От известно време се чудя за две места в София дали е имало следните неосъществени планове:
1. Имало ли е някакви планове за свързване на сегашния бул. Андрей Ляпчев с бул. 8-ми декември с общо кръстовище, вместо две Т-образни кръстовища. Предполагам, че към 1990 г. там нова сграда е била само оградената в жълто административна сграда, която напълно пасва като разположение с така начертаната извивка. Може би е имало по-малки постройки и бараки, подлежащи на отчуждаване,
остатък от такива има все още на пресечката Ляпчев / Зелена поляна и ако е предстояла такава връзка, то точно те също са щели да изчезнат. Едни от първите кооперации след промените, строени през втората половина на 90-те в района (оградените в синьо) случайно или не също се вписват при подобна връзка (хипотетично все още е действала подобна регулация, предвиждаща инфраструктурно мероприятие от южната им страна). Вече в последните 20 години на "пътя" на този пробив има построени множество нови сгради, което прави изграждането на подобно кръстовище невъзможно. В същото време срещу логиката на подобен проект стои поне един въпрос - защо подобно кръстовище не е изградено още от самото начало, а Ляпчев извива на юг и прекъсва в бул. Св. Кл. Охридски.
2. Каква е била идеята на подлеза с четири изхода на бул. България при пресечката с ул. Флора от изток и ул. Борис Димовски от запад при Манастирски ливади? Дали там е трябвало да има по-голямо кръстовище с обособени десни завои , което да прави връзки на двете половини на Манастирски ливади (в тогавашните планове и концепции на застрояване) чрез по-широка квартална артерия, подходяща и за градски транспорт, например. Не съм сигурен, че при сегашното положение поне от изток може да се направи по-широка улица.