И Бомбардие да си докараме, и титаниеви трамваи да си докараме, те ще страдат. И ще се чупят. И няма да вървят. Факт е, че Песите си имат проблеми, факт са и счупените колооси поради конструкторска грешка. Те се чупят не само в България, но и навсякъде другаде, където има Песа с такива колооси. Но е факт и това, че в София се чупят далеч по-често. От лошата инфраструктура страда не само механичната конструкция. От лошата инфраструктура страда и електрообзавеждането. И то страда много. Една малка част може да забележите всички - масово отказващите табели. Това е явен, видим дефект. И това е най-малкият възможен проблем. От вибрациите и сътресенията се пукат писти, спойки по платките, откачат се куплунзи, протриват се кабели, дефектират елементи.
Проблем, от който страда масовия пътник в тези жеги е безумното управление на климатиците на старата доставка. Компресорите спират при преминаването през всеки изолатор, когато през него се мине под тяга (недопустимо и рядко срещано) и по инерция (по правилник и най-редовно), и се включва поне 2 минути по-късна. Не спира единствено, когато се мине в спирачен режим (не е редно, но се случва). 7ма линия е достатъчно показателна - от Хан Кубрат, първото място е точно преди спирката на Триъгълника, където се минава в спирачен режим. Следва стрелката на малкия триъгълник, където задължително климатика се самоизключва, след което 3 метра по-нататък и един изолатор, през който се минава по инерция. Следва изолаторя преди 5та градска, където пак не може да се мине в спирачен режим, а до този момент климатиците не са се и включили. Следва стрелката на Гарата, както и изолатора в кръстовището, но и до там климатиците не са се включили. Струга, след което кръстовището на Сливница, след кръстовището още един изолатор, преди спирката на Пиротска още един изолатор, пред 32ро още един, стрелката на Възраждане, изолатор пред Министерството на земеделието, стрелката на Македония, още един изолатор преди спирката, поредицата изолатори на Петте, след спирката има още един, на баба Неделя още един. След това е чак преди стрелката за бул. България, където може и да са успели да се включат климатиците за пръв път, но средтав изолатор, стрелка, и след това още един изолатор. Нагоре вече се кара бързо, следващата поредица са на Гешов, след което след спирката на Гешов, след спирката на Ручей, след спирката на Гоце Делчев и след спирката на Каблешков. И накрая една стрелка на Борово. Това са все участъци които се взимат за по-малко от две минути. Ако ватманите не си играят да ги нацелват със спиране, компресорите стоят изключени (но вентилаторите си бучат и залъгват, че климатиците работят), и пътниците врят в собствен сос. Последно преди малко се наслаждавах в обедната жега на еднаква температура вън и вътре.