Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278026 times)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3500 on: 18.11.2018, 00:18:56 »
Още

По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3501 on: 18.11.2018, 22:39:29 »
Чисто нови 11г5 и един 11м4 в завода в Ботевград.
Източник
« Last Edit: 04.01.2019, 23:07:58 by Magirus deutz »

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3502 on: 19.11.2018, 22:19:27 »
Някой чел ли е нещо за тази разработка .
За пръв път намирам информация за това.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3503 on: 06.12.2018, 19:23:19 »
От Bus Memories:

С тая същата трошка 100% съм пътувал много пъти. Най-скапаният ДАП в България, автобусите като че ли щяха да се разглобят.
По рейс и по жена не се тича!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3504 on: 11.12.2018, 19:06:19 »
От Bus Memories, 78-a година:
По рейс и по жена не се тича!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3505 on: 11.12.2018, 23:43:14 »

Търново, автогара Юг.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3506 on: 13.12.2018, 23:02:13 »
ДАП - Варна, 1969г..Интересно какво е заснето тук - може би премахване на каросериите на Чавдар м65, за да може на тяхно място да бъдат монтирани каросерии модел м80(естествено шаситата си остават същите)?
Източник
« Last Edit: 13.12.2018, 23:08:42 by Magirus deutz »

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3507 on: 14.12.2018, 07:50:35 »
Може и да са само нови каросерии това.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3508 on: 14.12.2018, 10:07:22 »
Може и да са само нови каросерии това.
Няма как да е така, защото снимката е от 1969г., а моделът/катосерията м80 се произвежда от 1968г.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3509 on: 26.12.2018, 11:28:56 »
Две интересни снимки от списание за продажба на автомобили, от Bus memories Bulgaria. Не помня да са публикувани, затова ги пускам:

ПП - На първата снимка - в последствие видях, че потребител на flickr предполага, че става дума за Чавдар В14-20, чието крило на първа врата е удължено и пита дали това е някаква специална модификация; според мен (на база снимката) - не става въпрос за удължено първо крило на вратата, а по-скоро така изглежда от снимката - и двете крила на първа врата са с нормален размер, а стъклото с уплътнение вдясно, което се вижда (бялата вертикална удебелена тръба с черно уплътнение, намиращо се по десния край вляво, точно над лявата чистачка) си е част от преградата на шофьорската кабина, която, както виждам от снимката, е отворена, поради което се създава илюзията за по-широко крило на вратата; ако се вгледате в снимката ще видите точно къде стои едното крило на първата врата (в леко оранжев цвят).

Лично съм виждал вариант на удължена кабина при В14-20, при който обаче кабината е удължена с около 10-20 см. навътре към салона и с премахната врата на кабината (т.е. е удължено мястото зад водача), но това при нормални дължини на двете двукрили врати, т.е. без да е удължавано шофьорското крило.
« Last Edit: 27.12.2018, 02:50:05 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3510 on: 26.12.2018, 17:27:18 »
Автобуси в Бургас
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3511 on: 28.12.2018, 16:27:02 »
Снимка на Чавдар 11 Г5 по линия №72? с рег. № СА 3511 от 11.10.1979г. Източник: https://www.gettyimages.ie/detail/news-photo/general-view-of-sofia-city-on-october-11-1979-in-sofia-news-photo/1087147650
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3512 on: 07.01.2019, 22:24:37 »
Чавдар Родина в Шумен, 1964г.

Източник

Offline TheShadow

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3513 on: 08.01.2019, 10:24:44 »
Много е дразнещо, като ги напляскат тия маркировки по снимките.
Ако искат да си я пазят, да не я пускат в нета.
Ако я пускаш, остави я да се види в пълното си качество.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3514 on: 08.01.2019, 11:28:50 »
Дразнещо-недразнещо, жената си пази снимките. Инвестирала е огромни лични средства за всяка една снимка и след това е отделила и време да ги сканира и обработи, а после някой паразит открадне снимката и я пусне на сайта си без дори да е питал може ли, не може ли. И на теб няма да ти е приятно. Имаше няколко такива случая вече. По-добре да пуска снимки с лого, отколкото нищо да не пуска, защото са излизали уникални неща, които няма откъде да видиш. Регистрационни табели от Коларовград не се срещат под път и над път.

Offline TheShadow

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3515 on: 08.01.2019, 11:51:50 »
Огромни лични средства...  :D
За без пари се намират тези снимки, от личен опит говоря.
Тези дни както вече стана традиция, смятам да ви пусна още няколко такива, без мазаници по тях.
И всеки може да се чувства свободен да ги ползва, това е наша обща история, няма да си я кътам само аз, за да се чувствам важен и специален.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3516 on: 10.01.2019, 19:56:24 »
Чавдар B 13 - 20 в Атина, 80 -те години (източникът е указан долу вдясно на снимката):
« Last Edit: 10.01.2019, 20:50:52 by Magirus deutz »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3517 on: 10.01.2019, 21:31:36 »
Тази снимка, заедно с още няколко, е подарена от гръцки историк професор - Георгос Аврамидис, на Иван Колев, който навремето ми ги прати по мейла, качвал съм ги тук. Нищо де, няма нищо лошо, че я пускате отново. Професорът беше автор на една книга Made in Greece (продаваха я по 50 евро, не я купих, понеже беше само на гръцки, после съжалявах за това) и почина през 2014-та. Грузовик Прес  е много хубаво списание, статиите ги пишат наистина специалисти, един от който е руснак, от години избягал в Германия. С цел добро качество, го печатат в Естония. Хората издават и книги. Много хубаво се виждат дървените седалки и унгарските бели дръжки - това са им основните разлики с нашите (у нас само прототипът на В14-20 и тролеят Т13-30 са с такива дръжки).
« Last Edit: 10.01.2019, 21:35:08 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3518 on: 14.01.2019, 18:30:19 »
Чавдар 11м3 във Враца, 70 - те години:


Източник

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3519 on: 15.01.2019, 20:42:53 »
Сватбарски  :P
Нация от лошо гледащи директори