Author Topic: Сливен  (Read 236247 times)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #560 on: 07.07.2019, 09:17:19 »
304 по всяка вероятност е бракуван. Този с рекламата на ''Кен''... може би, но с по- малка вероятност. А това е към началото на тази година. Реновираните са 305, 314 и 317, въпреки че се забелязва да се движи и друг -и, който не е външно освежаван. Снимката е от петък, а на другите два има по- напред.
 
« Last Edit: 07.07.2019, 09:20:15 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #561 on: 07.07.2019, 18:10:36 »
Да вземат да направят един трамвай между центъра и кв. Речица  :blink:
« Last Edit: 07.07.2019, 18:13:49 by stefo_72 »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #562 on: 08.07.2019, 12:26:32 »
А според моето скромно мнение, програмата НЕ трябва да позволява закупуването на никакви електробуси - технология, за която нито нашите управляващи са дорасли да преценяват кога и къде е нужна, нито пък самата тя е дорасла да получи почва в държава, чието политическо и финансово състояние вече 30 години уж се оправя, ама така и не се е оправило. :crazy: :/ Чисто и просто, в момента България НЕ МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИ ТАКИВА СКЪПИ ЕКСПЕРИМЕНТИ. Подобно е и със стадионите, макар и не точно - ако ще се прави някъде стадион, той трябва да бъде колкото може по-мултифункционален - ние НЕ можем да си позволим n на брой специфични съоръжения, при условие, че всичките им спортове могат да се практикуват на 1 съоръжение, построено по малко по-друг начин (тревно покритие за футбол плюс писта за лека атлетика плюс място за някои от секторните дисциплини, които не се провеждат на трева плюс на тревното покритие футбол да се провеждат и останалите секторни дисциплини от леката атлетика). Да, модерно е да се строи съоръжение само за футбол, на запад така ги правят повечето. По точно същия начин модерно звучи "автобуси с батерии", но те НЕ са подходящи за страна като нашата. Нужни са тролейбуси, а с парите от батериите им да се построи нова контактна мрежа! Чисто и просто - НЕ можем да си позволим да купуваме батерии отново и отново, или пък по-лошото - да бракуваме возилата, щото няма пари за батерии...!!! :help: Поради тази причина, цялата тази сага с електробусите считам, че е за прокурор, ако питате мен. Да се търси отговорност защо се пропиляват едни готови пари, вместо да се инвестират по подходящ за страната ни начин, с мисъл в перспектива.

Както знаеш подобни неща съм им писал на тези дето се подвизават по министерствата. Дори онзи анализ за Враца от Facebook им го пратих миналата седмица с думите - не сте взели мерки, обаче както се вижда почва да става хем трагично, хем смешно.
Според мен електробуси може да се купят на места като Шумен където няма алтернатива, но трябва да им се орежат парите за да могат да си купят не-повече от 3-4  бройки за проби. И изобщо трябва да се разрешава единствено и само по няколко бройки пропорционални на града дотолкова, че да имат възможност с евросредства да изучат възможностите и недостатъците на технологията. Примерно за Враца, Шумен 3-4 броя, за Варна 7-8 броя, за Хасково 2-3 и т.н.
И не е най-страшното , че ще изхарчат за паметници някакви милионо, въпреки, че за мен е страшно. Страшното е, че прилича по аналогия на листното торене на зеленчуците (и аз да ползвам аналогии). Много е хубаво да си напръскаш доматите, чушките и краставиците с листна тор вместо да сипваш кила тор в земята. Хем не се замърсява почвата (т.нар. измиване от течаща вода на нитратите, при което стигат до подпочвените води и замърсяват водоемите - по аналогия с електробуса), хем веднага се увоява от растението. Обаче се оказва, че ако само така ториш листно, растението се вмързелява и не си развива корените и само чака да го храниш през листата и става един вид неспособно да оцелява само). И тука така с електробуса - а си минал на по-голяма бройка само си окуцил тролейбусния транспорт като си го лишил от възможността да инвестираш в него.

