Author Topic: Описания и технически характеристики на ТМ в София (съдържание в началото)  (Read 152370 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Туй катър бе. Половината на Т65, другата чешка.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Това определено е продукт на някой изпушил инженерен мозък - да търсиш приложение на остаряла технология като съсипваш по-напреднала такава. Е, за това от такива опити за нашенска, българска икономия и копиране, историята ни разказва за горящи трамваи, а и до днес сме принудени да се возим в недоразумения, които са чара на столицата...
------------------------

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
   Тази талига е опитен образец. Разработката е на колега (не си спомням името) от Трамкар, който вече отдавна не работи там. Останала е на етап прототип. Нито е имало изпитания нито е предлагана за внедряване и производство ...

   София 70, не е Т65 ... Ленкерното водене на буксите е при Т81.

   tm0, винаги се възхищавам на писанията ти - некомпетентни, хапливи, но за сметка на това по детски наивни.
1. В техниката винаги е по-добре "изпушил инженерен мозък" от колкото "запушен друг мозък".
2. Няма остаряла технология - има "подходяща" и "неподходяща" за конкретните условия.
3. Ако се вгледаш в конструкции на съвременни талиги и ги сравниш с такива от началото на ХХ век ще видиш, че схемите им - кинематични и силови са сходни, а се различават по изпълнението (изключвам талигите за нископодови возила).

   Ще ви дам един съвет като по-възрастен - преди да се изказвате неподготвени изчакайте да прочетете какво ще напишат знаещите ...
« Last Edit: 13.03.2011, 10:58:59 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А сега глупав въпрос: T4D с тиристорно или с контакторно управление са?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Тези по 8-цата са с контакторно.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Като казахте T4D, се сетих за T4D-M. Те с какво управление са, защото нямат характерния звук от акселератора?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Имам едно въпросче за пантографите. От детството ми, си спомням, че имаше много трамваи модел София 65 с лири. Защо ги подмениха? Като лаик, бих заключил, че опростената им конструкция е предпоставка за по-малко повреди, но вероятно имат други негативи. Какви са те?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Storm

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
    • Email
 До колкото знам спрането на ползване на лирите,е когато затварят депо Клокотница.Там е имало Софии 65 с лири и по-стари трамваи също с лири.
И Ман 1935 един от ретро трамваите също до 2000 година е бил с лира,преди затварянето на Клокотница.
Човек вярва на това,което му се иска!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Благодаря за отговора, но въпросът ми беше към Емо 1968. Тази тема е негова запазена територия. Относно твоята версия, дори и да си прав, вероятно е случайно съвпадение, помисли логично, каква връзка може да има депото с пантографите. По мои спомени последната София 65 с лира, която съм виждал беше преди 1990, доста преди затварянето на Клокотница.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Той вече е отговарял - лирите са за места, които изискват проводника да е ниско. Стандартните пантографи, наложили се в София заради издържливостта си са твърде високи в определени участъци и дори да са свити, не е достатъчно ниско. Лирите са позволявали най-нисък контакт. Друг е въпросът колко безопасно е било това. Мое мнение е, че проводникът трябва да е достатъчно високо, за да се намалят вредните въздействия от електромагнитното поле, което създава.
------------------------

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Електромагнитното поле от контактните проводници е пренебрежимо нищожно и напълно безвредно.
Полето от многобройните заровени на 50-70 см под плочника кабели е десетки пъти по-голямо.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
За електрозахранването в големите градове е така. Има някакъв напредък- оптични влакна, които постепенно изместват традиционните метални проводници по доста показатели.
------------------------

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
99,99 % от електромагнитните полета са от проводници, на които не е открит заместител.
Последната "полза" от оптичните влакна е в намаленото електромагнитно поле.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Хубаво, значи все пак има връзка с височината на халетата в бившето депо Клокотница. Въпросът ми беше друг. За мен (привидно) конструкцията на лирата е по-устойчива, т.е. би следвало да се чупи по-трудно. Това така ли е? Какви са негативите на лирата спрямо другите видове пантографи и защо се е стигнало до постепенното отпадане на тази конструкция?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Хубаво, значи все пак има връзка с височината на халетата в бившето депо Клокотница. Въпросът ми беше друг. За мен (привидно) конструкцията на лирата е по-устойчива, т.е. би следвало да се чупи по-трудно. Това така ли е? Какви са негативите на лирата спрямо другите видове пантографи и защо се е стигнало до постепенното отпадане на тази конструкция?

Не би трябвало да са по-здрави. При движение назад се получава известно "задиране" в ККМ, което създава предпоставки за аварии както на лирата, така и на самата ККМ.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Основният недостатък при лирата е движението на заден ход.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Имам едно въпросче за пантографите. От детството ми, си спомням, че имаше много трамваи модел София 65 с лири. Защо ги подмениха? Като лаик, бих заключил, че опростената им конструкция е предпоставка за по-малко повреди, но вероятно имат други негативи. Какви са те?

   Лирата, макар и сравнително проста конструкция (или точно поради това) си има своите недостатъци ...
   При висока скорост или при закачане в елементи на ККМ се вади от станока, при движение на заден ход се заклинва в контактния проводник, нестабилна е при разклащане на ТМ ...
   Напълно е извадена от употреба до 1990 година, като на нейно място е монтиран симетричен пантограф. Мотрисите, на които са подменяни лирите с пантографи вече не са в експлоатация. ТМ, които днес се движат в София оригинално са със симетрични токоприемници.
   На старите снимки се виждат пантографи от първия модел симетричен пантограф - щангите в "горницата" - над средните шарнири са с особена форма, разширяваща пантографа до размера на роговете на плъзгача.
   Сега експлоатираният токоприемник модел ПФ-80 има допълнително устройство за закрепване на плъзгача - стойка на плъзгача (наричана на жаргон "Цигулка") като чрез нея се осигурява възможност за поемане на съпротивителните сили и удари от страна на ККМ, предпазвайки останалата конструкция от удари.
   При реставрацията на ТМ "MAN - Siemens" (инв. № 92) беше монтирана лира, но в последствие също беше заменена с Пф-80. Причината не я знам, но предполагам, че е нещо прозаично ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Storm

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
    • Email
Благодаря за отговора, но въпросът ми беше към Емо 1968. Тази тема е негова запазена територия. Относно твоята версия, дори и да си прав, вероятно е случайно съвпадение, помисли логично, каква връзка може да има депото с пантографите. По мои спомени последната София 65 с лира, която съм виждал беше преди 1990, доста преди затварянето на Клокотница.
Toва са си мои проучвание единствено.Не съм виждал никога лира на живо както и София 65,защото просто не съм бил роден.  :D
Човек вярва на това,което му се иска!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Мотрисите, на които са подменяни лирите с пантографи вече не са в експлоатация.

706 е на линия :P
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/