Author Topic: Други инфрапроекти от соца  (Read 55524 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #80 on: 25.06.2009, 12:51:40 »
Освен това малко столици могат да се похвалят с планини около тях. На Балканите май София е най-планинската столица. Има Витоша, Люлин, Лозенска планина, Плана, Стара планина, Средна гора, Рила е на 50 минути път с автомобил, Чепън планина и др. Другите столици си имат плавателни реки като Белград, Букурещ, Париж, Виена, други си имат крайбрежия като Атина и др. Ние пък си имаме Витоша и в това отношение поне не сме зле.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #81 on: 25.06.2009, 12:58:18 »
Ако прочетете внимателно линка на Благун с есето на Г. Марков, ще разберета, че този канал вероятно е започнат с идеята, че няма да се осъществи. Ако изпълнението му беше приоритет, със сигурност със съответната техника би могъл да се изгради за 2-3 години. Аз от друга страна винаги съм се съмнявал в денивелацията по трасето: Павлово не се ли пада по-високо от средната част на трасето?!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #82 on: 25.06.2009, 13:21:37 »
Ето малко за този проект в книгата, от която извадих плана от 1979 г. (Ковачев, А. Зелената система на София. Урбанистични аспекти. С., 2001):

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #83 on: 25.06.2009, 14:54:17 »
Не се изразих правилно - толерирам донякъде идеите да се облагороди един град дори и с водни площи. Но разбира се остава въпросът примерно този канал по какъв начин би бил захранван с вода...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #84 on: 25.06.2009, 15:54:11 »
Но разбира се остава въпросът примерно този канал по какъв начин би бил захранван с вода...
Един доста съществен въпрос за всеки канал  :rolleyes:
Между другото водните площи в Южния парк са доста заблатени. Витошките вади имат гадното свойство да си увеличават дебита със стотици пъти при порои, а в останалото време - хич ги няма.
Доста е спорно, дали в котловина като Софийската трябва да се прекалява с водните площи - източник на изпарения, а оттам - на мъгли. Фактически водата вместо за водоснабдяване и напояване ще отива за генериране на мъгли.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #85 on: 25.06.2009, 16:52:53 »
...... Аз от друга страна винаги съм се съмнявал в денивелацията по трасето: Павлово не се ли пада по-високо от средната част на трасето?!
Е, със сигурност денивелацията по трасето е била съобразена. Северната част на Павлово не е по-висока.  Каналът криволичи по 600 метровия хоризонтал.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #86 on: 25.06.2009, 21:25:42 »
Съществен момент е и поддръжката на този канал. Всички виждаме на какво прилича и на какво мирише Перловеца, минаващ почти през центъра на града. Мисля си, че този канал днес щеше да е просто свърталище на плъхове и клошари.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #87 on: 26.06.2009, 14:08:14 »
 Така или иначе канал не се изгради. Дори останаха твърде малко участъци, напомнящи за грандиозното строителство. Макар че в 70-те год. прокопаното за канала съществуваше, вече е било ясно, че няма да продължи изграждането му. И нека малко пофантазираме за нещо, за което вода не е нужна.
 Дали е било възможно да се роди идеята да се промени предназначението на изкопания канал и да се използва за полагане на железопътно трасе, южна градска железница. Предполагам би било по-безшумно за районите около трасето, ако влаковте се движат в изкоп.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #88 on: 26.06.2009, 14:15:24 »
Можем само да съжаляваме, че подражавайки на Москва, са решили да правят канал, а не метро...

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #89 on: 22.06.2011, 17:43:55 »
Не намерих подходяща тема за целта, макар да съм убеден, че имаше такава.
 
 Източник: http://www.omda.bg/biblioteka/obikolka_sofia_1968/obikolka_sofia_balkantourist_1968_4.htm

 1968-ма година, важен е втория абзац, а именно:

