Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 193939 times)

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Голямата работа, като пуснали WIFI на "Юг". Това вече е необходимост, а не екстра.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Irisbius Citelis вече не се произвежда. Самият бранд Irisbus не съществува вече.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Мамка му... поне Сор да беше... Соларисите са хубави, ама почват да приличат на прочетен вестник... където се обърнеш, все едно и също. А то и едно и също да ядеш, пак не е здравословно. В този ред на мисли... унифициране на състава, но толкова примери можем да извадим от миналото с подобни проби във всяка една сфера, че да видим, как пак няма да се получи желаното! Представете си завода фалира (помогнат му), нищо че има договори да произвежда части за 10 години напред, иди го търси и съди после. Разбира се че веднага някой ще се намери да ги произведе частите, но от това само ще почнат проблеми, защото ще се получи идеална спекулативна среда. Ще почне да им става скъпа поддръжката, защото в основата на умишления фалит, точно такова нещо е заложено. Ще станат леш за кратко време и ето – или нови или наливане на пари в празна каца. Вторият вариант е идеален за архитектите на плана, но не и за останалите. Междувременно другият вариант е за нови, ама: толкова много бройки как се сменят! Ами естествено пак със заеми, пак някоя новоолюпена марка и така. Да видиме, само дано от новата линия да са, че да не се окаже, че са същите като тия... и да се чудим защо има само един кандитат, то беше ясно отдалече!     
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Не мога да си спомня къде,но преди 2-3 месеца четох, че старият модел на Соларис ще се произвежда до края на 2015 година. Така, че при всички случаи ще е от новия модел. Дано поне цветът е малко по светъл, че тея са ми като катафалки в тъмното.
« Last Edit: 28.01.2016, 23:33:06 by west_1 »

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Нищо не пречи да вземем 7 парчета "залежали" от 2015-та ;) Където става въпрос за много пари - няма невъзможни неща !
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline DjeimsBond85

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 541
    • View Profile
    • Email
Привет от Варна ... гледам при вас май ще имате нови автобуси .. при нас предстои да се обявява обществена поръчка!Иначе като гледах новия модел Соларис .. те са със страхотен външен дизайн ...!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Нищо не пречи да вземем 7 парчета "залежали" от 2015-та ;) Където става въпрос за много пари - няма невъзможни неща !
Съгласен. Доколкото съм запознат, в завода на Соларис се държат известен брой готови каросерии. Поправете ме, ако греша.
Привет от Варна ... гледам при вас май ще имате нови автобуси .. при нас предстои да се обявява обществена поръчка!Иначе като гледах новия модел Соларис .. те са със страхотен външен дизайн ...!
Абсолютно уродлив e по мое мнение, отстрани не е зле, но предницата е отвратителна. III поколение изглежда по-добре в моите очи, въпреки че за мен най-добре изглежда I поколение (това от '99 год.), заради острата извивка на предното стъкло, а и не само. Нооо, всеки с мнението си. :)

