Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521130 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1760 on: 10.06.2016, 22:40:32 »
Можеш напълно да се довериш на това, което излиза в сайта razpisanie.bdz.bg

Sent from mTalk for Windows 10

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1761 on: 10.06.2016, 23:43:53 »
Та, въпросът ми е: вярно ли е, че двата влака, които основно се ползват за пътуване до Бургас (защото пристигат към обяд) няма да пътуват директно до там, до средата на лятото?!?  :neznam:

Ооо тавариш, уелкъм бек  ;)

Ами няма как, при положение че Пловдив-Бургас, фаза 1 още не е завършена, трябваше фаза 2 вече да е в изпълнение. Виновник за това до голяма степен е НКЖИ, но и БДЖ си има своя дан.
На Подбалканската линия положението също не е розово. В момента ремонтират калта между Стряма и Клисура, но има и други участъци в незадоволително състояние. Дали в разгара на лятото е времето за ремонти - ами то като цяло винаги ше с енамери някой недоволен. Аз съм на мнение че ремонт не трябва да се отлага, че току-виж вземе та не стане. Така че за съжаление още пътници ще ходят на море с автодрус. Уж това беше и причината за да спрат Чайката, но май-май си беше парх в очите на малкото останали пътници на БДЖ.

И преди да ме обвиниш че защитавам нечии интереси, НЕ него правя. Приоритетно, когато е възможно ползвам влак. по-приоритетна
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1762 on: 12.06.2016, 01:27:53 »
Със сигурност влакове 8611/12 (Слънчев Бряг) 3621 (София - Карлово - Бургас) и 3622 (Бургас - Карлово - София) се движат до гара Черноград, а от там до Бургас се ползва автобус.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1763 on: 12.06.2016, 07:40:38 »
Към 14.07 ще излезе удължаване на прекъсването. Това го играем четвърта година вече, а Васко се загрижил за лятото...

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1764 on: 12.06.2016, 11:56:07 »
Затова пък е само през деня. Влаковете, които са рано сутрин и от късния следобяд нататък, си се движат и в ремонтирания участък. Другата седмица ми се очертава да пътувам, но няма да намажа с автобуси, уви, а на мен винаги ми е по-комфортно с тях  :(
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1765 on: 12.06.2016, 17:21:18 »
Кое ти е по-комфортно ? Сто годишни Бови и Сетри.. или маршрутка с табуретка... няма що.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1766 on: 12.06.2016, 18:49:35 »
Кое ти е по-комфортно ? Сто годишни Бови и Сетри.. или маршрутка с табуретка... няма що.

Маршрутките наистина не са така приятни, но аз просто си имам неприязън към релсовите превозни средства. Ако ще и с Дезиро или нови вагони да обслужваха влаковете, пак бих предпочел автобуса. За жалост от и за Велико Търново са само два на брой и често са парашутки, така че ще се наложи да се задоволявам с БДЖ  :D
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1767 on: 12.06.2016, 19:15:35 »
Кое ти е по-комфортно ? Сто годишни Бови и Сетри.. или маршрутка с табуретка... няма що.

Маршрутките наистина не са така приятни, но аз просто си имам неприязън към релсовите превозни средства. Ако ще и с Дезиро или нови вагони да обслужваха влаковете, пак бих предпочел автобуса.
Доста странно и нестандартно мислене. Влакът може и да е по-бавен, но е много по безопасен от рейса.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1768 on: 12.06.2016, 20:11:28 »
Кое ти е по-комфортно ? Сто годишни Бови и Сетри.. или маршрутка с табуретка... няма що.

Маршрутките наистина не са така приятни, но аз просто си имам неприязън към релсовите превозни средства. Ако ще и с Дезиро или нови вагони да обслужваха влаковете, пак бих предпочел автобуса.
Доста странно и нестандартно мислене. Влакът може и да е по-бавен, но е много по безопасен от рейса.

Почна да става офф топик, та смятам да завърша с този пост, че да не разводняваме още темата.

Не говоря за безопасността - просто ми харесва да чувам двигателя на превозното средство, а като се возя на влак, той не се чува (освен в ЕМВ32, но тях вече ги махнаха) и напълно ми убива кефа от возенето. Става някак монотонно и все едно гледам клипче в ЮТюб, придружено от тракането на колелетата, което винаги ми се е счувало като: "Конюнктивит! Конюнктивит! Конюнктивит...". А и влакът рядко минава през вътрешността на градове и села и друго освен дървета и ливади рядко се виждат, което допълнително ме отегчава. Въпрос на вкус. Пък и влакът не може да заобикаля препятствия.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1769 on: 12.06.2016, 20:16:55 »
Изобщо не е нестандартно, и аз съм така. Живея в Холандия и тук влаковете са като цяло по-модерни от българските и са основен междуградски транспорт за съжаление и пак гледам да ги избягвам. За щастие има car pooling. ;) На мен дори понякога ми става лошо в ел превозни средства като тролеи и влакове, докато нямам такъв проблем с коли, ванове и автобуси. В интернет прочетох, че и други са така, смятат че е свръх чувствителност към ел-полето или нещо подобно, но още не е доказано. Но е факт, че в ПС с ДВГ никога не се чувствам по този гаден начин. След всяко пътуване с влак съм като пребит, докато с автобус мога да изпътувам цяла Европа и ще съм свежарка.

