Само че точно тук бъркаш.
Има покритие между термините от геометрията и термините в метрото.
Не са журналистически измишльотини : и руснаците и Братоев ги използват точно в този смисъл.
До средата (до кръговата линия, у тях), у нас : до "Сердика" е първи радиус на I диаметър ( т.е. на Първа линия - тук си прав).
Края на диаметъра е крайната станция по първоначалната Генерална схема.
Останалото са разширения.
Разширение е "Обеля" и участъкът към летището, както и "Надежда" (от II диаметър), макар че, там имаме изменение на първоначалния замисъл, по разбираеми причини.
Но, ако имаме построено, както казваш: само до Интерпред - нямаме цял диаметър, защото по Ген. схема краят е другаде.
Погледни всички интервюта на Братоев и ще забележиш колко внимателно употребява термините.
Същата терминология употребиха и за Полша, когато споменаха, че толкова години след началото на строителството вече имат построен цял диаметър (цяла линия). В смисъл, по първоначалната схема.
На пръв поглед спорът е малко досаден, но точно в този форум би трябвало да се чувстваме удовлетворени, че по-добре проумяваме нещата от журналистите.
Не виждам нищо лошо, че спорим. Поне разсъждаваме.
Пък сме си и в темата.