Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498570 times)

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Май той намеква, че именно тоя буренак зад Билата в Дружба е частен. Аз бях шокиран в различни квартали как някакви буренаци се оказват нечие дворно място, или бивша нива

Ами частен е. Всичките буренаци в квартала са и са били винаги частни. Малцина ще си спомнят какво бе преди да се появи Цариградски к-с и комплекса около тунела на ИЕЦ, а специално там имаше и хълмове, където сме си играли.

Има ли желание, има и начин, при това по-евтин от въпросното отчуждаване. Да се използва тролейбусното обръщало в ж.к. Дружба 2. Трябва само да се прокара релсовата инфраструктура. Жалко, че улица Обиколна е след неотдавнашен ремонт и изглежда в добро състояние, та това би било оправдание срещу...

По Обиколна, през кръстовището на Пешев, само трамвай липсва. :hm:
« Last Edit: 31.01.2024, 19:50:00 by difian »
SUMC - Desordem e Regresso.


Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
За да се случи очуждаване, трябва да има основание за такова. Да има основание за такова, трябва дадена територия/имот да имат отреждане за нещо, което да налага очуждаването...

По-нагоре се даде пример - притежавате даден имот, имате някакви планове за него, сантиментално наследство ви е и изведнъж някой решава да го очужди, при това за "временно" ползване... Това почти няма как да се случи и не правилния ред за случване на нещата...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Е в случая мисля, че условието "да има за какво да се отчужди" е изпълнено. Все пак става дума за изпълнение на ОУП и изграждане на пътна инфраструктура - не е отчуждаване от типа - "абе районния кмет иска да си сложи тука едно фургонче" А и мисля на господата с автокъщите ще им е добре до тях да има още една пътна артерия.

И един въпрос малко може би off topic -
. Всичките буренаци в квартала са и са били винаги частни. Малцина ще си спомнят какво бе преди да се появи Цариградски к-с и комплекса около тунела на ИЕЦ, а специално там имаше и хълмове, където сме си играли.
Предвид факта, че съм от поколенията, родени когато Дружба и Младост бяха вече долу горе в този вид дето са сега - та да питам понеже съм чувал един мит, че там буренаците и поляните са бивши пасища и ниви. Истина ли е или се касае за по-друг тип имоти

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Е в случая мисля, че условието "да има за какво да се отчужди" е изпълнено. Все пак става дума за изпълнение на ОУП и изграждане на пътна инфраструктура - не е отчуждаване от типа - "абе районния кмет иска да си сложи тука едно фургонче" А и мисля на господата с автокъщите ще им е добре до тях да има още една пътна артерия.

И един въпрос малко може би off topic -
. Всичките буренаци в квартала са и са били винаги частни. Малцина ще си спомнят какво бе преди да се появи Цариградски к-с и комплекса около тунела на ИЕЦ, а специално там имаше и хълмове, където сме си играли.
Предвид факта, че съм от поколенията, родени когато Дружба и Младост бяха вече долу горе в този вид дето са сега - та да питам понеже съм чувал един мит, че там буренаците и поляните са бивши пасища и ниви. Истина ли е или се касае за по-друг тип имоти

Съвсем възможно. При "Кучешката поляна" (поляната до ул.Обиколна, до 144-та градина) пък едно време е имало блата и езера и се е практикувал риболов, на места все още са видими коритата и камъни, които са били подводни.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Собствеността на имотите ли е приоритет или комфорта и безопасността на пътниците? Нека не забравяме, че тези трамваи се движат по този маршрут, защото нямаме доверие на спирачките им...
Що за глупости пишеш! Хайде да ти съборят къщата или блока заради обръщало, става ли? И да бяха съборили всички кооперации по Скобелев, вместо да се напрягат за промяна на тунела! Подобен идиотизъм беше свойствен само на Чаушеску.

