Русинова strike again:
Организация търси недоволни от по-бързите автобуси в София"По сигнали на граждани работи Европейският център за транспортни политики, неправителствената организация още не е приключила с обработката им, нито ги е проверила, но има намерение да сезира всички институции.
Поне такава заявка бе дадена на пресконференция в БТА с участието на Диана Русинова и Ангел Попов, бивш зам.-министър на транспорта, отстранен от поста след като му бе повдигнато обвинение за измама за издаване на разрешително на транспортна фирма.
Брифингът започна с изявлението, че има опасност столичният автотранспорт да фалира до 5-6 месеца - защо и как така и не стана ясно до края на пресконференцията на Европейския център за транспортни политика.
Не стана и ясна каква е връзката между евентуалното финансово състояние на общинската фирма и това, на което се противопоставя неправителствената организация - увеличаването на средната скорост за движение на автобусния транспорт в София.
Има риск столичният автотранспорт до 5-6 месеца да фалира. Има риск и за безопасността на пътниците.
Ангел Попов коментира, че въведеното от 1 юли ускорено движение по няколко линии, повдига различни въпроси, включително какво ще допринесе това за трафика на София при недобра инфраструктура. Действително има бус ленти, призна Попов, но вдигането на средната скорост на автобуса при множеството светофари и легналите полицаи е изключително притеснително. Това застрашава безопасността на пътниците - "не дай си боже да стане някое тежко ПТП", заяви Попов.
В ЕЦТП са получили и множество сигнали на граждани за това - те не бяха цитирани.
Също така Попов атакува решението, тъй като то не било съгласувано с гражданите, директорите на болници, директори на училища и т.н. Не са питани и шофьорите на автобуси, за които новите изисквания причинят още по-голям работен стрес.
От ЕЦТП искат обосновка на заявеното и тя да бъде направена от специалисти, които да отговорят за целесъобразността.
Диана Русинова постави въпроса защо в крайградските линии не се движат нископодови автобуси, както много пъти са били предлагали. И тук не стана ясно каква е връзката на това искане или предложение със заявката, че автотранспорта ще фалира до няколко месеца.
Също така Русинова постави под въпрос дали отчетите на Столичния Метрополитен се проверяват и дали те са действително.
Заявката на ЕЦТП е да повдигне остро общественото внимание и целта им е обществена реакция - не стана ясно дали всъщност не очакват гражданско недоволство от по-бързия обществен транспорт."
https://news.bg/regions/organizatsiya-tarsi-nedovolni-ot-po-barzite-avtobusi-v-sofiya.html