрация, която се надявам, че всички ще възприемат с усмивка, а не лично! :)

12
Някой може ли да ме подсети за основателна причина А94 да не използва отделеното бус трасе по бул. „Черни връх“ между южното платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул. „Свети Наум“, както и А102 по бул. „Арсеналски“ в участъка ул. „Борис Пожаров“ и бул. „Черни връх“?  :blush2:

Мисля си, че светофарите могат да се настроят така, че да пропускат само 102 от и към бул. „Св. Наум“ и ТБ 7 към бул. „Арсеналски“ дори и да се налага добавяне на допълнителна фаза и по-дълго изчакване.
Говори се за приоритизиране на обществения транспорт, но реалните действия са прекалено малко и/или недостатъчни.  :/

13
И какво го интересува масовия пътник дали е електроавтобусна или дизелово автобусна линия :) То по всяко време като резерва може да пуснат дизел на тази линия.
Ако се случи Столичен електротранспорт да нямат изправен електробус, по-скоро ще остане открита колата, няма как да пуснат резерва на Автото. Различни компании са.
За първата част и аз смятам, че по-скоро ще остане открита колата, но втората част категорично не мога да я приема като пътник. Всички дружества са общински и като пътник аз си заплащам цената за превоз към ЦГМ, които са под опеката на СО.
Когато има проблем с метрото пускат ли се автобуси на Метрополитен? А когато има ремонт на ТМ трасе? За БДЖ знаем, че ползва друга фирма, но също не притежава автобуси...

14
От 04:30 часа на 05.02.2020 г. до 24:00 часа на 09.02.2020 г.:
- изместване на автобусна спирка с код 1015 „ж.к. Дървеница“ от локалното пътно платно на бул. „Св. Климент Охридски” с 50 метра назад в централното пътно платно на булеварда;
- променят се маршрутите на автобусни линии № 69, 70, 88 и 123 от локалното пътно платно на бул. „Св. Климент Охридски“ по централното пътно платно на булеварда, в участъка от бул. „Андрей Ляпчев“ до ул. „Канарче“ в посока бул. „Д-р Г. М. Димитров“.


* * *


От 04:30 часа на 05.02.2020 г. до 24:00 часа на 20.02.2020 г. се променя маршрутът на автобусна линия № 119 в посока към кв. „Ботунец“, както следва: от автостанция „Изток“ по маршрута до кръстовище ул. „Васил Левски“ - ул. „Здравец“, направо по ул. „Васил Левски“ (по маршрута на автобусна линия № 118), надясно по ул. „Витиня“, след спирка с код 1159 „Металика ООД“ надясно по улицата между блокове № 10 и № 11, наляво по ул. „Зорница“ в обратна посока на постоянния маршрут, надясно по ул. „Мусала“, наляво по ул. „Зорница“ и по маршрута в посока автостанция „Изток“.

Водачите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

За маршрута на автобусна линия № 119 се разкриват временни спирки, както следва:
- с код 6520 „Супермаркет“ – крайна/начална (срещу спирка с код 1707„Супермаркет“);
- с код 6521 „Бл. 3 ж.к. Ботунец-1“ (срещу спирка с код 0183 „Бл. 3 ж.к. Ботунец-1“).

За маршрута на автобусна линия № 119 се закрива спирка с код 2315 „Хлебозавод Ботунец АД“.


15
Ще ти отговоря, макар, че ще се отклоня от темата за паркирането.
Както казах платеното паркиране е само една от мерките, които може (трябва) да се предприемат. Може би, в предишното си мнение не се изразих достатъчно ясно, че въпросните мерки трябва да се приложат не една по една, а заедно.

Крайните квартали в момента са предимно „спални“ и по тази причина генерират пътникопоток основно в пиковите часове за пътувания от дома към учебното заведение или работно място и обратно. Редно е кварталите и индустриалните зони да бъдат все по-многофункционални райони - тоест, освен офиси или домове - да има магазини, заведения - ресторанти, кафенета и барове, учебни заведения, условия за разходка и развлечение (кино, театър, парк, детска площадка, фитнес на открито и т.н.). Така ще се регулира в известна степен (да, малка) нуждата да се прекосяват по-големи разстояния с автомобил.
С идеята, че задръстванията ще намалеят се разширяват улици и булеварди, но на практика така само се стимулира още повече придвижването с автомобил. Изграждането на големи обществени паркинги, (независимо, дали платени или безплатни) има същия „стимулиращ“ ефект. Ако на определени места (главно в центъра) се намали броя на лентите за движение, за сметка на увеличен брой и дължина на бус-лентите, (ширина на) тротоарите и велоалеите, премахнат се бутоните за пешеходци от светофарите и се коригира обществения (не само градски) транспорт - тогава постепенно хората ще се откажат от използването на автомобил.
Разбира се, стъпката, която беше направена тази година с промяната на данъка също е от значение.
Ако правилата се спазваха и при ГТП автомобилите наистина се проверяваха стриктно в т.ч. и за наличието на „катализатор“...  :rolleyes:

ПП: Книгата е наистина интересна и има доста полезна информация. :)

16
Да поизтупам малко темата от прахта  :rolleyes:
 
Смятам, че при наличие на водачи, превозни средства и пробег оптималния вариант за Люлин, Гоце Делчев и останалите квартали, ползващи удължения маршрут на ТБ 7 би бил следния:
ТБ 7 по маршрута от ж.к. Люлин по бул. „Сливница“ надясно по ул. „Опълченска“, пл. „Руски паметник“, НДК до Кино „Одеон“.
И отделна линия от ж.к. Гоце Делчев по настоящия маршрут на ТБ 7, покрай Южен парк, бул. „Арсеналски“, бул. „Черни връх“, НДК, бул. „Васил Левски“, пл. „Сточна гара“, бул. „Сливница“, ул. „Димитър Петков“, бул. „Ген. Столетов“, ул. „Подполк. Калитин“, ул. „Скопие“, метростанция „Княгиня Мария Луиза“ и обратно по бул. „Ген. Столетов“.

17
Трите доклада, с различни мотиви, бяха отложени за следващото заседание на комисията на 27/01.
Бяха скрили директорите на транспортните оператори и ЦГМ, които иначе винаги присъстват на комисията, независимо дали има точки от дневния ред, които пряко да ги касаят.
От ГЕРБ и ВМРО използват дребни трикове за да протакат, тъй като приемането на тези доклади означава да се предвидят пари в бюджета за това. А приеме ли се бюджета, евентуалната реализация на тези доклади остава за неизвестното бъдеще.
Има го отразено и в сайта на „Капитал“: "Демократична България" с план за обновяване на трамвайните трасета в София  :fan:

18
За да се въведат масово платени зони из кварталите трябва да се предложи алтернатива. Иначе си остава лесен, но малоумен начин за запълване на хазната или отчитане на дейност. Там, където не презастроиха кварталите има някакви възможности да се направят етажни паркинги...
Съвсем наскоро изчетох книгата „Пешеходен град“ на Джеф Спек, в която са описани доста стъпки в тази насока, които са приложени в Америка. В самата книга има много статистика, проучвания и сравнения с някои Европейски градове и се подчертава, че някои от мерките са директно приложими и на Стария континент.
Та... всъщност платеното паркиране е един от малкото начини (които трябва да се прилагат едновременно) за отказване на повече хора от автомобила и насочването им към градски транспорт или велосипеди, тротинетки и ходене пеша.

Мисля, че на всички в този форум е ясно, че докато има къде да паркираш безплатно около дома си и работното си място - никой няма да се пренасочи към ГТ, та ако ще и всички превозни средства да са последни модели и климатизирани.

19
От 04:30 часа на 21.01.2020 г. до 24:00 часа на 10.02.2020 г. се променя маршрутът на автобусна линия № 100, както следва: от „Пътностроителна техника“ по маршрута до кръстовище ул. „Биримирски извор“ - ул. „Иван Кралича“, направо по ул. „Биримирски извор“, наляво по бул. „Лазар Михайлов“ и след пл. „Биримирци“ направо по бул. „Лазар Михайлов“ по маршрута си до кв. Бенковски.

За маршрута на автобусна линия № 100 се закриват спирки:
- с код 1952 „Ул. Иван Кралича“;
- с код 1266 „Пл. Биримирци“.

Автобусите от линия № 100 ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.


20
Е, да де... и за да няма такива обърквания е редно да са отделни линии.

Pages: [1] 2 3 ... 70