Author Topic: Северна скоростна тангента  (Read 86180 times)

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #60 on: 29.11.2012, 20:06:11 »
Голяма яснота по този проект :D

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #61 on: 30.11.2012, 00:10:02 »
Чудя се как е "тангента" на английски. Не намерих подходящ превод.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #62 on: 30.11.2012, 00:27:55 »
Чудя се как е "тангента" на английски. Не намерих подходящ превод.
В Скрепъра преди време имаше дискусия правилен ли е този термин... В Италия също му се вика тангента и дефакто това е синоним на околовръстен път. Според мен стават и 'bypass' и 'ringroad' или като отсечка(дъга), част от въпросните...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #63 on: 30.11.2012, 00:59:40 »
Чудя се как е "тангента" на английски. Не намерих подходящ превод.

Тангента на английски е tangent  :D
Beltway може да се ползва също.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #64 on: 22.05.2013, 13:52:12 »
Някой знае ли "тангента" и "дъга" покриват ли се като дефиниции или има разлика? Понеже южната я наричат "дъга".

Offline xxxtoshev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #65 on: 22.05.2013, 14:20:30 »
Дъгата е част от ринга на околовръстния път, а тангентата няма нищо общо с околовръстното освен едно или две общи кръстовища,на които се пресичат.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #66 on: 01.06.2013, 13:41:10 »
Тангента означава допирателна. Допира се (доближава се) оптимално близо до градската част и отново се отдалечава. Докато околовръстните пътища заобикалят. Аз така го разбирам :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #67 on: 01.06.2013, 16:53:45 »
Тогава би трябвало да бъде хорда, тъй като влиза в града: кварталите Илиенци и Бенковски са извън нея. Но както и да е, да оставим този математическо-граматически спор.
По същество, със ССТ ще спасяват средства от ОП Регионално развитие, които иначе може да загубим заради проблемни проекти:

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/05/28/2070136_severnata_tangenta_na_sofiia_shte_se_stroi_s_pari_po/
Quote
---------------------------------------------------------------------------
"Северната тангента на София ще се строи с пари по "Регионално развитие"
Между 140 и 240 млн. лв. от рискови проекти по програмата ще бъдат пренасочени към отсечката

Включването на голям пътен проект към оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) се оказа най-сполучливият вариант за спасяване на средствата от рискови проекти. Има опасност по програмата да бъдат загубени между 140 и 240 млн. лв., с които се финансира строителството на 84 обекта в страната. С решение на 12-ия комитет по наблюдение на програмата се прие, че средствата ще бъдат пренасочени към Северната скоростна тангента на София. Причините за избора са две - има готовност за бързо започване на строителството и 16.5-километровото трасе може да се разглежда като част от околовръстния път на София и така да получи финансиране по линия на регионалното развитие. Със средства от програмата от нея бе извършено и разширението на южната дъга на околовръстния път.

Малка промяна
За да може обаче северната тангента да се финансира със средства за регионално развитие, комитетът прие още и промяна на самата оперативна програма. "Взехме решение за разширяване на нейния обхват, като в нея се включи и ново строителство. Както знаете, такова към момента не е допустимо", каза Деница Николова, ръководител на управляващия орган на оперативна програма. Тя уточни, че от рисковите проекти 61 са общински, а останалите 23 са на публични институции. Всички са без избрани изпълнители за основните дейности. Най-често причината за това са обжалвания на обществените поръчки. Рисковите проекти са по схемите за туристически атракции за предотвратяване на риска от наводнения, за мерки за енергийна ефективност на образователни заведения и за болници.

Управителният съвет на ОПРР е обсъждал няколко варианта за спасяване на средствата по тях. Единият е бил финансирането да се пренасочи към готови обекти, изградени с национално финансиране. Такива обаче няма, тъй като през последните години се строи основно с европейски средства. Друга дискутирана възможност е било пренасочване на средства към финансовия инструмент JESSICA, но максималният размер в този случай е малък – до 15 млн. лв. Заради липсата на готовност за усвояването им е отпаднала и възможността парите да отидат за финансиране на социалния патронаж.

Не всичко е загубено
Следващият месец ще се проведат срещи с всички бенефициенти на рискови проекти. Там, където има шанс за бързо развитие, ще бъдат начертани мерки за тяхното ускоряване. Където обаче се установи невъзможност за наваксване на сроковете, договорите ще бъдат прекратени, а средствата пренасочени.
"Нито един бенефициент не би бил щастлив от това, но и самите те вече са наясно могат ли да изпълнят мерките", каза Деница Николова. До края на юни срещите с бенефициентите на рискови проекти трябва да приключат, а до октомври ще има яснота за спестения ресурс. Тогава ще се задвижи искането за промяна в програмата и ще бъде подадена апликационната форма за северната тангента.