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
:(

Quote
Легендарната линия 211 отива в историята


Легендарният автобус № 211 отива в историята, в нея обаче ще отидат и всички познати линии и номера на автобуси, с които бургазлии са свикнали да пътуват. Вече преминаха обществените обсъждания на новата транспортна схема, по която продължават да се задават въпросителни. Идеята е бургазлията да се научи да се прекачва от автобус на автобус и да заживее като столичанин или жител на голям европейски град, това поне твърдят авторите й, които са европейски консултанти и са изследвали потока от пътуващите по градските линии. Те твърдят, че сега съществуващата схема е неефективна и икономически неизгодна. Основната философия на новата се върти около бързата линия, която ще се допълва от захранващи други. В момента се търси име на автобуса, който би следвало да се движи като стрела и на три минути. По време на последното обществено обсъждане стана ясно, че 24 сини съчленени автобуса ще обслужват линията и те ще се движат на три минути. Спирките, на които ще спират автобуси, ще са 216 броя.
Така вече няма да може да седнете в автобуса и спокойно да пътувате от един до друг комплекс 40 минути без да слизате от превозното средство.
Шокът обаче ще е за една част на жителите на „Меден рудник“ и по точно на онези, които живеят в две от най-населени негови зони „А“ и „Б“. Те са и най-урбанизирани, защото са първите, които се заселиха в комплекса. Те се обитават от повече от 50% от населението му.
През сега съществуващата пътна артерия, където се движи градският транспорт в „Меден рудник“ и познатите спирки, няма вече да преминава автобус, а тролей. Той ще пътува до центъра на града и ще осъществява връзка с бързата линия.
С него ще имате два варианта - единият е той да бъде ползван от комплекса до центъра на града, като преминава през квартал „Победа“, след това той ще преминава по бул. “Иван Вазов“, ж.п. гара, улица „Демокрация“, следва завой по ул.“Дунав“ и такъв по „Стефан Стамболов“, след което продължава в посока „Меден рудник“.
Ако не желаете да се возите на тролей, защото ви е бавен, а сте свикнали за 7 - 10 минути да сте в центъра на града, имате и вариант с тролея да слезете на спирката на „Мосю Бриколаж“, за да се качите на бързата линия. Тя ще тръгва от терминала в „Меден рудник“ и ще преминава през източната артерия, където ще качва пътници от блоковете в новия районен център, след това продължава по бул. „Захари Стоянов”. На практика обаче жителите на голяма част от комплекса остават без пряка автобусна връзка с централна градска част, с което ще им се наложи да свикнат, или да поискат и да настояват пред Общината бързата линия да се разклонява, като един от вариантите да преминава по т.нар. околовръстно шосе в южната част на комплекса. Стига обаче трасето да е достатъчно широкогабаритно и европейските консултанти да са съгласни, защото новата транспортна схема е част от интегрирания градски транспорт, който се финансира по европейски проект.
„Ако позволява теренът, е възможно да се направи реконструкция на трасето, така че да има нови три ленти и да се получи разклонение на бързата линия. Това е въпрос на обследване. Предвиждаме през 2016 година проучване за разширяването й. Една от задачите на това проучване е надграждане на бързата автобусна линия в посoка север-запад. Ще се обследват „Демокрация“, „Струга“, „Трапезица“, „Меден рудник“, „Сарафово“, казва Руска Бояджиева - зам.-кмет на Община Бургас.
След влизането в сила на новата транспортна схема в историята ще отидат и т.нар. маршрутки, с които бяха свикнали част от жителите на „Меден рудник“ и „Славейков“. След решение на Общинския съвет единственият превозвач на територията на общината остава „Бургасбус“. Евентуално той може да наеме като подизпълнител фирмата, за да ползва неин автопарк за захранващи линии, като вътрешна в ж.к. “Меден рудник“. Така малките бусчета могат да се ползват за бъдещата линия, която ще поеме сегашната четворка. Това обаче е под съмнение, защото изискването е автобусите, които ще се движат на територията на града, да са екологични и да имат електронна система за таксуване. Твърде е вероятно линиите за Лозово и Долно Езерово да се обслужват от тях. Така или иначе обаче маршрутките, които пътуваха от „Меден рудник”, няма да са в схемата.
Работещите в МОЛ „Галерия“ и  фирмите в т.нар Северна промишлена зона по бул. “Янко Комитов“, които живеят в зона "А" и "Б" в "Меден рудник" вече няма да пътуват до работа с малките маршрутки, a ще имат варианти да се прекачат от автобус на автобус на две места – автогара „Юг“ или на спирката на "Мoсю Бриколаж", за да стигнат до работа.
По време на обществените обсъждания най-активни бяха хората от кварталите на общината, там, където са се появили запитвания и несъгласия, авторите на схемата са я променили.
Предстои нейното гласуване през март от Общинския съвет на Бургас и евентуалното й влизане в сила през април. Ако тя не се окаже функционална, може и да се промени. „Тя не е догма“, заяви Ивелина Статева, директор на Дирекция „Стопански дейности“ в Община Бургас по време на общественото обсъждане.
След натиск от страната на жители на различни квартали се оказа, че линиите, които ще обслужват сегашните номера 15 и 30, ще преминават по „Демокрация“ и „Булаир“ ще правят връзка с бързата автобусна линия на Централната автобусна спирка на „Сан Стефано“.
„Промените, които ще бъдат предложени на Общинския съвет, касаят главно кварталите. Линията, която обслужва №4, ще преминава по „Демокрация“, „Булаир“ и ще стига до автогара „Юг“. Другата промяна е, че кварталите Лозово и Долно Езерово ще бъдат разделени. Така жителите на Лозово ще ползват шатъл, който ще ги вози до терминала в „Славейков“, където ще се прехвърлят на други линии.
След коментарите, жителите на Горно Езерово ще имат възможност да пътуват и по бул.“Сан Стефано“ до Билкова аптека и от там по „Одрин“ до автогара „Запад“. Така ще могат да правят връзка с Централната автобусна спирка. Автобусът от Крайморие ще пътува до автогара“ Юг“, заяви шефът на „Бургасбус” – инж. Петко Драгнев.
До средата на април трябва да са снабдени с видеонаблюдение спирките и автобусите. Електронна билетна система ще замени хартиения билет, той обаче ще продължи да се продава само от шофьорите.
До година и половина ще бъдат запазени контрольорките, които ще помагат на пътниците да се ориентират в системата.

