Author Topic: ОУП и ПУП-ове  (Read 59055 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #140 on: 07.10.2011, 09:31:03 »
Мястото, където в момента се намира Бизнеспарка, дълги години беше голо пусто поле, а тази част на Младост 4 беше една от най-непривлекателните и отдалечени от света. Като изключим експерименталните блокчета (онези триетажните с червените скосени покриви), всичко останало беше мизерия. Полето беше пълно с остатъци от строителна дейност, а успоредно на околовръстното имаше една дига, която пречеше на гледката към Витоша и камбаните. Почти през всички сезони там се шибаха всевъзможни ветрове, а като навалеше сняг ставаше страшно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #141 on: 07.10.2011, 09:40:35 »
Когато искаш да застроиш даден имот, то той си има показатели (рамки на начинанието ти), един от които се нарича плътност на озеленяването и зависи от самата зона, за повечето имоти в София той варира от 30% до 60% (тук изключвам някои по-рядко срещани зони и тези предвидени за озеленяване), т.е. инвеститорът е длъжен да задели между 1/3 и 2/3 от площта на имота за трева, храсти и дървета (за някои зони е изрично упоменато какъв процент от зелените площи са за различните видове растителности).
Това с процента озеленяване май е доста условно :( Има немалко нови блокове, на които целият им двор е бетон, а единственото озеленяване са няколко кашпи с цветя, дори в квартал като Младост има доста такива случаи. В Бизнеспарка озеленяването е поне 50%, и това е причината да идват много майки с деца, поради липсата на друг парк.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #142 on: 07.10.2011, 13:46:43 »
Озеленяване може всякак да ти го одобрят, има проекти с пълзящии растения вертикално по фасадата, които са ги признали. Може всичко да е и на покрива, но тогава ти трябва дебелина на почвения слой, за храсти не помня, за дървета 1.5 метра пръст. Оззи го дава и примера с кашпите, които после се махат. Имаше и сорк от 3-4 години, през който от зелени системи трябва да проверяват развива ли се озеленяването... Та значи компесаторното озеленяване се прави при премахване на съществуваща растителност в рамките на имота, озеленяване е един от показателите наред с коефициент на интензивност и коефициент на плътност и максимална височина, които влияят на характера на застрояване и съответно ограничават застрояването. Другите фактори са отстояния от странична регулация, през дъно на имот и през улица.

@Гьорев, така е, без да съм гледал и пресмятал сега, не смятам че бизнеспарка е застроен над показателя за процент озеленена площ. Сега отварям и виждам, че БПС е зона СМФ, по правилата и нормите към ОУП зоната е с озеленяване 40%. Гледам парка на карта, без да знам колко е застроената площ... Нищо категорични няма да казвам, кажи и ти какво мислиш, но на око може и да ги покриват тези 40%.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #143 on: 07.10.2011, 15:27:11 »
Също нямам впечатления, че комплексът е орязан по отношение на озеленяването... Абе днес сайтът на ГИС е в цикъл нещо :(... хмм, я виж в него сграда 13 попада в едно старо УПИ "V" отредено за "ОЗЕЛ", това му харесвам на този сайт, че е някаква компилация от стара и актуална информация :(, но ето че в случая имаше полза... Та да не би, в това да е разковничето? Иначе пак там, става ясно, че комплексът не е в едно УПИ, т.е. хипотетично, може за всички имоти заедно да е изпълнен Позел, обаче разглеждани поотделно да имат отклонения.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #144 on: 07.10.2011, 19:10:11 »
ПУП дават конкретно отреждане на отделните имоти. ПУП- ПРЗ /план за регулация и застрояване/ дава конкретните граници на имоти и строителните петна на сградите. Бизнес паркът не може да е бил построен, без да е приет ПУП-ПРЗ с нанесени всички сгради както са сега. Без ПУП в сила не се издава виза за проектиране, след одобрението на която се издава и разрешение за строеж. По тези съждения, според мен това озеленяване и този имот са стари. Паркът вероятно е в едно или няколко УПИ-та с комплексно застрояване. Но колкото толкова УПИ-та, толкова повече имотни граници, към които трябва да се спазват отстояния и т.н. И да са няколко, границите им могат да минават само по калканите на две сгради или повече сгради със сключено застрояване...