Първоначално пътният проект трябваше да се финансира по програма "Транспорт", тъй като е част от важни европейски пътни коридори. С новото развитие обаче апликационната форма, с която Агенция "Пътна инфраструктура" кандидатстваше за финансиране на проекта по програма "Транспорт", вече е изтеглена и е подготвена нова. По данни на агенцията строителството и надзорът на северната тангента ще струват общо 250 млн. лв. Вече има избран изпълнител - обединение между италианските компании Salini и Impregilo. Изборът на изпълнител обаче се обжалва от двама от кандидатите за строителството на пътя - австрийската компания "Порр Бау" и обединение ХПВС-ССТ, в което влизат "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас" и "Водстрой 98".
"

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #68 on: 03.06.2013, 14:54:57 »
В руския език например, са възприели думата "хорда". Северо-Западная хорда, Южная хорда, Юго-Восточная хорда и т.н. :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #69 on: 24.06.2013, 15:52:43 »
А така, а иначе и накрая - нищо!  :(

КЗК отмени избора на строител на Северната скоростна тангента

Quote
Комисията за защита на конкуренцията отмени решение на председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" за обявяване на класирането и избор на изпълнител в процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Определяне на изпълнител за проектиране и строителство на обект "Северна скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540".

Отмяната на класирането е по жалба на Консорциум "ХПВС- ССТ".

Предвид установените факти по преписката КЗК счита, че класираният на първо място участник Съвместно предприятие "Салини-Импреджило" не е представил доказателства, че предложените от него експерти за позиции "Ръководител на обекта", "Заместник-ръководител на обекта" и "Координатор по безопасност и здраве" отговарят на минималните изисквания на възложителя.
Съгласно ЗОП неговата оферта е следвало да бъде отстранена от участие в процедурата, тъй като комисията вече е изискала допълнително документи и за тримата предложени експерти, т.е. възможността за допълване на плик № 1 е използвана и изчерпана.

КЗК връща процедурата за ново разглеждане на документите от офертите на участниците, представени в плик № 1 - "Документи за подбор".

На последния комитет по наблюдение на оперативна програма "Регионално развитие" този голям пътен проект да бъде включен към оперативната програма в опит да бъдат спасени част от средствата по рискови проекти.
Причините за избора са две - има готовност за бързо започване на строителството и 16.5-километровото трасе може да се разглежда като част от околовръстния път на София и така да получи финансиране по линия на регионалното развитие.
Със средства от програмата от нея бе извършено и разширението на южната дъга на околовръстния път.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #70 on: 19.02.2014, 15:09:51 »
Quote
Подписани са договорите, свързани с изграждането на Северната скоростна тангента

17.02.2014 13:32


Подписани са договорите, необходими за изграждането на Северната скоростна тангента - от км 0+000 до км 16+540. В Агенция „Пътна инфраструктура“ бяха подписани три договора, свързани с изпълнението на лот 70 от ОП „Регионално развитие“. Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Стефан Чайков подписаха договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
 
Общата дължина на Северната скоростна тангента е 16,54 км. Пътният проект е важен за София и страната, тъй като в нея се пресичат АМ „Тракия“, „Хемус“, „Люлин“ и пътят София – Калотина, подчерта министър Терзиева. Обектът не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между няколко коридора – №IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.

Инж. Чайков и инж. Николай Пашов, управител на консорциум „ХПВС-ССТ“, подписаха договора за проектиране и строителство на обекта. Стойността му е 149 999 999 лв. без ДДС. В консорциума участват „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД.

Проектирането на обекта започва веднага след подписването на договора, а строителните дейности е предвидено да стартират през лятото. Срокът за завършването на обекта е до края на 2015 г. Северната скоростна тангента е един от от най-сложните обекти в техническто отношение, посочи инж. Стефан Чайков. В момента средно на денонощие по Северната дъга на Софийския околовръстен път преминават около 15 хиляди превозни средства. Прогнозата е, че през 2030 г. трафикът ще нарасне до 25 хиляди средно за 24 часа. По проекта е предвидено изграждането на 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Ще бъдат построени 19 големи съоръжения, 5 пътни възела и т. н. Трасето преминава над 3 реки - р. Какач, Владайска и Перловска, пресича 20 електропроводи и газопроводи и 20 ВиК мрежи.

