Такаа... много е хубаво, че си имаме форум, където да коментираме градският транспорт и случващото се с него, но намесата във взимането на решения е недопустимо! Никой от нас не е участвал в изработването на документацията за закупуването на влаковете, никой от нас не е участвал при проектирането и строителството на метродиаметъра. Тогава къде си врем носовете? Има хора, които имат опит, учили са и не са на 10-20 години. Абсолютно нормално е да има лоби! Но това лоби знае къде да атакува. Сименс много добре са си направили сметката (и това е отразено в статията на Дневник), защо няма да участват, а именно - фактът да не си развалят някоя възможност за участие вбъдеще. Защото те със сигурност имат протеже в Метрополитен, но обжалването на процедура би го компрометирало. По-същият начин са и останалите. Никой няма случайно да се яви на конкурс, всички предварително си знаят силите.
И изведнъж някакъв пиклив писател се намесва и казва - а защо земята да не я завъртим наопаки! Това чакат големите бюрократични структури на Европа, които не им пука за влакове, метро и др. Те искат да лапат пари (европейски) за заплати, и това ще им даде възможност да си ги получат. Но същия пиклив писател, ако бъде извикан в съдебна зала (за което от сега го предупреждавам, че ще бъде поканен), дали ще е готов така самоотвержано да пише и говори?
А, и последно - цяла София ще е благодарна на такива пикливи писатели за това, че ще имаме тунели, релси и осигурителна техника, НО има вероятност да нямаме влакчета!
Много съм доволен, че се получава добра дискусия!
@maniak, разбирам много добре, че искаш нещата да се случат и навреме да имаме готов МД2. Всички сме на това мнение и всички го искаме. Казваш, че професионализма на хората строящи метрото и пишещи тръжните документации трябва да се уважава. И аз смятам така и наистина имаме поводи да уважаваме метростроителите и да се радваме, защото строят в срок и качествено (последното ми се иска да го вярвам). Но не мога да уважавам професионализма на тези, изработили документацията за закупуване на влаковете в този търг. Не го виждам този професионализъм. Къде са бляи? Не са ли знаели, че станциите са ни дълги 103 метра? Защо изобщо е допусната възможност за спечелване на поръчката от влак дълъг 88 м, без възможност в бъдеще да се добави вагон, така че да пасне на пероните ни? Говориш за професионализъм! Но нали се сещаш че точно този професионализъм е паравана зад който се прокарват корупционни практики!
Тука опираме и до един принципен въпрос: ние имаме ли правото и желанието като общество да поемеме нашата част от управлението на нашите пари, от вземане на решения за посоката на развитието ни? Да поемеме нашата отговорност! Или като в диктаторска страна търябва да живееме в съня и мечтите на това което специалистите и професионалистите ни спускат?
Че ЕС е бил бюрократичен, ами нека да е бюрократичен. Бюрокрацията в крайна сметка е за да се спазват едни правила и да има някаква справедливост. Ако никой нямаше намерения да играе мръсно, сигурно и бюрокрацията щеше да е далеч по-малка. Но уви човешката същност и алчност надделяват!
Казваш че всеки има своето лоби - хубаво нека си го има, нямам нищо против! Но когато се нарушават нашите, обществените, интереси (а очевидно те са нарушени) ние също имаме право да си отстояваме интереса! Сименс хубаво няма да обжалва защото си имат свое лоби и ще си го прокарат някъде, ама на ръководството на Сименс им е през оная работа, че след 5 или 10 години, когато МД2 се претовари и няма как де се намаляват интервалите, Метрополитен нама да има възможност за увеличаване на дължината на влаковете! И тогава цяла София ще е благодарна на професионалистите за кадърноста им!
Виктор, силно се надявам да обърнат внимание на писмото ти и да се направи ревизия на тръжната документация! Еврофинансирането едва ли ще изгубим, 2014 е достатъчно далеч, че да може до тогава да се произведат 18 влака!
Добре, но явно предпочитате да не се закупят влакове, само защото на няколко човека им се вижда съмнителна сделката.
...
@Petko21, хайде да се преброим ще направя анкета към темата!