В Кюстендил още от време оно имаше само две чисто градски автобусни линии - 5 и 6, като шестицата обикаляше по часовниковата стрелка, а петицата - обратно. И двете минаваха през гарата, през цитираното местенце и през жк-тата. Обслужваха се с единични жълти швепсове В13-20, доста начесто, в последствие по трасетата им отчасти изникнаха тролейбусни стълбове, но....Всички останали линии с градска номерация - имаше 11, 18 и много други, стигаха на изток до Ръждавица, а на запад - до Гюешево, обслужвайки и града. Дори на спирката срещу гарата поне до 2006-та имаше запазени спиркознаци с шапка, жълти, като старите софийски, с идентични списъци със спирките. Тези рейсове не тръгваха от автогарата, а минаваха през града, някои през гарата, някои през въпросното централно място. Имаше и селски линии с градска номерация, които тръгваха от автогарата - примерно 11 беше до Згурово. Всичките тези, и двата вида, бяха с по-стари Икаруси, с бели дръжки, и с нови съчленени Чавдари. До Гюешево малко след Кюстендил имаше пост на милицията и гранични войски, съответно за там трябваше открит лист.
Когато ходих последно през 2006-та и 2007-а, градските линии отдавна бяха спрени, движеха се само селските с градски номера. От "обособените" платна тръгваха градски бяло-червени Кароси (съчленени не съм видял), нископодови бяло-сини МАН-ове с три врати, а от гарата/автогарата - малки жълти Авии и Мерцедеси 0 305. После не знам...