Author Topic: Изграждането на отсечка "Сердика"-"Национален стадион"  (Read 213320 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
За съжаление станцията "Св. Кл. Охридски" вече се отдалечава от първоначалния си рендер (или проект).
Вярно, че той си е "древничък", но на мен ми харесваше - щеше да прилича на "Сердика". А това зелено някак си не ми харесва.

Но затова пък снимките с работата на къртицата са направо уникални! :)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Зелен е само мизерният гипсокартон !

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Бре бре бре. Много напредват с материала. Щом има положен релсов път в тунела е много добре. Значи има вероятност наистина влакчета да преминават през СУ като изолирано движение и да се състои пуска на Младост-Юнак. А тая къртица как ще излезе през метростанцията?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Щом има положен релсов път в тунела е много добре.

Ъм, абе аз май не виждам такъв... На снимка 1 в пост 1 според мен е даден северния тунел, в който няма и помен от релси още...

Иначе снимките са супер!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Къде го видя този релсов път в северния тунел?
Това са временните релси за строителните работи.
Постоянният релсов път е като това, което се вижда на станцията.
difian, правилно: той ме подведе, както и парченцето залепено зелено  в средата. Но такива зелени ивици има и на проекта. :rolleyes:

На мен ми беше много любопитно и да видя "подвижния тротоар". :)
А иначе, просто е похвално колко напред са с довършителните работи! :fan:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Говори за станцията при СУ долу се вижда истинските метро релси.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Точно при зеления гипсокартон - Пост 3, снимка 5.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Aз да питам нещо друго.Дали ще има подлез, пресичаш Царя и излизащ пред турската резиденция !? Последните месеци като минавах оттам през оградата се виждаше тунелът, и той продължаваше до загражденията.Има изграден изход, но тунелът не свършва с него, а продължава и след него.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
А тая къртица как ще излезе през метростанцията?
Ами тя не би трябвало да минава през метростанцията.
Според мен демонтажният котлован ще бъде някъде преди станцията.
Може би веднага след подлеза на кръстовището.
Но технически къртици са минавали през станции.
Всъщност релсов път може би е положен по северния коловоз.
Южният може да е оставен без релсов път.
Просто не е заснет, затова гадая.

« Last Edit: 22.01.2009, 21:11:59 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Веднага след подлеза има оставено пространство за изваждане.А къртицата премина точно през станцията, за да започне участъка СУ-ЦУМ.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Aз да питам нещо друго.Дали ще има подлез, пресичаш Царя и излизащ пред турската резиденция !? Последните месеци като минавах оттам през оградата се виждаше тунелът, и той продължаваше до загражденията.Има изграден изход, но тунелът не свършва с него, а продължава и след него.
Май че щяха да продължат подлеза на метростанцията до подлеза на Сан Стефано, даже се говореше за движещи се ленти.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Май че щяха да продължат подлеза на метростанцията до подлеза на Сан Стефано, даже се говореше за движещи се ленти.
Tова вече е направено, и лентите ще ги има, но са от страна на парка и излиза на подлеза откъм спирката на канала.Аз гвоворя, че са започнали да правят и тунел, които пресича булеварда и излиза точно срещу турската резиденция на Кракра.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Само че точно тук бъркаш.
Има покритие между термините от геометрията и термините в метрото.
Не са журналистически измишльотини : и руснаците и Братоев ги използват точно в този смисъл.
До средата (до кръговата линия, у тях), у нас : до "Сердика" е първи радиус на I диаметър ( т.е. на Първа линия - тук си прав).
Края на диаметъра е крайната станция по първоначалната Генерална схема. Останалото са разширения.
Разширение е "Обеля" и участъкът към летището, както и "Надежда" (от II диаметър), макар че, там имаме изменение на първоначалния замисъл, по разбираеми причини.
Но, ако имаме построено, както казваш: само до Интерпред - нямаме цял диаметър, защото по Ген. схема краят е другаде.
Погледни всички интервюта на Братоев и ще забележиш колко внимателно употребява термините.
Същата терминология употребиха и за Полша, когато споменаха, че толкова години след началото на строителството вече имат построен цял диаметър (цяла линия). В смисъл, по първоначалната схема.

На пръв поглед спорът е малко досаден, но точно в този форум би трябвало да се чувстваме удовлетворени, че по-добре проумяваме нещата от журналистите.
Не виждам нищо лошо, че спорим. Поне разсъждаваме. 8)
Пък сме си и в темата.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
      Наистина остана още малко работа на къртицата. Да свършва и да я изгонят най-сетне на друго място в града. Не ми стана ясно какво ще прави по - нататък, дали си е наша и да си продължи работа на друг участък, или е на японците и те ще си я приберат ?!
     Какво остана след като я извадят ? Веднага ще запечатат котлованите на ларгото и СУ, като в същото време ще оформят станциите и пробите ще тръгнат. И по-живо и по- здраво да тръгне това метро най-после, че откровено ви казвам- уморих се да чакам.
     И още - има ли някой смелчага да надникне в строящите се станции и да направи малко снимки за да видим докъде са стигнали - любопитен съм да видя как оформят станция "Национален стадион" и мисля, че там ще е най-дългия ескалатор на софийското метро - доколкото си спомням за това много не се коментираше. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
      Не ми стана ясно какво ще прави по - нататък, дали си е наша и да си продължи работа на друг участък, или е на японците и те ще си я приберат ?!

Не. Тяхна си е. Ще си я приберат.
За другия диаметър фирмата също си идва с къртицата.
Нашите имаше сметка да купуват къртица, ако се използва по-дълго, но щом Трети диаметър няма да е подземен, няма сметка  да притежаваме къртица.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Преминаването ще се осъществи през вече готовия тунел с положен път. Ще се премахне стената на Сердика и за две седмици се излива бетон и се полага пътя по северния тунел и после безпроблемно се минава.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Преминаването ще се осъществи през вече готовия тунел с положен път.

Quote
The tracks between the station at the University and Serdica Station (Westbound Tunnel) are far from being ready

Е дори и в готовия тунел ли? Толкова месеци какво са правили в него?

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Някой имал ли е възможност да погледне дали къртицата е подала муцунката си в демонтажния котлован на СУ?
( Нали имаше сведения, че между 5 и 7 февруари ще приключи прокопаването.)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Тази сутрин, карайки в посока Орлов мост-СУ, успях да видя някакъв трактор, който според мен засипваше и трамбоваше, но нищо повече.

Offline bmbg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
    • Email
Тази сутрин, карайки в посока Орлов мост-СУ, успях да видя някакъв трактор, който според мен засипваше и трамбоваше, но нищо повече.

Точно така, тези дни засипват част от пространството пред СУ и дори между двата входа към строителната площадка се вижда оформен вход на подлеза  :fan:
« Last Edit: 06.02.2009, 10:51:16 by bmbg »