Източник: http://www.faragency.bg/bg/home/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
 Поредната порция глупости разпространена от глашатаите и представа ни в луксозна опаковка, но с крайно съмнително съдържание отвътре! Най - ми допада...
Quote
– Легендарният автобус № 211 отива в историята, в нея обаче ще отидат и всички познати линии и номера на автобуси, с които бургазлии са свикнали да пътуват.
 – Идеята е бургазлията да се научи да се прекачва от автобус на автобус и да заживее като столичанин или жител на голям европейски град, това поне твърдят авторите й, които са европейски консултанти и са изследвали потока от пътуващите по градските линии.
 – Те твърдят, че сега съществуващата схема е неефективна и икономически неизгодна. Основната философия на новата се върти около бързата линия.
 – ...европейските консултанти да са съгласни, защото новата транспортна схема е част от интегрирания градски транспорт, който се финансира по европейски проект.
 –  До година и половина ще бъдат запазени контрольорките, които ще помагат на пътниците да се ориентират в системата.
– Легенди се създават, ако не със столетия, поне с десетилетия – линия 211 е от 1995 г, каква легенда е тя в сравнение с 12 и А, 4 ...15 или 121 някои от тях от 60 -те.
– Да искат и нас да ни направят олигофрени като тях (западен модел), ако не са и успели вече де. К'во да се учим, че нали заклеймявахте омразната комунистическа идеология, че ни се бърка в личния живот, а сега правите същото с опитите да ни учите да се прекачваме? Но то не е ли за да лапате повече!
 – Те твърдят, а ние да разбираме ли... с ГЕРБ, пардон, с Партията едно ново начало! А че философията е в комисионните... само спирките вижте!
 – Преди бяха ''братушките'', сега тия... а ние въпреки ''безвъзмездните'' им евросредства, собствено мнение имаме ли? 
 – Функциониращи работни места се закриват, а после ще ги субсидирaт от бюджета. Ура!
« Last Edit: 28.01.2016, 23:34:55 by west_1 »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU


Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Явно не само шофьорите на „БургасБус” са недоволни от новите спирки по проекта за „Интегриран градски транспорт”, а и стотици бургазлии, които ползват автобусите по трасето BRT на линията.