Или ако я караме с аналогията - няколко електробуса е като всяка вечер да удариш една чашка винце или биричка след работа за да разпуснеш и да не ти се скъса нерва, а много електробуси са като да ходиш в кръчмата всяка вечер и да се наливаш до сутринта.
Украйна, победа!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #563 on: 08.07.2019, 13:09:41 »
В Сливен ще се обсъжда и възможността да се изгради изцяло нова тролейбусна линия и е интересно каква ще бъде тя.
В дългосрочен план най-доброто решение е тролейбусния транспорт!

Edit: Сменям линка, защото в друг сайт има прикачен файл със запис от изказването на кмета по въпроса. От чутото разбирам, че става дума вероятно за пуск на още една тролейбусна линия, по която вече има изградена тролейбусна мрежа освен 201, т.е. на 7-цата, която сега е с автобуси. Заблудата е породена поради журналистическа неточност в текста към статията. Но искат и да експериментират кой от вариантите: дали с тролейбуси или с електробуси е най-подходящ, за сметка обаче на втората тролейбусна линия, а не на друга автобусна линия. В момемта се лишават от реалната възможност наистина да имат максимално действащ екологичен транспорт за съответната сума, поради експерименти. И за финал като излезе, че тролейбусния транспорт е най-изгоден и устойчив в дългосрочен план, ще мирясат! И това ще се отнася за всеки един град! Но пропиляното време и средства, в което гражданите са търпяли и са били лишавани от етапно изграждане на надежден, адекватен и екологичен транспорт, няма да се върнат!!
https://slivenpost.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D1%89%D0%B5-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B7%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8-11-%D0%BC%D0%BB%D0%BD/
« Last Edit: 08.07.2019, 21:32:21 by klutsohor »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #564 on: 09.07.2019, 09:08:29 »
Аз се чудя що първо не си сменят личните автомобили с електрически и да си експериментират с тях, ами са чак толкова "загрижени" за обществото и си правят експерименти с него.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #565 on: 09.07.2019, 10:37:08 »
Сливен е с население под 100 000 души и надали в близките десетилетия ще нарасне сериозно съответно няма пътникопоток за трамвай, уместно е да се развиват тролейбусният и автобусният транспорт. Речица е квартал с население около 5000 души и преобладаващо ниско строителство с ниска плътност на застрояване и е уместно да се обслужва от автобуси евентуално електробуси - строителство и поддръжка на контактна мрежа при такива ниски пътникопотоци не е оправдано. :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #566 on: 09.07.2019, 12:24:34 »
Аз се чудя що първо не си сменят личните автомобили с електрически и да си експериментират с тях, ами са чак толкова "загрижени" за обществото и си правят експерименти с него.

Отделно е по-лесно да задвижиш автомобил с батерия, отколкото автобус.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #567 on: 09.07.2019, 14:41:09 »
Аз се чудя що първо не си сменят личните автомобили с електрически и да си експериментират с тях, ами са чак толкова "загрижени" за обществото и си правят експерименти с него.

Отделно е по-лесно да задвижиш автомобил с батерия, отколкото автобус.

Лесно е, да - дотолкова доколкото няма да ти се доще да го караш на извънградско и да те остави на магистралата. Още преди 10 години като работих в Тойота-Варна и гледахме хибридните Лексуси и Приуси стигнахме до извода, че батерията и електродвигателя искат градско каране. Т.е. това го гледахме на компютъра на автомобила, който пок азва, кога слага ток в батерията и кога черпи от нея. При градското каране съответно с ниска скорост и много спри-тръгни преценяваше и караше на ток, съответно зареждаше батерията при всяко спиране. На извънградско, където има нужда от скорост и се кара бързо си караше на бензин. Това е показателно като не е хибрид и няма бензин какво ще прави на извънградско каране - ще точи батерия без да я зарежда. Освен ако не се спускаш от планина, което за магистралите няма как да е изпълнено.
Съответно в това отношение да го сложиш на градски транпорт е умно, само дето трябва да си купиш един за следобедно и един за сутрешно каране, което хич няма да стане тука. Щото едвам се покриват на практика обикновено дневните наряди, какво остава да имаш отделни машини за сутрин-обед и следобед-вечер.
Но ако си бяха играли на лични автонобили с хибриди и не бяха гледали само гъзарията тези изводи щяха да ги имат отдааавна!
Украйна, победа!

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #568 on: 09.07.2019, 19:26:59 »
Сливен е с население под 100 000 души и надали в близките десетилетия ще нарасне сериозно съответно няма пътникопоток за трамвай, уместно е да се развиват тролейбусният и автобусният транспорт. Речица е квартал с население около 5000 души и преобладаващо ниско строителство с ниска плътност на застрояване и е уместно да се обслужва от автобуси евентуално електробуси - строителство и поддръжка на контактна мрежа при такива ниски пътникопотоци не е оправдано. :rolleyes:
:laugh:Не схвана ли ,че се шегувам ? :D

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #569 on: 09.07.2019, 22:04:00 »
Ти се шегуваш, ама то дори да си беше сериозна тема щеше да е същата работа. Докарали сме я до там да няма влакове, какво остава за друго дето не го е и имало. И най-тежкото и болезненото ми е ясно още от предния програмен период - проблемите не са финансови. Просто такива няма истински от 5-6-7 години. Просто крив е материяла и затова просто лети на криво. Нито милиони помагат, нито  милиарди ще помогнат.
Куция мозък избира куци управници и става така.н Даже градове като Сливен сигурно са по-добре щото са карали с минимум средства и първите милиони няма да могат да ги прахосат щото градове като Варна - просто все едно изгарят в пещ европейските средства.
Украйна, победа!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #570 on: 09.07.2019, 23:06:24 »
В Речица едно време са събирали средства, волни пожертвования от хората, за да се изгради тролейбусна линия и до там....
По рейс и по жена не се тича!

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #571 on: 10.07.2019, 19:27:37 »
Ти се шегуваш, ама то дори да си беше сериозна тема щеше да е същата работа. Докарали сме я до там да няма влакове, какво остава за друго дето не го е и имало. И най-тежкото и болезненото ми е ясно още от предния програмен период - проблемите не са финансови. Просто такива няма истински от 5-6-7 години. Просто крив е материяла и затова просто лети на криво. Нито милиони помагат, нито  милиарди ще помогнат.
Куция мозък избира куци управници и става така.н Даже градове като Сливен сигурно са по-добре щото са карали с минимум средства и първите милиони няма да могат да ги прахосат щото градове като Варна - просто все едно изгарят в пещ европейските средства.
Речица като транспорт мисля ,че са много добре имат 2 линий  номер 5 и 6 ....но идеята да има тролей е супер . Дори си мисля ,че на времето имаше такива планове .

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #572 on: 11.07.2019, 00:27:28 »
Реално разлика няма - 5 е само до Речица, 5М през Речица продължава до с. Мечкарево. Но са доста нарядко и двете, особено събота и неделя....Събирали са пари от хората, обещали са им тролей, ама обещанието не е като даването....
« Last Edit: 11.07.2019, 19:33:24 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #573 on: 11.07.2019, 06:46:31 »
Тролейбусна линия до кв. Речица по аналогия на старозагорската до кв. Кольо Ганчев ще бъде оправдана, но няма да се направи заради пропиляни възможности с електробусни експерименти. По-скоро в случая вниманието на сливенци трябва да бъде насочено в това да бъде спасен тролейбус 7-ца под формата на нещо като подписка.
« Last Edit: 11.07.2019, 08:04:25 by klutsohor »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #574 on: 11.07.2019, 13:59:19 »
Речица е с население около 5000 души с ниско строителство и ниска плътност на застрояване, наблизо няма никакви други източници на пътникопоток и строителството на тролейбусна линия до подобен квартал е неоправдано - пътникопотокът е твърде малък. Кольо Ганчев е със значително по-голямо население, наблизо има промишлена зона както и военно и гражданско летище, които създават допълнителен пътникопоток. :rolleyes:

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #575 on: 11.07.2019, 18:43:25 »
Реално немаш идея  :rolleyes: 6 ходи до Сливенските минерални бани и не се води градска линия . До Мечкарево ходи 5М . Петицата e на интервал 1 час , което е супер за местното население на тях автобус им не требва  :D само за учениците се използва .