Като следващ етап Изпълнителният комитет на  Софийския градски народен съвет възложи на колективите на архитект Л.  Нейков и арх. В. Вълчанов от „Софпроект", и на колектива на арх. К.  Бояджиев от „Главпроект", да разработят варианти за предварителен проект  за центъра на София. Всички проекти запазват от разрушаване сградите с  историческа и архитектурна ценност, насочват преустройството главно по  посока запад - север. Създават широка мрежа от нови търговски и  административни сгради, съчетани с жилищни комплекси при най-широко  застъпване на зелени площи, свързващи центъра с околните жилищни райони.  Предвидени са много нови големи магазини, зали за кинотеатри и за        изложби. Широко място е отредено на въпроса за комбинати за битово  обслужване, обществени паркинги, гаражи и автосервизи. За правилната  комуникация на центъра се предвижда цялостно изменение на съществуващите  линии на трамвайното движение. Като основна транспортна форма ще се  запазят трамваите, след значително преустройство и разширение на  трамвайната мрежа, която ще се допълва от автобусни линии. Ще се  изградят подземни преходи за пешеходците. Ще се ограничи в центъра  тролейбусната мрежа. Съществуващата в града денивелация ще се използува  на някои места за разчленяване на движението в няколко нива - за  транспортни средства, пешеходни алеи, козирки-мостове, за пешеходци и  подземно ниво за подвозване на стоки. На  специална комисия е възложено изработването на генерален план по  комуникацията и транспорта. Извършена бе частична        реконструкция на пл. „Ленин". Началната спирка на трамвай № 5 бе  изнесена зад Съдебната палата. Предстои изграждането на пешеходни тунели  на най-оживените пресечки - около пл „Ленин" и при Халите. Движението  на моторните превозни средства ще се ограничи по определените разширени и  преустроени улици. В централната част на града ще се изградят участъци  от подземни трамвайни линии, които впоследствие ще се превърнат в  скоростни трамвайни линии или метро от нов тип. Построяването на  подземен трамвай се предвижда да се извърши на пет етапа.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #90 on: 22.06.2011, 17:52:34 »
Жалко, че идеята за метро е била все още далеч, както и че подземни паркинги така и не са построени. Добре, че някои неща не са се реализирали, като ограничаване на тролейбусната мрежа например.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #91 on: 13.06.2013, 14:49:35 »
Скица (напречен разрез) на едно от кръстовищата по бул. "Баба Парашкева" след реконструкцията на булеварда, която така и не се реализира (1979 г.). Погледът е на запад. Отляво на естакадата е жк "Люлин" (не е показан), отдясно е предвидената научно-производствена зона, а на второ подземно ниво е метростанция "Баба Парашкева" (днес "Сливница").



Ето още една скица на същото кръстовище от друга гледна точка, публикувана през 1977 г.

« Last Edit: 13.06.2013, 14:52:12 by alpha_adversativum »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #92 on: 30.06.2013, 20:53:18 »
Пътният възел "Баба Парашкева" - СОП ("Милево ханче") по първоначалния проект. Публикувана е през 1972 г. Погледът е към центъра. Вижда се кръстовището на две нива с булевард Б ("Добринова скала") и мрежата от локални платна на "Баба Парашкева".


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #93 on: 30.06.2013, 23:43:04 »
Хубаво са го рисували. Но грам не си мръднаха пръста за северозападните подходи към София. Даже Сливница в отсечката от Опълченска до завоя на канала (Кирил и Методий) беше тясна и павирана.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #94 on: 01.07.2013, 13:01:15 »
Мда, това бяха времена - Сливница тясна, павирана и зелена. Сега широка, шумна, мръсна и с полуизхънали кестени. Скоро и с още повече асфалт около Лъвов мост. :/

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #95 on: 01.07.2013, 22:22:54 »
Началото на 80-те Баба Парашкева е бил разширен от Орион до Кукуш и моста на захарна, и само това. После към 1987г. е построен новия Петър Дертлиев от Орион до МС Западен парк на 2 етапа, успоредно с пускане на тунела и трамвая. Направен е и ремонт на Баба Парашкева от Орион до Милево ханче и беше направено от 1х2 (мисля павирано) 2х2 асфалтирано. През 2000г. се разшири частта между Опълченска и К.Величков, 2005 кръстовището с К.Величков, а 2008 преасфалтиране на Сливница и Д. Николаев от Опълченска до Мадрид. Тази година е предвидена рехабилитация на частта К.Величков, Кукуш с моста.
« Last Edit: 03.07.2013, 17:39:10 by AROS »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #96 on: 02.07.2013, 00:08:32 »
Сливница от Сточна гара до Опълченска я бастисаха още 1973/1974 г.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #97 on: 03.07.2013, 17:37:58 »
моста на захарна и той трябва да е строен някъде 1972 -1973 във връзка с новия тогава жк Модерно предградие

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #98 on: 03.07.2013, 17:53:07 »
Мисля, че Захарна е около 1952, но не гарантирам.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #99 on: 03.07.2013, 20:03:29 »
Мисля, че Захарна е около 1952, но не гарантирам.
Точно около тези години е построен.
Спрете си просташките мнения !