В ДАГ служителите използват гис-овска програма, на която точно има кадастър, но на слоеве всякакви стари планове и т.н., плюс прикачени към тях заповеди за одобрение и т.н. Средата напомня това от сайта на ГИД-София, но с още екстри. Та  там могат да се наслагват доста неща, този имот с някаква стара регулация и отреждане според мен грешно са останали на сайта на ГИС.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #145 on: 07.10.2011, 22:07:16 »
Да де, аз това казах, че преди години имотът е бил отреден за озеленяване... Та предположението ми беше, че заради този имот, може да е имало някаква договорка. Ясно е, че щом е бил с такова отреждане и зоната му по стария ОУП е била за озеленяване, а после е станала СмФ в новия ОУП, което е позволило преотреждането за административни сгради ПРЗ и т.н. Мога само да гадая, дали по силата на случайността или заради някакво споразумение зоната е променена, но второто дава отговор на въпросът, от който тръгна разговорът.
« Last Edit: 07.10.2011, 23:17:51 by difian »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #146 on: 20.10.2011, 20:34:14 »
Следващият път, като се съмнявате в морала на Диков, сетете се и за този случай. Лятото, докато бях на стаж в ДАГ участвах в издаването на визата за проектиране. Имаше натиск и наистина можеше да се разчуе, чак когато багерите започнат да разчистват терена...
Quote
Църквата реши да строи хипермаркет, а не храм
Теренът се намира в квартал Редута

Вместо да построи черква, Светият синод на Българската православна църква възнамерява да отдаде под наем свой имот за изграждане на супермаркет в столичния квартал "Редута", до който да има малък параклис. Намерението на църквата обаче предизвика протести на живеещите наоколо. Затова главният архитект на София Петър Диков е отказал да издаде разрешение за строеж върху имота, пише в. Сега.

Теренът е от около 3.5 дка и е върнат на църквата в началото на 90-те години. Тогавашният главен архитект на София Яким Петров е дал разрешение за строителство на църква с градина. Наследникът му Стоян Янев обаче променя разрешителното и храмът вече е смален до параклис, а основният строеж е предвидено да е на пететажна сграда. Първоначалната идея е била сградата да се ползва от синода, но после БПЦ е решила да промени предназначението й в офис сграда. След като и това не се случва, през март тази година църквата сключва предварителен договор за учредяване право на строеж и право на ползване с търговската верига "Била". Тъй като законът забранява да се продават църковни имоти, БПЦ иска да отдаде терена под наем за 25 години.

"От Светия синод обясниха, че църквата се е отказала от черквата, защото няма пари да се издържа", поясни Диков. За собствеността на църквата вече има издадена виза за проектиране за строеж на параклис, магазин, паркинг и трафопост. "От кумова срама сложиха и един параклис, който е голям колкото тоалетна", вметна Диков. След съобщаване на визата на всички заинтересувани страни обаче, над 500 души, живеещи в околността, са подали жалба в общината срещу поредния магазин. Затова патриарх Максим изпраща до главния архитект протестно писмо с копие до премиера, президента, омбудсмана, кмета, 25-имата кандидат-кметове за столицата, медии и неправителствени организации.
В писмото, с което "Сега" разполага, Светият синод обвинява архитекта на район "Слатина" Елена Ахчиева, че пуска два пъти за съобщаване една и съща виза, при положение, че първия път тя не е обжалвана и така е влязла в сила. При първото обявление обаче са уведомени само двете страни собственици - БПЦ и Софийската света митрополия. Затова главният архитект Диков пуска второ обявление до всички заинтересувани страни, тъй като е очаквал да има възражения от гражданите. Хората действително подават жалба и Диков отказва да издаде разрешение за строеж.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #147 on: 21.10.2011, 02:22:09 »
Ами супер, че е отказал на наглите попове да имат магазин... интересно къде се намира теренът? В Редута почти няма свободни парцели :rolleyes:

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #148 on: 21.10.2011, 02:38:42 »
Е как къде - покрай парка....
Иначе Диков има спорни решения, но в сравнение с предшественика си Янев блести. Поне малко успява да вкара и обществения интерес - или т.нар европейски модел на корупция. Мойто да си тече, ама и общественото да не затъва. Все пак за разлика от 10 годишния гнусен период от кметуването на исконния боклук Софиянски, сега поне се прие ОУП и малко или много безобразията стават по-трудни. Пък и обществото се посъбуди.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #149 on: 21.10.2011, 03:41:39 »
Къде, къде... срещу гимназията в центъра....  :D Ето.;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #150 on: 21.10.2011, 09:54:11 »
Е тия нормални ли са? :angry: Там е една от малкото градинки в Редута... Мамка им попска нещастна :angry:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #151 on: 06.08.2012, 11:37:16 »
Изработва се Интегрираният план за София.