Никой не говори за бутането на блокове, а за поляните от едната страна на булеварда, на които нищо не се строи вече толкова години, докато от другата му страна има трета редица блокове вече.

И между другото не виждам смисъл от тези възклицания, закани и късане на ризи :)

Линията в момента наистина вози 5 човека и 1 паяк, но когато стигаше до Младежки театър, още на първата спирка се качваха по 20-30 човека сутрин и в общия участък с ТМ20 се пълнеха доста трамваите. Тъй като съм чел темата, смятам, че предложението 20 да бъде до Дружба с нормално обръщало или Младост би генерирало повече пътникопоток отколкото сегашното трасе до Депо Искър.
« Last Edit: 31.01.2024, 22:48:16 by Whatnow14 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Предвид факта, че съм от поколенията, родени когато Дружба и Младост бяха вече долу горе в този вид дето са сега - та да питам понеже съм чувал един мит, че там буренаците и поляните са бивши пасища и ниви. Истина ли е или се касае за по-друг тип имоти
Всичко извън околовръстната жп линия са били ниви и градини (без селата) към 1947 г. При възстановяването според тогава действащия ОУП (приет може би преди 1990) те са преработени в УПИ като са изрязани вече заети части за инфраструктура и сгради.

Както difian посочи, трябва да има приемлива причина за отчуждаване. Сещате се, че забавянето на проекта не може да мине за приемлива причина пред никой съд. По-малко невъзможен вариант е Т-обръщало, но това означава разкачване на обслужващите ТМ23 Татри, т.е.  ако 20 и 23 са в синхрон, половината трамваи да са единични,  което не изглежда приемливо.
« Last Edit: 01.02.2024, 11:30:33 by blagun »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Естествено, че всички имоти са частни. Коментирайки темата, пропускаме, че "раздвижването" по булеварда го има - даже доста. Главният архитект в интервю миналата година твърдеше, че остават "2 или 3" частни имота, които обжалват - разбирайте искат повече пари - другото би трябвало да е отчуждено вече. Отделно има обществена поръчка от около една година, която все още не е класирана.

Не на последно място е залегнал в проекта за бюджет 2024, макар и със скромните 1 млн. лева, което със сигурност не е достатъчно, но значи че или планират поетапно започване на строителството или ще правят сериозни плащания за проектиране. И в двата случая смятам, че е реалистично да очакваме строителство или в края на тази или по-вероятно през 2025 година.

ПС. Ако разгледате ОУП/ПУП на дружбите, ще видите, че в голямата си част повечето градинки и междублокови всъщност са си общински - най-вече 3, 4 и 5 част. Това се случва, понеже дълги години части от квартала нямат разработени планове, което спъва реституцията и е в голям плюс на живущите там.
« Last Edit: 01.02.2024, 10:59:48 by wiNt »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Сигурен съм, че тихо и кротко си вървят някакви процедури и един хубав момент неочаквано за нас строителството ще започне ! Самият процес на строителство е може би най-бързото от цялата процедура стига да има осигурено финансиране. Подобно на пробива и разширението на Филип Кутев и пробива на Тодор Каблешков случващи се в момента !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Не на последно място е залегнал в проекта за бюджет 2024, макар и със скромните 1 млн. лева, което със сигурност не е достатъчно, но значи че или планират поетапно започване на строителството или ще правят сериозни плащания за проектиране.

1 милион е твърде малко за започване на строителство на целия булевард, а за проектиране е твърде много, както сам отбелязваш. Ако са решили да го правят поетапно ще е най-голямата глупост, защото това не решава нищо да направят още 200 метра булевард и да преместят S-ката с още 200 метра.

Между другото при метростанцията има вентилационни шахти, които май пречат на бъдещото трамвайно трасе, там ако трябва да ги местят ще трябва сериозно преустройство.
« Last Edit: 01.02.2024, 12:21:28 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile

Що за глупости пишеш! Хайде да ти съборят къщата или блока заради обръщало, става ли?

