Този път III-1906 - или всичко от Катунци, през Петрово, Голешово, Парил до Копривлен, където се свързва с пътя през Хаджидимово за ГККП-го, има готов, на ниво разрешение за строеж, проект за основен ремонт и рехабилитация - направиха го преди няколко години. Дори в началото на 2022ра беше включен в програмата за строителство от Кировото правителство. Ама нали оня дългия чалгаджийски келеш катурна правителството, сетне договори за основни ремонти били маскирани като текущо поддържане, няколко пъти се смениха ръководствата на АПИ и МРРБ, съответно и едните, и другите, все имат други, по-важни гайлета. Не е без значение и оная мърла Виолета Комитова, която спря всичко, включително и магистралите, понеже имало "незаконно строителство". През Папаз Чаир, въпреки че се опитаха да оправят осморките между Горно Спанчево и лобното място на Яне Сандански, зимата практически е абсолютно невъзможно да се мине, а пък камион или рейс пък съвсем не могат да минат оттам....Но въпреки това го прекараха този път навремето заради граничната зона и откритите листове, понеже пътят през Парил на две места минава доста сериозно през бившия кльон. То и за Катунци трябваха открити листове - караулката на милицията и гранични войски беше веднага след Левуново, още преди първия разклон за Хърсово и Катунци. За Петрич също се ходеше с открит лист. Влаковете ги проверяваха на Генерал Тодоров. Иначе сега нелегални емигранти и каналджии в района просто няма - имаше преди повече от 20-25 години, прекарваха най-вече иракчани и проститутки...
Същата цигания се получи и с пътя от Струмяни за Клепало/Берово - от тяхна страна е напълно готов, има и изградено ГКПП. Но от наша - още при Лиляна Павлова имаше подписан договор, но избраният изпълнител фалира, сетне влязохме в ЕС и трябвяло всичко наново. И там уж правеха някаква рехабилитация, но трябват десетина километра ново строителство при Клепало.
Сега нали уж ще пускат най-накрая тунел Железница? Което много няма да помогне, защото и една лопата не са копнали при Симитли - разклона за Разлог и Гоце Делчев, тамошния пътен възел. А дефилето вече просто не търпи отлагане, въпреки продължаващите напъни на екотерористите, рано или късно трябва да стане. В Македония между Велес и Миравци/Гевгелия е същото "екологично" дефиле, въпреки това магистрала има от години - също отскоро и в Сичевачката клисура между Пирот и Ниш.....