На 03 септември 2012г. от 16.30 часа в Аулата на УАСГ на бул. "Хр. Смирненски" №1 ще се проведе широко обществено обсъждане относно избора на зоните за въздействие. Материалите по проекта, които са изложени от днес във фоайето  на УАСГ, може да видите тук.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #152 on: 07.08.2012, 00:08:51 »
Тия материали са едно стабилно количество общи приказки, но ако този интегриран план получи някаква степен на сбъдване, би било хубаво. А би трябвало да получи, след като има договор за финансиране.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #153 on: 07.08.2012, 06:34:27 »
Тия материали са едно стабилно количество общи приказки, но ако този интегриран план получи някаква степен на сбъдване, би било хубаво. А би трябвало да получи, след като има договор за финансиране.
Финансира се изработката му! ;) Това е стратегически документ, а не толкова управленски и инвеститорски. Но при все, наред че от ЕС ни искат интегрирани планове, за да оправдаем за какво харчим пари в последствие, те дават по цялостна визия за развитието на което и да е, с обвързване на социални, икономически, културни, екологически и пространствени фактори... ;) Споделям го, защото мрънкачите винаги се появяват постфактум, а когато и обществото трябва да изиграе своята роля и да поеме градивна отговорност в дневния ред на управление на града никой го няма. После като почне да се копае някъде, примерно, скопените журналя винаги намират мрънкачи: "Ама те така, ама те онака, ние..."  :help:

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #154 on: 07.08.2012, 08:03:15 »
Съгласен съм, и на мен ми се запали интересът да ида на това обсъждане.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #155 on: 03.09.2012, 18:18:13 »
За съжаление не можах да остана за самото обсъждане, тъй като представянето (а.к.а. четенето) на слайдовете, които всички заинтересовани вече бяха прочели в нета, надхвърли времевия ми лимит. Видяното затвърди впечатленията ми - много похарчени пари за нещо, което съм сигурен, че ти, Дифиане, можеш да изготвиш в свободното си време за една седмица. Огромното количество празни приказки и очевидни изводи, изнесени с монотонен тон, не успяха да изместят фокуса от основния въпрос - защо се харчат пари за математически модел, който или ще докаже очевидното, или ще покаже нещо друго, т.е. ще е бил грешен. И двата варианта са пари на вятъра - данни има смисъл да се събират и изследват за отговори, които не са известни, а не за да се стигне до умозаключението, че западна София е с по-нисък социален статус от Южна, или че северната индустриална зона има икономически капацитет, ако й се подобри инфраструктурата.

Силно се надявам на обсъждането подобна псевдо свършена работа да е била поставена под въпрос и да се е стигнало да някаква конкретика извън "зелените площи имат социален потенциал".

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #156 on: 02.10.2012, 10:06:34 »
Малко приказки:

Как Западна София ще стане "Люлин Хилс"

“Люлин Хилс” и “Надежда Хилс”. Не, това не е грозна ирония по повод двата големи софийски жилищни комплекса, а съвсем сериозни планове за бъдещето им развитие. “Люлин” и “Надежда”, които вече са свързани с центъра на столицата чрез метрото, заедно с почти цялата северозападна част на града ще бъдат излъскани и обновени с близо една трета от 400-те милиона евро, които бъдещата оперативна програма “Регионално развитие” е предвидила за след 2014 г. за столицата. Тази част на София е включена в интегрирания план за градско възстановяване и развитие като зона с преобладаващ социален характер.
Авторите на проекта - сдружението между Национален център за териториално развитие и фирмите “Урбитат” ЕООД и “Инфрапроект Консулт” ЕООД, са предвидили общо 45 обекта за цялата зона. Тя обхваща комплексите “Надежда”, “Люлин”, “Връбница”, “Обеля”, “Толстой”, “Свобода”, “Модерно предградие”, “Захарна фабрика”, “Илинден”, “Красна поляна”, “Факултето”, Западния парк и Северния парк. Имотите в тези райони сега са с едни от най-ниските ценови нива в столицата, но има голяма вероятност да станат много по-привлекателни след прилагането на плана.
 