Quote
Шофьорите на Бургасбус недоволни от спирките


Шофьорите на "Бургасбус" ЕООД са недоволни от изграждането на новите спирки в града. Водачите не успяват да се приближат до спирките и се образува разстояние между рампата и твърдата повърхност. Това създава и предпоставки за инциденти, за един от които "Черноморие" вече писа. В подобна ситуация е изпаднала и нашата читателка Петя Иванова.
"Вечерта се прибирах от работа. Чаках на спирка "Опера". Автобусът приближи и спря на повече от 30 сантиметра от спирката. За да се кача в рейса, трябваше да преодолея разстоянието. Затова първо слязох на платното. Така се озовах между спирката и първото стъпало на автобуса, преди да се кача в рейса. Когато вече бях вътре, попитах шофьора, защо спря толкова далече, а той ми отговори троснато: "Нямам вина, че са направили спирките по този начин", това пише в писмо до "Черноморие" читателката ни. Новите спирки са част от проекта "Интегриран градски транспорт", който община Бургас изпълнява от години. Те обаче са изградени така, че водачите не могат да спрат автобусите максимално близко до тротоара. Причината за това е, че повърхността на новоизградената платформа на спирката не покрива тръбата, която е монтирана отпред. Така се получава луфт, който не може да бъде "обран" при спирането на рейса. Явно недомислието при проектирането и изпълнението на спирките ще създава неприятности на пътуващите и в бъдеще.

Източник: http://www.chernomorie-bg.com/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Разбрах и че след пускането на новата транспортна схема, щяло да има денонощен транспорт в града. Човек от групата „Меден рудник” е пратил запитване чрез мейл, а от там са му отговорили, че ще има смесена денонощна линия и след спирането на маршрутките по линии 1, 2 и 2А.

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
Поредната порция глупости разпространена от глашатаите и представа ни в луксозна опаковка, но с крайно съмнително съдържание отвътре! Най - ми допада...
– Легенди се създават, ако не със столетия, поне с десетилетия – линия 211 е от 1995 г, каква легенда е тя в сравнение с 12 и А, 4 ...15 или 121 някои от тях от 60 -те.
– Да искат и нас да ни направят олигофрени като тях (западен модел), ако не са и успели вече де. К'во да се учим, че нали заклеймявахте омразната комунистическа идеология, че ни се бърка в личния живот, а сега правите същото с опитите да ни учите да се прекачваме? Но то не е ли за да лапате повече!
 – Те твърдят, а ние да разбираме ли... с ГЕРБ, пардон, с Партията едно ново начало! А че философията е в комисионните... само спирките вижте!
 – Преди бяха ''братушките'', сега тия... а ние въпреки ''безвъзмездните'' им евросредства, собствено мнение имаме ли? 
 – Функциониращи работни места се закриват, а после ще ги субсидирaт от бюджета. Ура!

Аман от разбирачи по всичко и дървени философи, пазачи на статуквото, вечно недоволни от нищо и никого. Естествено, че ще се наложи да се превъзпитат пътниците как да ползват новата система, когато тя е доказано по-функционална от предишната. И в това няма нищо лошо. Разбира се, че имаме собствено мнение - най-малкото за какво бяха всичките обществени обсъждания. А за кондукторките дори е излишно да коментирам колко неефективно е да се поддържа един такъв модел.

Съжалявам, но за мен постът ти е абсолютно заяждане и изпразнен от съдържание. Не мислех да се включа, но като видях трите лайка, все пак реших да изразя едно различно мнение.
« Last Edit: 02.02.2016, 22:44:32 by peyodp »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
За мен кондукторите не трябва да се премахват, писах го преди месец-два и пак ще го напиша – махнат ли ги, с автобусите ще се случи същото, което се случва с автобусите в София – вандалите спокойно ще си драскат, чупят, режат и късат вътре, без на практика да има кой да ги спре, защото шофьорът първо автобуса ли ще кара или ще зяпа в огледалото кой вандализира в салона? Видеонаблюдението няма да помогне в случая, освен ако не се прави следното – веднъж месечно да се свалят и преглеждат записите от всички камери и да се предават на полицията, ако на записа се вижда, че някой мизерства. Поне аз така го виждам.
Откъде заключи, че тая транспортна схема е функционална, след като още въобще не е влязла в сила? И защо все си мисля, че от първия ден ще завалят оплаквания от пътници, че трябва да сменят по един, два или три автобуса, за да стигнат донякъде, защото абсолютно всичките линии, включително и кварталните (ако не и крайградските) ще правят връзка с БРТ-то, след което не бих се учудил, ако бъде върната старата схема с едната разлика линия 211 да остане БРТ... :huh:
« Last Edit: 02.02.2016, 23:31:43 by $h@IdEr »