Хей, стоп, стоп, човека не е споменавал къщи. Думата "имот" не означава непременно нещо построено, може да е просто терен. По трасето на трамвая до Младост 3 няма никакви къщи, само полета. Това че са реституирани по съмнителен начин, е друг въпрос. Защо съмнителен, защото кой преди 1944 г. би си купил терен там, в нищото, насред голи полета. Та по онова време мястото между Младост и Горубляне е по-близо до Пловдив отколкото до София. По същата причина младостчани не могат да се радват на хубав и модерен парк какъвто би бил Източен парк. По същата причина в голите полета до Младост 3 непрекъснато никнат като гъби ромски гета. Уж ги гонят, а след няколко месеца пак се самонастанява някой.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email

Що за глупости пишеш! Хайде да ти съборят къщата или блока заради обръщало, става ли?

Хей, стоп, стоп, човека не е споменавал къщи. Думата "имот" не означава непременно нещо построено, може да е просто терен. По трасето на трамвая до Младост 3 няма никакви къщи, само полета. Това че са реституирани по съмнителен начин, е друг въпрос. Защо съмнителен, защото кой преди 1944 г. би си купил терен там, в нищото, насред голи полета. Та по онова време мястото между Младост и Горубляне е по-близо до Пловдив отколкото до София. По същата причина младостчани не могат да се радват на хубав и модерен парк какъвто би бил Източен парк. По същата причина в голите полета до Младост 3 непрекъснато никнат като гъби ромски гета. Уж ги гонят, а след няколко месеца пак се самонастанява някой.

Къде видя "съмнителен начин"? Всеки може да си купува където иска каквото му е нужно, ако 1944 г. си имал крава и си живял в някое от селата наоколо е нормално да си купиш нива наблизко. Съмнително е било това което се е случило после - "народна власт" която никой от народа не и е казвал че е легитимна идва и ти взима нивата за да тури в средатата на нищото огромни панелни блокове насред калта, и после да кръсти творението си "Младост", без улици, без транспорт до блоковете, метрото стигна едва 2012 до там 30 години след края на този експеримент, а трамвайните релси още ги чакаме...

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Там наоколо жива душа не е имало, а ти ми говориш за села. Просто едно огромно необитаемо поле, все едно си на друга планета.
Трамваят би могъл да стигне и по-рано до Младост, въпроса е в това, че в предишните палнове метротрасето беше по Цариградско, а трамвайното трасе трябваше да идва не от Дужба, а от противоположната посока.
Иначе, предпочитам панелки пред обори и бараки. И в Париж има блокове. Но това вече е една друга тема.
« Last Edit: 01.02.2024, 17:35:35 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Защо съмнителен, защото кой преди 1944 г. би си купил терен там, в нищото, насред голи полета. Та по онова време мястото между Младост и Горубляне е по-близо до Пловдив отколкото до София.
Земите са в землището на тогавашното село Горубляне и селяните са си ги обработвали. Софийското поле е било пълно с обработваема земя и тя е била ценна като такава и се е търгувала. После са вкарани в ТКЗС, но дори тогава земите са били обработваеми. Моите роднини казват, че полето, където е сегашният Младост-1А, е било обработваемо до началото на 80-те и са ходили да си берат царевица. Проблемът е със закона на Лучников от началото на 90-те, за реституция в реални граници. Само че вече имаш урегулирани поземлени имоти, с изградена инфраструктура. И като върнат на някого нивата, която сега е градинка между два блока, и получава доста по-скъп имот, именно защото е в регулация. Поначало беше грешка да връщат имоти в изградени квартали, а трябваше собствениците да бъдат компенсирани. Сега няма да се реализира Източният парк, защото нивите са върнати, горублянци протестират, че не могат да ги ползват, щото искат да строят. Ще са нужни милиарди левове, за да се отчуждят, защото цените на имотите в София скочиха драстично в последните години.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Земите са в землището на тогавашното село Горубляне и селяните са си ги обработвали. Софийското поле е било пълно с обработваема земя и тя е била ценна като такава и се е търгувала. После са вкарани в ТКЗС, но дори тогава земите са били обработваеми. Моите роднини казват, че полето, където е сегашният Младост-1А, е било обработваемо до началото на 80-те и са ходили да си берат царевица. Проблемът е със закона на Лучников от началото на 90-те, за реституция в реални граници. Само че вече имаш урегулирани поземлени имоти, с изградена инфраструктура. И като върнат на някого нивата, която сега е градинка между два блока, и получава доста по-скъп имот, именно защото е в регулация. Поначало беше грешка да връщат имоти в изградени квартали, а трябваше собствениците да бъдат компенсирани. Сега няма да се реализира Източният парк, защото нивите са върнати, горублянци протестират, че не могат да ги ползват, щото искат да строят. Ще са нужни милиарди левове, за да се отчуждят, защото цените на имотите в София скочиха драстично в последните години.

Сигурен ли си? Горубляне не е точно там. Земята е твърде отдалечена от което и да било село в региона. Там където сега е Младост 1А и Кепитъл форт не е имало абсолютно нищо. Полето може да е станало обработваемо по-късно след като градът вече се е разраствал в посока днешни Младости.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Браво на покойния голям пианист Лучников. Благодарение на неговия закон  Студентски град стана център за подготовка на елитни футболисти и се застроиха сериозно много райони на София.  Заслужи паметник с бутилка в ръка. :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Защо съмнителен, защото кой преди 1944 г. би си купил терен там, в нищото, насред голи полета. Та по онова време мястото между Младост и Горубляне е по-близо до Пловдив отколкото до София.
Земите са в землището на тогавашното село Горубляне и селяните са си ги обработвали. Софийското поле е било пълно с обработваема земя и тя е била ценна като такава и се е търгувала. После са вкарани в ТКЗС, но дори тогава земите са били обработваеми. Моите роднини казват, че полето, където е сегашният Младост-1А, е било обработваемо до началото на 80-те и са ходили да си берат царевица. Проблемът е със закона на Лучников от началото на 90-те, за реституция в реални граници. Само че вече имаш урегулирани поземлени имоти, с изградена инфраструктура. И като върнат на някого нивата, която сега е градинка между два блока, и получава доста по-скъп имот, именно защото е в регулация. Поначало беше грешка да връщат имоти в изградени квартали, а трябваше собствениците да бъдат компенсирани. Сега няма да се реализира Източният парк, защото нивите са върнати, горублянци протестират, че не могат да ги ползват, щото искат да строят. Ще са нужни милиарди левове, за да се отчуждят, защото цените на имотите в София скочиха драстично в последните години.
Мафиянски я измисли тая глупост да реституира междублоковите пространсва. "Трябва да уважаваме собственика...."
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ако мислиш, че само в София има проблем с реституираните имоти в изградените жк-та, много се лъжеш.
Иначе нивите, върху които е построен Младост, повечето са били в землището на Горубляне, по-малка част към село Дървеница.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Нито Лучников, нито Софиянски са ви виновни за такава реституция. Лучников очевидно е търсил справедливост. Но какво да се прави след като някои хора хитруват използвайки този закон? Софиянски се е справял много добре имайки предвид липсата на евросредства и най-трудните години на прехода.
Със сигурност много младостци ги е яд за Източния парк. Тия празни пространства зад Младост 3 само привличат ромски гета.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Явно има решение за такива казуси, имотите реституирани в реални граници между блоковете ще бъдат заменени с терени до Академията на МВР и ще се строи там, вместо върху градинките:

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/gradove/2024/01/31/4582560_s_nov_plan_mladost_uspia_da_opazi_mejdublokovite_si/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Реституираните имоти са много повече, няма как всички да ги преместят до академията на МВР.