Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265002 times)

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Чак да погинат... вратите не се отварят толкова бързо ;) Пък и има лепенки, че не трябва човек да се обляга на тях. Важното е, че по време на движение не могат да се отворят, поне при Скифовете.

Но за сметка на това се е случвало номерен влак да се движи с отворени врати:
http://www.vbox7.com/play:2ea51746
Често се случва и влак да отваря врати 1-2 секунди преди да е напълно спрял, независимо дали е Скиф или номерен.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това с отворените врати се случи заради проблем с вагона и с вратите му(липса на контрол врати), при което е трябвало пътниците да бъдат свалени и влака да е прибран в депо. Случва се всичко, но за това са лепенките които предупреждават да не се опират пътниците по вратите. Това че го правят си е за тяхна сметка.  ;)
А това че е отворил вратите с 2 секунди по-рано, не знам на кого и с какво му е повлияло?

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Защо днес сутринта А21 свали пътниците на Младост 1 и си обръна като нормален състав по маршрут Младост 1- Сливница, но пък задната табелка показваше ''Джеймс Баучер'' ?  :neznam:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Защото сутрин почти няма състав, който да се движи по целия маршрут двупосочно. Обикновено се движат Сливница-Младост-1-Джеймс Баучер-Цариградско шосе-Сливница и т.н. Коментирахме го при откриването на втората линия.

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Знам много добре,че има линия до Младост 1. Въпросът ми е защо на табелката на А21 пише ''Джеймс Баучер'', а не ''До Сливница''  ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Защо днес сутринта А21 свали пътниците на Младост 1 и си обръна като нормален състав по маршрут Младост 1- Сливница, но пък задната табелка показваше ''Джеймс Баучер'' ?  :neznam:
Нещо не ми е ясен въпросът ти. Ако един състав тръгва от Младост 1 в западна посока, няма начин на ЗАДНАТА табела да пише Баучер. Може да пише "Младост 1" или "Цариградско шосе", а за ПРЕДНАТА опциите са "Сливница" и "Баучер".
Ако преди това примерно си се качил на МС Г.М.Димитров откъм Дианабад в посока Младост и тогава на задната е пишело "Баучер" и по това ти си решил, че съставът отива до Цариградско: това е от липсата на техническа възможност от синхронно управление на двете табели, вече е обсъждано. Иначе правилното е отпред и отзад да пише същото, но машинистът управлява единствено табелата над главата си. Т.е. ще смени на Баучер чак при тръгването от Младост-1 в западна посока.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Възможно е и машиниста да е объркал какво да се изпише на табелата. Аз съм пътувал във влак, на който пише Младост 1, а той продължава до Цариградско Шосе.
А проблема със задните табели е много лесно разрешим. Просто на излизане от кабината машиниста може а смени надписа и той да показва накъде ще отива влака, а не от къде идва.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
По-горе обясних, съвсем нормално е сутрин да има влак с маршрут Младост-1 - Джеймс Баучер ;)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
...
А проблема със задните табели е много лесно разрешим. Просто на излизане от кабината машиниста може а смени надписа и той да показва накъде ще отива влака, а не от къде идва.
Това е много глупаво, защо и по-точно кой ще гледа задната табела на влака при положение че той не се движи по неправилен път и в обратна посока? Това че има пътници който ги мързи да четат табелите по пероните е друг въпрос. Общо взето в метрото в София има прекалено много табелки, та да се обърка някой. А тези които ги мързи да четат, просто да пътуват с друг транспорт.
Още повече че във влаковете има схема на целите 2 диаметъра, съобщава се следващата станция и има визуализация над всяка врата коя точно станция следва. Във влаковете които са с маршрут до Младост 1 или Сливница си има и допълнително текстово и звуково съобщение.
На въпроса на Неронов беше отговорено от ozzy, мисля че трябва да преключим въпроса иначе изпадаме в сериозно и излишно изхабяване на клавиатурите.  ;)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Този въпрос го обсъждахме вече... Отзад трябва да пише за къде е влакът или да не пише нищо, както е в нормалните страни.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Този въпрос го обсъждахме вече... Отзад трябва да пише за къде е влакът или да не пише нищо, както е в нормалните страни.
В такъв случай Лондон не се намира в нормална държава. ;)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Мен ме дразни различната сила на четците на карти. Трябваше да има някакъв стандарт - старите, подобно на тези в електротранспорта, разпознават картата през дебело портмоне с още няколко други карти. Новите - голяма мъка, бавене, предпоставки за джебчийство, да си загубиш картата. Прибираш се от пазар с две пълни чанти, слагаш пликовете с ядене по земята, за да можеш да  извадиш от портмонето картата и да се таксуваш. Бавиш се ти и хората около теб. Ако е имало вероятност да дотичаш и да хванеш влакчето, ти я изпускаш и чакаш още 8 минути.
Пиша по повод на това мнение. Нека сме горди от икономиите, които направихме при строителството на метродиаметър 2...
------------------------