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
За мен кондукторите не трябва да се премахват, писах го преди месец-два и пак ще го напиша – махнат ли ги, с автобусите ще се случи същото, което се случва с автобусите в София – вандалите спокойно ще си драскат, чупят, режат и късат вътре, без на практика да има кой да ги спре, защото шофьорът първо автобуса ли ще кара или ще зяпа в огледалото кой вандализира в салона? Видеонаблюдението няма да помогне в случая, освен ако не се прави следното – веднъж месечно да се свалят и преглеждат записите от всички камери и да се предават на полицията, ако на записа се вижда, че някой мизерства. Поне аз така го виждам.
Откъде заключи, че тая транспортна схема е ефективна, след като още въобще не е влязла в сила? И защо все си мисля, че от първия ден ще завалят оплаквания от пътници, че трябва да сменят по един, два или три автобуса, за да стигнат донякъде, защото абсолютно всичките линии, включително и кварталните (ако не и крайградските) ще правят връзка с БРТ-то, след което не бих се учудил, ако бъде върната старата схема с едната разлика линия 211 да остане БРТ... :huh:

Имах предвид по-скоро наличието на кондуктори като неефективен метод за таксуване. Защото така според мен досега с обществени пари изкуствено се поддържаха ненужни или не напълно продуктивни работни места. Но естествено специалистите, натоварени с този проект, са тези, които имат последната дума. А що се отнася до вандализма - възможно е да си прав, но аспектът, който засягаш, е малко по-друг.

За транспортната схема написах, че за мен е по-функционална от старата, тъй като така се създадоха връзки, които досега или не съществуваха, или не бяха толкова оптимални (по отношение на бързина, удобство, леснота на ориентиране), колкото се предвижда скоро да бъдат.
« Last Edit: 02.02.2016, 23:56:47 by peyodp »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
А за кондукторките дори е излишно да коментирам колко неефективно е да се поддържа един такъв модел.
Защо да е неефективен моделът и каква ти е базата за сравнение, ако изобщо си спомняш нещо от годините преди това? Преди да се въведе кондукторното таксуване, приходите от билети май бяха доста по- ниски от сега: ако не се качеше контрола, беше възможно поне няколко пъти да пътуваш с един и същи билет, да не говорим, че имаше опция да си събереш N на брой билета с различни комбинации (120-ките и 141-те първите 4-5 месеци бяха с една и съща комбинация) и ако си достатъчно изобретателен да ги използваш. Събираемостта на парите от продадени билети в момента, далеч надхвърля разходите за заплати. За нашите географски ширини, това се явява работещ модел.

Видеонаблюдението няма да помогне в случая, освен ако не се прави следното – веднъж месечно да се свалят и преглеждат записите от всички камери и да се предават на полицията, ако на записа се вижда, че някой мизерства. Поне аз така го виждам.
Записите от камерите нямат доказателствена стойност в съда, по така действащото законодателство (мисля, за всички е ясно, че съвсем умишлено нищо не се прави по въпроса). Единствено от тях може да стане насочване за издирване на определен човек, с уговорката, че изобщо работят и че параметрите им са такива, че да може се изолира ясен образ.

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
Защо да е неефективен моделът и каква ти е базата за сравнение, ако изобщо си спомняш нещо от годините преди това? Преди да се въведе кондукторното таксуване, приходите от билети май бяха доста по- ниски от сега: ако не се качеше контрола, беше възможно поне няколко пъти да пътуваш с един и същи билет, да не говорим, че имаше опция да си събереш N на брой билета с различни комбинации (120-ките и 141-те първите 4-5 месеци бяха с една и съща комбинация) и ако си достатъчно изобретателен да ги използваш. Събираемостта на парите от продадени билети в момента, далеч надхвърля разходите за заплати. За нашите географски ширини, това се явява работещ модел.