Отпушване на движението

Автомобилният трафик в този район на столицата е в ужасно състояние в момента. Затова и една от най-важните части в интегрирания план за развитие е транспортната. На първо място се предвижда доизграждането на булевард “Западна тангента”, част от който почна да се строи това лято. Освен че е входната врата на магистрала “Люлин” към София, където сега се образуват огромни тапи, булевардът на практика ще свързва западните жилищни комплекси на столицата с южните части, без да се налага автомобилният трафик да минава през центъра на града.
Планът предвижда и довършване на реконструкцията на бул. “Ломско шосе” от бул. “Панчо Владигеров” до Околовръстното шосе, което на практика ще направи удобна пряката връзка между “Надежда” и “Люлин”. Предвидено е и разширение на сегашната улица “Връх Манчо”, която свързва “Люлин” с “Модерно предградие”, до габаритите на булевард с трамвайна линия върху него. По този начин и този западнал сега квартал ще получи удобна връзка с линията на метрото.
Предвидени са също разширение на булевард “Вардар”, основен ремонт на надлеза при Захарна фабрика”, транспортна детелина на пресечката на булевард “Сливница” с улица “Хайдут Сидер”. В плана влизат и ремонтирането на всички вътрешноквартални улици в зоната и изграждането им там, където липсват.
Съвременен облик на района придава и кръстовището на три нива, което вече се изгражда на булевард “Европа” близо до изхода от столицата в посока Калотина.

Спални на София, но с екстри

Още по времето на социализма “Люлин” и “Надежда” бяха наречени спалните комплекси на столицата, защото на територията им самотно се извисяваха единствено огромни жилищни блокове. Между 2014 и 2020 г. обаче предстои да се направи много на пространствата между тях. Планът предвижда финансиране на нови детски градини в “Обеля”, “Надежда”, “Разсадника”, “Красна поляна”, “Св. Троица” и “Гевгелийски”. В тези квартали, както и в “Люлин”, ще се изградят много нови детски площадки като тези, които сега масово финансира оперативна програма “Регионално развитие”, а междублоковите пространства ще се обновят почти навсякъде.
Помислено е и за жилищата. Извън следващите програми за саниране на жилищни блокове интегрираният план на столицата предвижда реновирането на два общински жилищни блока в “Люлин”. Отделно от това ще бъдат обновени над 900 общински апартамента в “Надежда”. Ще се строят и нови общински жилищни сгради върху свободни общински терени - нещо, което не е правено от около 20 години. Ще бъдат построени и пет защитени общински жилища за хора в неравностойно положение, три от които ще са в “Захарна фабрика”, предвижда планът.

За истинска интеграция

За интеграцията на ромите е изписано и изговорено много през годините, но планът за София предвижда съвсем конкретни неща за “Факултето” - единствената от трите ромски махали на София, която е включена в него. Преди всичко в квартала ще бъде доизградена и подменена водопроводната мрежа, ще бъде построен главен квартален колектор за отпадните води. Проектът предвижда и пълна реконструкция на улиците, както и изграждане на детски площадки. 75-о основно училище, което се намира в квартала, ще бъде обновено и към него ще бъде изградена столова. Ще се построи и полицейски участък.
Авторите на интегрирания проект за столицата са помислили и за резервен план, в случай че по някаква причина този за северозападната част на София не бъде одобрен. Резервна е североизточната зона, която включва кварталите “Хаджи Димитър”, “Сухата река” и “Левски”. Тук се предвиждат 19 обекта: основен ремонт на бул. “Ботевградско шосе”, изграждане на вътрешноквартални улици, поставяне на улично осветление, канализация в “Сухата река” и “Левски В”, както и система от велоалеи.
Един от обектите е стадион “Георги Аспарухов”, за който е предвидено пълно обновление и модернизация заедно с прилежащите пространства.