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
На мен картата ми я чете, както си е в портфейла. При новите турникети просто трябва да задържа или просто да оставя портфейла за 2-3 секунди върху мястото за маркиране и си минавам.

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
На мен картата ми я чете, както си е в портфейла. При новите турникети просто трябва да задържа или просто да оставя портфейла за 2-3 секунди върху мястото за маркиране и си минавам.

Аз като си оставя портфейла отгоре за няколко секунди и се чува някакво пищене. Трябва да си отворя портфейла на "правилния раздел" и чак тогава "магията става"...  :/
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
...... Прибираш се от пазар с две пълни чанти, слагаш пликовете с ядене по земята, за да можеш да  извадиш от портмонето картата и да се таксуваш. Бавиш се ти и хората около теб. Ако е имало вероятност да дотичаш и да хванеш влакчето, ти я изпускаш и чакаш още 8 минути.........
 
Скоро не бях чел такъв забавен коментар. Пътувам всеки ден с метрото, но не съм виждал толкова натоварен човек, че да трябва да си оставя торбите по земята. И кой е казал, че трябва картата ти да стои в портмонето......Въпрос е на лична преценка къде да бъде картата. Пътуващите в метрото са достатъчно съобразителни, мисля картите са обикновено в удобен джоб...... Но както и да е, децата още в училище си изграждат подходящи навици.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
В тоя форум не минава и секунда без някой да се заяде и хване за думата... та и аз да не изпусна да позабавлявам :)

Е, аз пък съм виждал точно хора, които си оставят торбите на земята, докато си маркират картата. Обикновено точно, защото не им е "приело" картата през джоба или портфейла.

Не знам колко са съобразителни пътниците на метрото... Повечето опашки са именно, защото хората започват да си търсят картите като стигнат до турникета. Малко са тези, които си ги приготвят докато се доближават до турникета и минават директно.

Отделно самите турникети са отвратително бавни в сравнение с някои други метра. А и самите датчици наистина са на "настроения" и един и същи понякога изисква различни "техники" за "омайване", че да проработи.

Но както и да е, аз заради такива дреболии се отказах от градския транспорт в голямата му част и ползвам алтернативни методи за придвижване. Хем ми излиза двойно по-бързо, а понякога и тройно, хем и (почти) без пари.
I'll be back®

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Във вторник (около 23:00ч.) на МС "Княгиня Мария Луиза" бяха изкъртили част от плочките на стената(повече от 1,5 на 1,5 метра). Чудя се, някакви проблеми ли има с въпросната метростанция, тъй като си спомням как преди време ремонтираха нещо по ново асфалтирания булевард над нея? Някой има ли представа това пък за какво беше?  :neznam:
Яд ме е, че има/няма са минали 9 месеца от пускането на Линия 2, а вече има немалко ремонти по него...
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Изникна ми в съзнанието следния въпрос - какво точно представлява т.нар. леко метро? И каква му е разликата с нормалното метро, градската железница и обикновените трамваи?

Съжалявам, ако въпросът вече е бил задаван.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В контекста на съвременните проектни мероприятия, касаещи третия метродиаметър, в главата на Братоев и Диков отговорът на така поставения въпрос е подобен на отговора на въпроса "Кое е било първо - яйцето или кокошката?" - спорът е безкраен и всеки може да си го тълкува както на него лично му е угодно.
« Last Edit: 18.09.2013, 01:25:08 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Определено не мисля, че терминът е роден преди няколко години у нас и двете му "бащици" са Диков и Братоев...

Извинявам се на Веско, че нямам по-престижен източник, но тук доста на широко е обяснено откъде е тръгнало дефинирането, характеристики, разлики с останалите видове МГТ и т.н. ... :)