Абсолютно е възможно да са били по-ниски приходите. Но системата, която предстои да се въведе, доколкото разбирам, няма да е същата като тази, която е била преди, а електронна. Пък и да се надяваме, че културата на бургазлията малко или много е израснала от онези години.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
 ^ Трябва да си много наивен за да вярваш, че след като има обществено обсъждане или поръчка всичко е на ред. А то се прави точно за такива като теб, за да се представи, че всичко е точно, но само на повръхноста, а ако я повдигнеш, положението е съвсем различно!

– електронното таксуване сигурно има предимства, но ако бъде разгледано изолирано – примерно в рамките на предприятието, да но то пък не е частно, че да продължим да разсъждаваме по- нататък (kak ще формира печалба, ще платят данъци и т.н.). Но веднъж то е общинско (въпреки, че плаща данъци, държавата не може да не седи зад общината), втори път, тези 150 - 200 кондуктора ще отидат на борсата дълготрайно на издръжка на държавата. Тя от своя страна ще ги обезщетява, после заради самата борба с безработицата е принудена да субсидира места за временна заетост. И ако дръпнем чертата се получава един кръг – общината закрива, държавата разкрива! А в крайна сметка все някои трябва да отнесе минуса – от тези два субекта кой?

– що се отнася до превъзпитанието на пътниците във вложения смисъл, то това е обширна тема, но аз мисля че преди те да са се опитали да го направят, пътниците вече сами ще са си намерили алтернативата. Един вид, ако искаш да ги привлечеш, трябва да се нагодиш към тях (тази нова схема, мисля идва в повече), не да издигнеш препятствия, по която те да ти се равняват – защото ти не предлагаш полет със совалка за един лев, че да разсъждаваш така!


   
« Last Edit: 03.02.2016, 17:41:06 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
^ Трябва да си много наивен за да вярваш, че след като има обществено обсъждане или поръчка всичко е на ред. А то се прави точно за такива като теб, за да се представи, че всичко е точно, но само на повръхноста, а ако я повдигнеш, положението е съвсем различно!

Далеч не твърдя, че цялата процедура е напълно прозрачна. Но нито имам уличаващи факти, нито съм разследващ орган. Мисълта ми беше, че не съм съгласен с този начин на мислене и вечното търсене под вола теле, тъй като това не води до абсолютно нищо.


– електронното таксуване сигурно има предимства, но ако бъде разгледано изолирано – примерно в рамките на предприятието, да но то пък не е частно, че да продължим да разсъждаваме по- нататък (kak ще формира печалба, ще платят данъци и т.н.). Но веднъж то е общинско (въпреки, че плаща данъци, държавата не може да не седи зад общината), втори път, тези 150 - 200 кондуктора ще отидат на борсата дълготрайно на издръжка на държавата. Тя от своя страна ще ги обезщетява, после заради самата борба с безработицата е принудена да субсидира места за временна заетост. И ако дръпнем чертата се получава един кръг – общината закрива, държавата разкрива! А в крайна сметка все някои трябва да отнесе минуса – от тези два субекта кой?

Разбирам какво имаш предвид. И все пак за мен погледът "в рамките на предприятието" e водещият, тъй като така или иначе никой няма безкрайно да изплаща обезщетения на уволнените служители. Т.е. аргументите ти по никакъв начин не оправдават поддържането на потенциално непродуктивни работни места от каквато и да е гледна точка.


– що се отнася до превъзпитанието на пътниците във вложения смисъл, то това е обширна тема, но аз мисля че преди те да са се опитали да го направят, пътниците вече сами ще са си намерили алтернативата. Един вид, ако искаш да ги привлечеш, трябва да се нагодиш към тях (тази нова схема, мисля идва в повече), не да издигнеш бариера, по която те да ти се равняват – защото ти не предлагаш полет със совалка за един лев, че да разсъждаваш така!

Разбира се, че трябва системата да бъде достатъчно интуитивна и разбираема, така че хората сами да се ориентират. Под превъзпитание на пътниците нямах предвид активно провеждане на обучения, а именно това.
« Last Edit: 03.02.2016, 17:51:45 by peyodp »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Аман от разбирачи по всичко и дървени философи, пазачи на статуквото, вечно недоволни от нищо и никого. Естествено, че ще се наложи да се превъзпитат пътниците как да ползват новата система, когато тя е доказано по-функционална от предишната. И в това няма нищо лошо.