Инж. Чайков и Димитър Марикин, представител на Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, подписаха договора за строителен надзор на тангентата. Стойността му е 735 000 лв. без ДДС. В обединението участват „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания.

Северната скоростна тангента преминава през землищата на кварталите на София - Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци и Враждебна. За изпълнението на проекта е необходимо да извършат редица действия от АПИ и Столична община, които са разписани в рамкото споразумение от 30 март 2010 г., така че всички съвместно трябва да положат максимални усилия, за да се спазват сроковете, подчерта министър Терзиева. В него е посочено, че Столична община трябва да проведе отчуждителните процедури за изместване на обекти на техническата инфраструктура, попадащи извън обхвата на пътя, трябва да осигури необходимите устройствени планове за съоръженията на техническата инфраструктура, да довърши изграждането на продължението на бул. „Илиянци“ до надлеза на съществуващата околовръсна жп линия до връзката му с бул. „Лазар Михайлов“ и изграждането на продължението на бул. „Източна тангента“ от бул. „Ботевградско шосе“ до бул. „Чепинско шосе“. Ангажимент на АПИ е да предприеме дейности за отчуждаване на засегнатите частни имоти до края на август 2014 г., да уведоми собствениците на имотите и да преведе сумите за обезщетения. Експертните оценки на имотите са изготвени от лицензиран оценител след процедура по ЗОП и методика, определена през 2010 г., обясни министър Терзиева.

Председателят на УС на агенцията инж. Стефан Чайков и членовете на УС – инж. Илиана Захариева и инж. Дончо Атанасов, за трети пореден път днес се срещнаха с представители на собствениците на имотите, недоволни от определената им оценка. Отново са обсъдени юридическите възможности за действия от АПИ. УС на АПИ пое ангажимент представители на засегнатите собственици да участват в работните групи при изпълнението на техническия проект, за да не се допуснат технически решения, застрашаващи нормалното ползване на земите край на Северната скоростна тангента.

Направената оценка на имотите е изцяло съобразена с разпоредбите на Закона за държавната собственост, отнасящи се до принудителното отчуждаване на имоти за държавни нужди. В изпълнение на нормативната уредба лицензираният оценител е работил, както следва:

• за землища Орландовци и Враждебна са налице подходящи пазарни аналози и оценката е изработена чрез осредняване на посочените в тях цени. Осреднената стойност е между 16 000 – 20 000 лв./дка;

• за землища Бенковски, Илиенци, Требич и Малашевци от представените вписани сделки не са открити подходящи аналози и оценката за земеделските земи е изготвена по Наредба за реда за определяне на цени на земеделските земи. Стойността е между 400 – 1 200 лв./дка;

• За засегнатите урегулираните имоти, поради липса на подходящи пазарни аналози, равностойното парично обезщетение е определено като удвоена данъчна оценка и е между 37 000 – 47 000 лв./дка.

Отчуждителните процедури на този етап не са пречка за изпълнението на подписаните договори, тъй като той е на инженеринг. Първо ще се извърши проектиране на обекта, а след това ще се предприемат строителните дейности, обясни инж. Чайков.

http://www.api.bg/index.php/bg/prescentar/novini/podpisani-sa-dogovorite-svrzani-s-izgrazhdaneto-na-severnata-skorostna-tangenta/
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #71 on: 06.06.2014, 12:22:03 »
ЕК одобри проекта за изграждане на Северна скоростна тангента по ОПРР 2007-2013 г.

Quote from: infrasructure.bg
На  4 юни 2014 г. с решение на Европейската комисия C(2014) 3475 е одобрен проектът "Северна Скоростна Тангента от км 0+000 до км 16+540" по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ, одобрен от EК, е 120 151 948 евро. От тях 85% са съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие и 15% са средства от националния бюджет.През февруари подписаха трите договора, свързани с изграждането на Северната скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540:
- за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ
- за проектиране и строителство с консорциум "ХПВС-ССТ" за 149 999 999 лв. без ДДС.
...

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #72 on: 16.02.2015, 13:57:28 »
В сряда тръгва строителството на Северната скоростна тангента
Quote
В сряда другата седмица започва строителството на първия участък от Северната скоростна тангента на Софийския околовръстен път, каза при представянето на отчета за първите сто дни от работата на МРРБ регионалният министър Лиляна Павлова. Тя напомни, че проектът е замразен от една година.