Икономическа и социална зона

Всеки град може да кандидатства за еврофинансиране с три проекта - социален, икономически и с обществена значимост. Столичното кметство е определило района около източната част на булевард “Цариградско шосе” като район с потенциал за икономическо развитие, а центъра на столицата заедно с Борисовата градина и Южния парк -като зона с обществена значимост. При трасето на “Царигардско шосе” и зоната на север от него най-важният обект, около който ще се развие инфраструктура, е бъдещият “София хай тек парк”.
Зоната с голяма обществена значимост е софийският център. За него в проекта преобладават реставрацията и експонирането на културно-историческото наследство. Римският амфитеатър на бул. “Дондуков” например е предвидено да възвърне целия си блясък и да стане истинска “Арена ди Сердика”. Предвидено е и да се експонират западната порта на стария град, който се намира в сутерена на едновремешния магазин “София”, както и всичко, което се намира в зоната на метростанция “Сердика”. На обновяване според проектите подлежат площад “Славейков”, районът около НДК, Петте кьошета, Женският пазар и др.
В момента из почти цялата страна тече процес по изготвяне на интегрирани планове за градско развитие, което е основният акцент на програмата, наследник на “Регионално развитие”. Всеки един от 36-те най-големи града на България трябва да изготви плана си до края на годината и в него трябва да се предвидят проекти за трите основни зони за въздействие.

Варна и Бургас ще се обновят с 800 млн. евро

Първите обществени обсъждания на интегрираните планове за възстановяване и развитие на двата големи морски града - Бургас и Варна, вече минаха. Те почти не предизвикаха полемики, а варненските общинари вече гласуваха интегрирания план на града.
Бургас ще внесе в Министерството на регионалното развитие и благоустройството своя интегриран план до 23 октомври. Първата обособена в него зона е социалната, която включва комплекс “Меден рудник”. В него живее една четвърт от населението на града. Към комплекса се присъединяват и кварталите “Минерални бани”, “Банево” и “Ветрен”, които са най-младите жилищни райони на Бургас. Основните дейности там след 2014 г. ще бъдат насочени към подобряване на техническата инфраструктура и обновяване на обществените пространства.
Втората зона, с публични функции, обхваща центъра с двете главни улици, приморския парк, терминал “Изток” на пристанището, който ще стане зона за обществен достъп, както и “Атанасовска коса”- район край Атанасовско езеро, където се предвижда изграждането на зони за отдих.
Третата обособена част - с потенциал за икономическо развитие, включва двете промишлени зони на града - Север и Юг, кварталите “Лозово”, “Победа” и “Акациите”. В тези райони има потенциал за развиване на високи технологии, зелени производства, изграждане на бизнес паркове и на логистични центрове. С европейски средства там преди всичко ще се обнови инженерната инфраструктура, като много от обектите могат да се финансират и от частния бизнес, предвижда планът.
Варненските общинарисъщо утвърдиха три зони. В тази -с висока обществена значимост, влизат Морската градина и ромският квартал “Максуда”.
Западната промишлена зона и териториите, предвидени за ново пристанище, са определени като градски части с потенциал за икономическо развитие. Във варненската зона с преобладаващо социален характер влизат районите “Владислав Варненчик” и “Младост”.
Ако двата града успеят да подготвят и защитят конкретните обекти за всичките си зони, в тях след 2014 г. ще могат да бъдат вложени около 800 млн. евро.


http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1567792
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #157 on: 18.04.2014, 13:08:41 »
Изменили са плана за застрояване на Малинов, от Филип Аврамов до Околовръстното, връща се старият вариант с булевард източно от Хит. Според мен вариантът е доста добър: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni%2F2014%2FIPRZ_bul_Al_Malinov%2F

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #158 on: 18.04.2014, 14:46:46 »
Еее, няма я страната игра на някой АРХИТЕКТ-и никакъв урбанист със задължителните линии на застрояване. Интересно е, тази естакадата над кръговото с бъдещия ринг дали сега ще я изградят!? :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #159 on: 18.04.2014, 14:58:31 »
Едва ли, предполагам ще я направят след някоя и друга година, като намерят пари, а сега само кръговото. Дано поне ги сбутат по 3 ленти в платно, че тесен ми се струва булевардът. Може би решението да има бензиностанция срещу паркинга на Хит е наклонило везните в полза на новото старо трасе ;)