Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 567560 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2780 on: 06.08.2024, 20:47:23 »
Много ясно, че си длъжен да сигнализираш по някакъв начин , че ще се качваш. Стоейки на пейката седнал и гледащ в телефона си не само един автобус ще изпуснеш. Водачът не е гадател дали ще се качва или не. И да спре , докато си дигне задника от пейката - автобусът ще е на Лъвов мост.
6 спирки и 9  светофара за 7 минути от Батенберг до Надлез Надежда така се минават. Като стоиш и чакаш всички от някъде да дойдат.
« Last Edit: 06.08.2024, 20:50:26 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2781 on: 06.08.2024, 23:05:13 »
А нощните линии спират, само ако някой сигнализира, че има за слизане/качване.
Интересно е откъде идва тази градска легенда. В сайта на ЦГМ никога  не е имало такава информация - както в сегашната версия, така и в предишната.

Направих едно по-подробно търсене в google за новинарски статии както от първоначалното пускане на нощния транспорт през 2018, така и при възстановяването му миналата година. В тези статии са описани подробно всякакви характеристики на тази услуга (работно време, цена и начин на плащане, маршрути, валидност на определени абонаментни карти и други), но в нито една статия не се споменава да има правило относно това, че спирките на нощните линии работят в режим "по желание". Очевидно такова нещо никога официално не е било въвеждано като правило. Имам чувството, че тази градска легенда идва от транспортните интернет форуми.

Аз смятам, че такова правило (нощните автобуси да спират само ако има желаещи за слизане/качване) е добра идея. Но в същото време, то трябва да бъде официално разписано, за да няма място за импровизации.

Попадал съм на нощни автобуси, при които кондукторката напомня на всеки пътник, че за слизане трябва да се натисне бутона STOP и това всъщност работеше добре. Но съм попадал и на автобуси, при които бутоните не работят или не издават звук, който да сигнализира на шофьора, че има натиснат бутон (сигурно шофьорите смятат автобусите за бащиния и са изключили звука, за да не ги дразни). И в тези случаи съм ставал свидетел на ситуации, при които заставане пред вратата не е достатъчно и от това следват разправии между желаещия за слизане пътник и шофьора. И спиране на място много след регламентирана спирка, защото шофьорът не е видял този, който иска да слиза.

Трябва да се разпишат официално правилата и да се поставят както в сайта, така и в автобусите (може би и на английски език би било добра идея). Също така може би е добра идея да се инструктират кондукторите да напомнят на всеки пътник (при проверка или продаване на билет), че трябва да използва бутон STOP, когато иска да слезе. И не на последно място - да се правят технически проверки дали тези бутони работят и дали издават звук, който да сигнализира на шофьора, че има желаещи за слизане.

Официално го няма, но неофициално е добре да те забележи шофьорът в тъмницата навреме, иначе има голяма вероятност да не спре.
Мястото, за което говоря е добре осветено. При ситуацията от миналата нощ аз видях човека на спирката без проблеми, въпреки че бях седнал на място до прозореца от другата страна на автобуса. Видях и как този човек се изправи, когато е забелязал автобуса. Изправянето се случи преди автобусът да се изравни с него, т.е. шофьорът е можел да види, че има човек, който се изправя (което би трябвало да е достатъчен сигнал за намерение за качване), ако е гледал към спирката. което очевидно не направи.

Замислете се и за гледната точка на човека на спирката. Когато човек чака при спирконавеса - той няма добра видимост към идващите превозни средства. Това е заради дърветата и специфичната геометрия на булеварда. Първият момент, в който виждаш автобуса, е горе-долу когато той се изравни с началото на острова.

Много ясно, че си длъжен да сигнализираш по някакъв начин , че ще се качваш.
Къде го пише?

Стоейки на пейката седнал и гледащ в телефона си не само един автобус ще изпуснеш.
Не съм казал, че човекът си е гледал в телефона. Това е грозна манипулация с цел да защитиш шофьора.

6 спирки и 9  светофара за 7 минути от Батенберг до Надлез Надежда така се минават.
Може би ще се минават много по-лесно, ако повечето светофари работеха на режим "Внимание".

Offline otvorkototok

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2782 on: 06.08.2024, 23:56:38 »
Още от 2018 при пускането на нощния транспорт беше оповестено че спирките са по желание в стария сайт на ЦГМ.Беше пуснато и разпореждане към автобусните гаражите които ще обслужват нощните линии.
И да хубаво ще е да се обнови информацията и да се популяризира.Но към този момент имам чувството че тази публичност липсва с цел да се саботира нощния транспорт  :help:

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2783 on: 23.08.2024, 08:54:47 »
Точно месец след първата ми публикация на спирка "Автостанция Изток(2022)" на трамвайна линия №22 посока към Красна поляна положението е същото. За цял месец не можаха да сложат ограждение зад спирката, което е дълго около 4 метра, но не повече. Прилагам  снимка от днес сутринта, за да не каже някой, че си измислям :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2784 on: 23.08.2024, 09:55:11 »
Тези колчета са пълна подигравка, вкопани на 20 см. в земята не вършат никаква работа. Трябва поне на един метър да са вкопани в земята, за да се гарантира че МПС няма да ги изкърти, и ще върне  ударило ги МПС обратно на платното за движение. Така поставени са като снаряд който може при удар да излети върху чакащи граждани на спирката.
Спрете си просташките мнения !

