Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 157617 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
БДЖ - обща тема
« on: 22.07.2007, 18:23:59 »
xxx
« Last Edit: 14.06.2012, 13:35:13 by NiGhtPiSH »


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #1 on: 23.07.2007, 14:30:46 »
А искаш ли да ти кажа ориентировъчна цена на всичко това? Около 10 милиарда. Успех.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2147
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #2 on: 23.07.2007, 18:13:32 »
Че описаното за момента е невъзможно да стане, е извън всякакво съмнение. Но не мога да не се съглася, че цялото ръководство на БДЖ (също и това на НКЖИ) е за обесване с главата надолу (няма да ви казвам какви 4 - цифрени заплати вземат). Казано с думи прости, от доста време БДЖ прави всичко възможно, за да отблъсне колкото се може пътници към автобусите. Още през 2000-ната година отмениха един куп влакове, всички с доста добра населеност, за да може някои така наречени хора да си пуснат рейсовете. Примери колкото искате.
А ето и нещо съвсем пресно и фрапиращо - големите чорбаджии отказват да издават билети за пътуване с международните влакове в посока Кулата (в същност дават само за нощния международен, като не знам кой ще тръгне в 10 часа вечерта да пътува натам ,та да пристигне в 2 през нощта). А точно тези влакове със сигурност ще разгонят фамилията на автобусните превозвачи в това направление, понеже времепътуването е съизмеримо с това на автобусите. Какъв е резултатът - в МБВ-тата има за Гърция по не повече от 20-30 човека, с мен барабар, когато си вземам билет за друг влак и се качвам под предлог, че много бързам или че съм си изпуснал влака. Поне кондукторите никога никой не връщат, изключая разни цигани и хора със замърсяващ багаж....Иначе не може, понеже нормалните "бързи" влакове се водят такива само на хартия, защото на практика спират във всички села, в резултат на което до Кулата се стига за пет часа минимум. А автобусите не са на големите фирми от сорта на Ивкони, Биомет и т.н, а на разни малки смешковци, които няма начин да ги знаете, но работят с 30 годишни немски таралясници.
Моето мнение е, че БДЖ като превозвач няма бъдеще - колкото и да не и се иска на държавата, компанията ще фалира и ще бъде погълната от нейните кредитори, и в последствие продадена например на Дойче Бан. Защото няма кой да плати дълговете, в които е затънал родният ни ж.п превозвач. Колкото и да съм против подобна практика, друго логично решение не виждам..С една дума, ще стане като с "Балкан"....
« Last Edit: 23.07.2007, 18:14:27 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #3 on: 23.07.2007, 18:44:15 »
Quote from: IKAR
...
Моето мнение е, че БДЖ като превозвач няма бъдеще - колкото и да не и се иска на държавата, компанията ще фалира и ще бъде погълната от нейните кредитори, и в последствие продадена например на Дойче Бан. Защото няма кой да плати дълговете, в които е затънал родният ни ж.п превозвач. Колкото и да съм против подобна практика, друго логично решение не виждам..С една дума, ще стане като с "Балкан"....
Та точно въпросната държава се опитва да съсипе компанията и системно я източва.И същото е във почти всички държавни и общнски предприятия.Защото не може всичките далавери на дребно да не са покровителствани отгоре.Ако ДБ купи БДЖ това ще  само най-доброто, което може да се случи.Защото ДБ биха дошли точно с идея да развиват бизнес, и то печеливш.Но ако се стигне до подобна продажба, много по.желан купувач от държавата ще бъде някоя фирма като на Гад Зееви, която няма да направи нищо с компанията, а само ще разпродаде активите, а разбира се част от печалбата ще отиде в продалите я управници.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #4 on: 23.07.2007, 19:56:41 »
Щом ДБ може да развие доходоносен бизнес, защо същото не направи БДЖ? Все пак не забравяйте че няма никой да се съгласи да поддържа влакове от типа Монтана-Берковица, Попово-Горна Оряховица, Бобов дол-Дупница и прочее. Още повече че състоянието на железопътната ни инфраструктура е толкова плачевно че абсолютно никой нормален бизнесмен не би започнал превози по нея. Пример от тези дни - скоростта на движение в междугарията Делян-Дяково-Дупница е намалена от 50 на 25 км/ч поради силно влошено състояние на железния път. С това времепътуването на бързите влакове посока Петрич е увеличено с 20 до 30 мин. И това е главна магистрална жп линия, част от международен коридор. А с всяка изминала година скоростите падат главоломно - а от там и времепътуванията и пропускателната способност, което прави железопътния превоз все по-непривлекателен.
« Last Edit: 23.07.2007, 21:10:11 by CKD »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2147
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #5 on: 23.07.2007, 22:49:39 »
Бързите влакове за Петрич в никакъв случай не бива да се определят като такива, дори и без това, последното голямо намаление. Чисто са си пътнически.....Но дори да оставим инфраструктурата, отново ще се върна на посочения пример, има немалко хора, които всячески толерират и подкрепят гръцкия темерутлък, споделяйки мнението на гърците, че ние сме второ качество хора, въпреки очевадността, че гърците са си чисто като нас...Говоря за уж интелигентни личности, които не са служители на БДЖ.
« Last Edit: 23.07.2007, 23:05:33 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #6 on: 24.09.2007, 16:10:08 »
Ж.П. транспорта връща малко по-малко старата си слава!

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=377184
« Last Edit: 24.09.2007, 16:12:36 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #7 on: 24.09.2007, 16:24:50 »
Нищо общо с БДЖ... В българия само се гледа как да се затрие железницата и това е.  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #8 on: 24.09.2007, 17:08:27 »
Все пак сме в ЕС, волю или неволю. Тенденцията рано или късно ще засегне и нас.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #9 on: 24.09.2007, 21:54:11 »
Да се надяваме, че ще настигнеме държавите от ЕС, но докато сме такива никога няма да стане.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #10 on: 25.09.2007, 13:51:20 »
Затрива се БДЖ - печелившите товари се преотстъпват на частници а остават губещите пътнически превози.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #11 on: 25.09.2007, 15:00:59 »
За голямо съжаление е така.... Ясно е защо не става обратното - пътническите превози да се преотстъпят.

Така направиха и с суперпечелившите ЕРП-та. Дадоха възможност на чужденците от ЕВН ЕОН и ЧЕЗ да прибират най-приятното парче на енергийния пазар, от най-бедната страна в ЕС. ПРОДАЖНОСТА ми засяга най-много патриотичното ми чувство.

Но темата все пак е за железниците и тяхното бъдеще. А аз все пак съм оптимист. Рано или късно глобалните фактори, клонящи към железниците, ще ни повлияят и нас.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #12 on: 25.09.2007, 21:31:58 »
Quote from: CKD
Затрива се БДЖ - печелившите товари се преотстъпват на частници а остават губещите пътнически превози.

 С много скъпа инвестиционна програма от губещи пътническите стват печеливши.Само да се настигнат скоростите на автобусите и веднага ще си върнат клиентите.Освен това е световна тенденция да се завръщат към жп транспорта.САЩ - държавата с най-голям километраж жп линии(ако не се лъжа) бяха забравили жп линиите, но сега започват да се връщат към тях.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #13 on: 26.09.2007, 10:29:05 »
Абе цивилизацията ще дойде и при нас.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13560
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #14 on: 03.10.2007, 13:47:43 »
Quote from: borosport
САЩ - държавата с най-голям километраж жп линии(ако не се лъжа) бяха забравили жп линиите, но сега започват да се връщат към тях.
Това откога? Доколкото знам от познати, пътническият жп транспорт е символичен за мащабите на 200-милионна държава.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #15 on: 04.10.2007, 11:54:24 »
В момента наистина в САЩ има активно обновяване на ЖП Пътническите превози.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #16 on: 04.10.2007, 11:56:17 »
Да неговориме за свръхиндустриализираната Япония, където на железниците разчитат повече от половината пътуващи!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #17 on: 04.10.2007, 12:43:03 »
Всичко според условията.В САЩ трудно скоро ще се намери рентабилен конкурент на самолетите- разстоянията са огромни.Там преоткриват железницата на по картките дестинации, в рамките на мегаполисите.Преди време гледах предаване, където направиха експеримент между новата скоростна железница между Ню Йорк и Вашингтон и полета между градовете.За съжаление самолетът изпревари с малко, но влакът е отлична алтернатива.Но между двете крайбрежия не знам кой пътува с влак.Япония е малка потеритория и гъстонаселена.самолетът при нужда на няколко километра ли ще каца по летища

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13560
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #18 on: 04.10.2007, 12:43:49 »
Quote from: LG_
Да неговориме за свръхиндустриализираната Япония, където на железниците разчитат повече от половината пътуващи!
Да, безспорно в Япония и Западна Европа мястото на пътническия жп транспорт е много сериозно. Само че принципите са - скъпо, комфортно, бързо. А ние искаме евтино, комфортно и бързо, което го няма никъде по света.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #19 on: 04.10.2007, 15:42:49 »
Quote from: blagun
Това откога? Доколкото знам от познати, пътническият жп транспорт е символичен за мащабите на 200-милионна държава.

 Не искам да те излъжа за точната дължина на жп мрежата, затова няма да кажа число.Но е далеч от символична.Но жп транспорта там доскоро беше почти замрял.Сега вече почват да го преоткриват така да се каже.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я