Не става ясно с какъв двигател е! Имам подозрението, че е с ПТД! Ако е с ПТД смятай, че КПД-то му е доста по-ниско отколкото на сегашните. Не става ясно дали ако е с КПД дали е с тиристорно управление или са си сложили някое контакторче с резисторчета, които хабят енергийка за да топлят околната среда.
От коя година е статията? Ако е от 90-те може и да са си купили били някое Сименс управление за асинхронен двиагател - ама много гадане пада, а не ми е позната вангенската материя....
Иначер това ДСО "Транспортно машиностроене" ми кърти на Бай Тодорова време, когато се обазалагам за пари, че ще е с ПТД! В социалистическия блок се смятаще, че асинхронния двигател е почти неуправляем. Имаше разни честотни задвижвания, но те са били с такова изпълнение, че по-скоро са ставали за лабораторни упражнения в МЕИ-тата, отколкото да вършат практическа работа.
А защо е лошо с ПТД? Ами защото само методът с ШИМ (Широчинно-импулсна модулация) посредством тиристорни или транзисторни схеми е свързан с някакви съвременни престави за гъвкаво управление без енергозагуби. И това минаваше за връх на сладоледа, който се наложи много в края на 80-те....