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2785 on: 23.08.2024, 09:57:13 »
Тези колчета са целенасочено меки, тъй че и на 10 метра в земята да са вкопани, мине ли автомобил върху тях, ще ги прекърши в основата. Целта на тези огради е не да пазят от автомобили, а да не позволяват на пешеходците да пресичат платното.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2786 on: 23.08.2024, 10:35:32 »
Тези колчета са целенасочено меки, тъй че и на 10 метра в земята да са вкопани, мине ли автомобил върху тях, ще ги прекърши в основата. Целта на тези огради е не да пазят от автомобили, а да не позволяват на пешеходците да пресичат платното.

Само че са така близо до пътното платно монтирани че колите ги пръскат с вода в основата на колчетата и бързо корозират и се чупят. Не са най-подходящото решение за тези спирки.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2787 on: 23.08.2024, 10:43:09 »
Преди години наистина беше така, но разрешиха този проблем като смениха сплавта. Преди бяха железни и в един момент започваха да се разпадат, тези може да ръждясат леко, но да изгният в никакъв случай.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2788 on: 23.08.2024, 10:55:53 »
Сега са поцинковани, но това по никакъв начин не гарантира, че поцинкацията е качествено изпълнена... Преди бяха покрити с черна боя и бяха една идея по-големи солети, сега поне вятърът не може да ги скърши... Но тези тръбно-решетъчни ограждения са за възпиране на пешеходци, но по никакъв начин не могат да защитят спирките от връхлитащо ППС, различно от велосипед.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2789 on: 23.08.2024, 11:05:45 »
Не беше боя, бяха си тежки топузи от черната металургия, сега са от по-напредничава сплав.  :D

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2790 on: 23.08.2024, 11:08:08 »
Предвид честото паркиране на БМВ-та по релсите, няма да е лошо да се сложи и мантинела по цялото продължение на Ботевградско, Борис и България.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2791 on: 23.08.2024, 11:22:38 »
Предвид честото паркиране на БМВ-та по релсите, няма да е лошо да се сложи и мантинела по цялото продължение на Ботевградско, Борис и България.

Това е даже задължително. Но ще е добре и максималната скорост да се свали отново на 50 км/ч плюс слагане на камери.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2792 on: 23.08.2024, 14:11:36 »
Това е даже задължително. Но ще е добре и максималната скорост да се свали отново на 50 км/ч плюс слагане на камери.
Тя скоростта от площад Пирдоп до автостанция Изток е и сега 50км/ч. Друг е въпроса, че никой не я спазва, което е разбираемо. Прав булевард с приличен асфалт. Макар че в крайна дясна лента в посока Център е трагедия и може да мине за клинична пътека срещу камъни в жлъчката и бъбреците

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2793 on: 26.08.2024, 23:47:44 »
Това е даже задължително. Но ще е добре и максималната скорост да се свали отново на 50 км/ч плюс слагане на камери.
Тя скоростта от площад Пирдоп до автостанция Изток е и сега 50км/ч. Друг е въпроса, че никой не я спазва, което е разбираемо. Прав булевард с приличен асфалт. Макар че в крайна дясна лента в посока Център е трагедия и може да мине за клинична пътека срещу камъни в жлъчката и бъбреците

И в Германия магистралите са с перфектен асфалт за развиване на скорост до 220км/ч, но дали всички хвърчат така?
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2794 on: 26.08.2024, 23:56:55 »
Това е даже задължително. Но ще е добре и максималната скорост да се свали отново на 50 км/ч плюс слагане на камери.
Може даже 30 за по-сигурно. На бул. България като е 70, да не мислиш, че БМВ-тата, паркиращи на релсите са се движили с толкова?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2795 on: 27.08.2024, 00:01:57 »
Може даже 30 за по-сигурно.

Чудесна идея. В Амстердам е факт това от миналата година.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2796 on: 27.08.2024, 00:09:10 »
Ми не, не е факт. Основните пътни артерии не попадат в ограничението, както и градския транспорт в обособени ленти. В София и сега има зони 30 на същия принцип.
И както мисля очевидно намекнах, проблемът не е в ограничението, а в спазването му.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2797 on: 28.08.2024, 00:12:42 »
Ограничението от 30 км/ч се отнася за 80% от улиците в Амстердам, което пак е много сериозен дял. В София зоните 30 са с малък обхват и далеч не са на същия принцип. Тук просто бучваме едни знаци, в Амстердам препроектират улиците с мерки за успокояване на трафика, така че новото ограничение да се спазва. Ще отнеме години всички улици да бъдат адаптирани за по-ниска скорост, но ще се случи.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2798 on: 05.09.2024, 21:08:28 »
Вчера следобед всички електронни табла по спирките в София бяха забили. На пръв поглед изглеждаше, че работят, защото бягащият текст си вървеше. но информацията не се обновяваше. показваше се линията и оставащите минути към момента на забиване. А на таблата, които работят часовниците, се виждаше и кой е този момент - 15:36 часа. Така беше до късно вечерта. а още по-лошото беше, че и тази сутрин проблемът не беше отстранен. Все още таблата си стояха на 15:36 часа. Така беше до преди обяд някъде. Преди малко видях, че вече таблата работят. Това е силно казано, защото трудно може да се намери табло, което работи без някакъв проблем - основно изгорели, мигащи, бледи сектори.

Какво стана с единия милион лева народна пара, които са дадени на мобилен оператор да оправя таблата? Това беше още през март-април някъде. Вече сме септември и няма никаква промяна.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2799 on: 06.09.2024, 15:08:54 »
Откровено не съм съгласен с теб. Вчера между 17:30 и 19 часа видях, че спирките по Цариградско шосе, около ректората и в два от кварталите си работят съвсем изрядно. Показваха информация и тя беше коректна. На сайта на ЦГМ също