Само аз ли не разбирам функционалността на новата транспортна схема? Че целият бул."Демокрация" остава да се обслужва от.......една единствена линия - 15- ката, която обаче е на интервал от 15 до 20 минути.И как искаш хората живеещи в този район да се качат в така нареченото BRT, след като тази линия изобщо няма да се движи от там.Всъщност аз очаквам по тази линия да започнат да се движат съчленени автобуси, поради още един факт свързан с новата транспортна схема.Районът около второ районно управление на МВР и блокове 55 в ж.к."Славейков" и 3 в ж.к. "Изгрев" остава без нормален обществен транспорт - 30- ката (по новата схема линия 3) се движи на интервал от 30 - 40 минути, а гореспомената 15- ка на не по - малко от 20, като в този жилищен район има доста жители. А студентите от ВХТИ, които ползват 12, 12А, 15 и 30, ще се видят принудени да губят време ползвайки линии 11 и 12, обикаляйки излишно целият град.

Друг голям минус е промененият маршрут на линията за кв. "Долно Езерово" Не виждам причина, поради която тази нова линия 7 да не се движи по Ботева, след като BRT -то ще спира на спирката зад НХК - то, а по сегашната схема линиите до квартала спират на тази спирка.

Не обичам да политикантсвам, но не мога да подмина следния факт.
Разбира се, че имаме собствено мнение - най-малкото за какво бяха всичките обществени обсъждания.
Не помня толкова убедителна победа на кандидат за кмет в Бургас от доста време - някъде към 80 процента май беше. Сигурен съм обаче кое го е вдигнало (процента вот за кмета). Присъединяването на кв. "Рудник" към града приключи доста бързо. Спомням си как през 1996 година се заговори за подобно присъединяване на тогавашните села Житарово (сега Ветрен) и Банево към града, а фактически то се случи, чааак през Февруари 2008.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
–Далеч не твърдя, че цялата процедура е напълно прозрачна. Но нито имам уличаващи факти, нито съм разследващ орган. Мисълта ми беше, че не съм съгласен с този начин на мислене и вечното търсене под вола теле, тъй като това не води до абсолютно нищо.
 –Разбирам какво имаш предвид. И все пак за мен погледът "в рамките на предприятието" e водещият, тъй като така или иначе никой няма безкрайно да изплаща обезщетения на уволнените служители. Т.е. аргументите ти по никакъв начин не оправдават поддържането на потенциално непродуктивни работни места от каквато и да е гледна точка.
 –Разбира се, че трябва системата да бъде достатъчно интуитивна и разбираема, така че хората сами да се ориентират. Под превъзпитание на пътниците нямах предвид активно провеждане на обучения, а именно това.
  – И аз не съм... но след като на два пъти пренесоха датата на отваряне на последния търг, при това без да кажат нищо, а после се оказа, че кандидата бил един. Не беше ли редно да разтръбят (както правят впрочем за всичко друго), че да може и други да участват, а по този начин и да влязат легално пари от такса или купени тръжни документи. А мина всичко тихомълком, сакаш правилният да спечели. Тоест като приемаш всичко за чиста монета, може да не видиш телето под вола. А тези приказки са точно за такива като тебе, защото аз съм я слушал преди, по времето на соца беше за ''Светлото бъдеще'', с тази разлика обаче, че ''твоите'' са лицемери, а онези поне си вярваха. И ако ти си мислиш че летоброенето почва от твоето осъзнаване, какво друго да ти кажа, освен това, че много лесно те хващат за калдаринка!
  – Нищо не си разбрал от това за което казах, с това което отговаряш.
  – В този ред на мисли...  ''активно провеждане на обучения'', само потвърждава горното!

А ти виждал ли си новите спирки и ако да, какво друго откри за което досега не е споменавано, и което е следващата глупост! Ако разбира се приемеш, че рейсовете не могат да се доближават достатъчно близко (те да не се удрят и да не удрят пътници с огледалато си).     
« Last Edit: 04.02.2016, 20:20:02 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU