Ще ти отговоря, макар, че ще се отклоня от темата за паркирането.
Както казах платеното паркиране е само една от мерките, които може (трябва) да се предприемат. Може би, в предишното си мнение не се изразих достатъчно ясно, че въпросните мерки трябва да се приложат не една по една, а заедно.
Крайните квартали в момента са предимно „спални“ и по тази причина генерират пътникопоток основно в пиковите часове за пътувания от дома към учебното заведение или работно място и обратно. Редно е кварталите и индустриалните зони да бъдат все по-многофункционални райони - тоест, освен офиси или домове - да има магазини, заведения - ресторанти, кафенета и барове, учебни заведения, условия за разходка и развлечение (кино, театър, парк, детска площадка, фитнес на открито и т.н.). Така ще се регулира в известна степен (да, малка) нуждата да се прекосяват по-големи разстояния с автомобил.
С идеята, че задръстванията ще намалеят се разширяват улици и булеварди, но на практика така само се стимулира още повече придвижването с автомобил. Изграждането на големи обществени паркинги, (независимо, дали платени или безплатни) има същия „стимулиращ“ ефект. Ако на определени места (главно в центъра) се намали броя на лентите за движение, за сметка на увеличен брой и дължина на бус-лентите, (ширина на) тротоарите и велоалеите, премахнат се бутоните за пешеходци от светофарите и се коригира обществения (не само градски) транспорт - тогава постепенно хората ще се откажат от използването на автомобил.
Разбира се, стъпката, която беше направена тази година с промяната на данъка също е от значение.
Ако правилата се спазваха и при ГТП автомобилите наистина се проверяваха стриктно в т.ч. и за наличието на „катализатор“...
ПП: Книгата е наистина интересна и има доста полезна информация.