"Вече има издадено разрешение за строеж за първия участък от тангентата", каза министърът и допълни, че се надява в голямата си част проектът частично да бъде завършен до края на тази година.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #73 on: 17.02.2015, 10:08:18 »
На мен ми е интересно че пътните възли с бул. Рожен и бул. Илиенци, не са със самите булеварди а с техни идейни продължения, които не са изградени. Ще бъдат ли изградени новите трасета на Рожен и Илиенци и в какъв обхват. Специално Рожен е на мястото на сегашната улица Джерман по която вървят трамваите. Не ми се вярва някой да измести трамвая сега, но най малко ако бъде изграден пътния възел, трябва да се построи новия булевард Рожен поне до обръщалото на автобусите за Нови Искър и съответно то трябва да бъде премахнато. Къде ще бъде преместени автобусите от автостанция Илиенци?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #74 on: 17.02.2015, 10:38:35 »
Това е в задълженията на СО, тъй като инфраструктурата там (без ССТ) е общинска. Ето го ПУП на ПВ и как трябва да изглежда бул. Рожен. За тази година няма планове за реконструкция, но и ССТ няма как да стане до края на годината. Да се надяваме догодина да стане.
« Last Edit: 17.02.2015, 10:41:13 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #75 on: 17.02.2015, 11:47:04 »
Много добре знам че е работа на общината и там виждам проблема. Дай боже да се изгради северната тангента. Тогава обаче ще имаме пътен възел, който няма връзка с бул. Рожен. Като се има предвид че трябва да се правят отчуждения и да се събарят сгради, Столична община в минало време е трябвало да помисли колко време и средства ще и са необходими за изграждане на поне част от бул. Рожен за да нямаме пътен възел с несъществуващ булевард.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #76 on: 17.02.2015, 14:37:35 »
В разговор на транспортната комисия миналата година Любчо Христов тържествено обеща, че заедно с пускането на тангентата ще се изградят и довеждащите булеварди до детелините както са в ОУП. Нещо, което и той, и аз знаем, че няма да се случи!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #77 on: 17.02.2015, 14:58:46 »
Te Рожен и Източна тангента да направят пак ще е нещо.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #78 on: 17.02.2015, 18:37:11 »
Има една недомислица, която явно ще се сбъдне със строежа на тангентата.По по-стар ОУП тя тръгва от Ботевградско шосе, посока гр.Сливница, а не се отделя директно от 3х3 СОП Източна дъга и за връзка с тангентата ще се ползва настоящия пътен възел със Е79 при Джъмбо Плаза със СОП , а на 200 метра на запад, преди отклонението за Челопечене,Кремиковци в посока Волуяк, Сливница от Ботевградско шосе ще се отделя Северна Скоростна Тангента, която в необозримо бъдеще ще прелива в АМ Калотина, та чак до Ниш! Та явно да претупат нещата са върнали плана от стария ОУП и за да се задръсти 3 пъти повече Ботевградско/Хемус в този 200-300 метров участък ще се ползват еднолентовите платна на детелината, вместо от източното 3х3 СОП естествено да си продължава като северна скоростна тангента/АМ Калотина, чак до ПВ с АМ Е75 след Ниш, Сърбия! Ама на!- в София винаги трябва да има спънки при транзитно преминаване, мисля си, че и моста над жп линията при Казичене дълго време няма да го удвоят, Западна Дъга 2 ще остане за след 3-4 години да е първа копка, а новото продължение на Рожен до Северната Скоростна Тангента ще е поредният десетилетен сън мираж!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #79 on: 18.02.2015, 18:59:00 »
Връзката на ССТ с Източната дъга/Тракия ще е заложена, но просто няма да се изпълни сега. Да не забравяме и един друг цирей - недостроения мост при Казичене. Дано след завършването на ССТ да се дострои планираната връзка и да се рехабилитира отсечката до АМ Тракия, защото е доста зле.


Строят Северната скоростна тангента едновременно от двете й страни

Quote from: infrastructure.bg
На 18 февруари, с година и половина закъснение, беше даден официален старт на изграждането на Северната скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540. Общата дължина на трасето е 16.54 км, т.е. с 8 км по-малко от Северната дъга на околовръстното. Тази седмица започва строителството на 3 км от трасето при "Ботевградско шосе", а следващата - 3 км в другия край, при участък 2 на Западната дъга на СОП.
...
Ще бъдат построени 19 големи съоръжения, 5 пътни възела: п.в. "Бул. Рожен", п.в. "Бул. Илиянци", п.в. "Бул. "Чепинско шосе", п.в. "Източна тангента" и п.в. "Софийски околовръстен път – АМ "Хемус". За всяко съоръжение ще се взема отделно разрешение за строеж. Директното трасе е с 6 ленти - по три в посока.

Aма участък 2 на Западната дъга отиде у мерудия. И след завършването на ССТ пак ще има тегав участък.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!