Offline stefo_72

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #576 on: 11.07.2019, 18:46:46 »
 :laugh:
Речица е с население около 5000 души с ниско строителство и ниска плътност на застрояване, наблизо няма никакви други източници на пътникопоток и строителството на тролейбусна линия до подобен квартал е неоправдано - пътникопотокът е твърде малък. Кольо Ганчев е със значително по-голямо население, наблизо има промишлена зона както и военно и гражданско летище, които създават допълнителен пътникопоток. :rolleyes:
Къде в Стара Загора има гражданско и военно летище ? :crazy: освен селскостопански изложения друго има ли ???

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Сливен
« Reply #577 on: 11.07.2019, 20:01:12 »
Има летище, даже на него пише "Аерогара", точно до пътя между града и старото "кръгово" - края на магистрала Тракия преди да я направят между това кръгово и Карнобат. Доколкото знам, този път продължава на юг към Димитровград. Но редовни полети до него нямаше дори през 80-те, сега пък съвсем.....А рейс на един час до село, което се води квартал на Сливен......естествено, че хората ще си ползват колите и сравнително евтините таксита. Сливенските таксиджии, за разлика от софийските, не отказват курсове на малки разстояния, пък ако падне нещо до Желю Воевода или Мечкарево, е добре дошло.....А в минералните бани, те също са там съвсем наблизо, не знам дали остана работещ санаториум, шестицата и тя е на два часа, че и по-нарядко...В същото време директорите на заводите, които все още работят - "Динамо", Светлина и т.н., се оплакват, че заради "много добре уредения" транспорт, им се налага да организират служебни автобуси, което хич не е малък разход...Сега най-доброто, което може да се направи е, да домъкнат достатъчно тролеи, които изцяло да покрият линии 7 и 201, да стегнат мрежата, а рейсовете да се насочат към кварталите, оставени в момента практически без транспорт - Клуцохор, Колю Фичето, "Селището", също да се сгъсти за Моллова гора, Дебелата курия, селата Сотиря Тополчане, Гергевец, Крушар сега са що-годе добре, събота и неделя е добре да има автобус до лифта....В бъдеще може да се мисли сравнително натовареният рейс 116 да стане тролей.....
« Last Edit: 11.07.2019, 20:56:47 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #578 on: 11.07.2019, 20:12:08 »
Не знам с точност колко е населението на кв. Кольо Ганчев, но не вярвам да е повече от 8500 души. Преди е било село и затова сградите му са предимно къщи с ниско застрояване, отделно има 1-2 жилищни блока до 4 етажа. Речица е от същият тип квартали и затова направих аналогия. Преди квартала има индустриална зона както е и с Кольо Ганчев. Това, че в Стара Загора има гражданско летище, което генерира пътникопоток няма въобще да го коментирам... освен, че то е разположено далеч от 2-те тролейбусни линии стигащи до Мототехника.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Сливен
« Reply #579 on: 12.07.2019, 11:27:54 »
За какво точно спорите? Дори да става въпрос за квартали с 50 000 души няма никакво значение!!
Някой да е забелязал нещо смислено на базата на смислени причини да се прави някъде от местна власт?! НЕ!
В София като иде реч за десетки хиляди , дори сто хиляди да не би да има някакво значение?!
Решили си някакви хора нещо си и са решени да го постигнат напук и на инат на всичко логично, смислено и правилно!
Украйна, победа!