Иначе на мен пък ми харесва че минават през ливади и ферми влаковете, това е единствения им плюс за мен, което още веднъж показва колко сме различни всички. На мен в София ако ми спрат автобуса заради метрото си купувам кола или се местя най-после в така жадуваното село или малко градче край голям град. :P Само автобусите ме държат още там. С това мнение не целя да размивам темата, а да покажа че всеки има различни предпочитания и винаги ще има хора, които ще бойкотират вид ПС, който не харесват. И точно хората в този форум трябва да са най-наясно с това.
« Last Edit: 12.06.2016, 20:24:55 by michеl »
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1770 on: 12.06.2016, 20:52:30 »
С това че е въпрос на вкус съм съгласен, но че минава само през ниви и полянки... Влакът минава през най-красивите места, там където автобус и кола не могат да стъпят.  ;)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1771 on: 12.06.2016, 22:06:44 »
Никога няма да заменя дори най-бавния регионален влак за дори най-луксозния автобус  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1772 on: 12.06.2016, 23:22:58 »
И преди да ме обвиниш че защитавам нечии интереси, НЕ него правя. Приоритетно, когато е възможно ползвам влак. по-приоритетна
Не мисля, че защитавате нечии интереси. Аз също съм "ЗА" обновяване на инфраструктурата.

Според мен, проблемът е, че рехабилитацията се бави твърде много. И също така, мисля, че можеше да има друга организация на дейностите, за да може най-важните влакове да бъдат пропускани.  :)


а Васко се загрижил за лятото...
А Вие не сте ли загрижен, че се случват неща, които все повече и повече загробват бранша, в който работите?

Доколкото знам, София-Бургас-София е едно от двете (другото е София-Варна-София) рентабилни направления на БДЖ. Или може би вече не е, ако това наистина се случва 4 :eek: години... :rev:


А относно спора влак или автобус - каквото и да си говорим железопътния транспорт трябва да е господар на сухоземния (наземен и подземен) транспорт. Мисля, че неговите качества и предимства надхвърлят тези на другите видове транспорт с пъти.  ;)

Никога няма да заменя дори най-бавния регионален влак за дори най-луксозния автобус  :)
:fan:
vasko - оригиналът! :)

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1773 on: 13.06.2016, 07:28:53 »
Да, но електро вълните могат да оказват влияние на здравето на някои хора. ;)
Electromagnetic hypersensitivity или електромагнитна хиперчувствителност. Не е много проучено, но в Интернет много хора твърдят, че изпитват същото гадно чувство което и аз във влакове, метро, трамваи и тролейбуси. За справка в кола, маршрутка, автобус и пр. никога не съм се чувствал по този начин. Чувството е на замайване, на изнервяне а както знаете във влака няма какво да те изнерви, особено в Холандските - тук не тропат по релсите както българските, не тресат много и са много по-тихи от който и да е автобус. Въпреки това пътуването си е цяло изпитание, а обичам автобусите и тук, но няма как да стигна до съседния град само с автобус. Всеки път като дам шанс на ел. превозно средство и се повтаря същото гадене, не са ме били или крали в ел презно средство, че да е нещо психическо, всичко си е чисто физическо чувство, губя чувство за ориентация, изпотявам се и т.н. Нямам пирони или апарати в тялото, просто всеи път в ЕЛ превозно средство ми става лошо, дори и за една спирка започвам да изпитвам пориви на гадене или да дишам тежко. Такова нещо в автобус никоге не ми се е случвало, нито в кола, там ми е перфе, ако ще автобусът да е фашкан до козирката с хора, та не е и страх от тълпи.

Заради това от 3 години не съм се качвал на метро и скоро не смятам да го направя. Докато не се направят тестове дали наистина има такова влияние върху някои хора, аз отказвам да се чувствам зле за да правя кефа на някой си или да пазя природата, здравето е най-важното нещо. Знам, че вероятно и да има такова нещо е мнооого рядко, но защо да се мъча като всеки път е едно и също?
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1774 on: 13.06.2016, 07:54:53 »
Доказано е че продължителна близост до високоволтови електропроводи може да предизвика увреждания и проблеми със здравето и затова такива електропроводи се извеждат колкото е възможно по-далеч от населените райони. Никога не съм чувал за електромагнитна свръхчувствителност и че тя може да предизвика описаното от теб състояние, но пак остават някои неизвестности. От какъв интензитет магнитно поле може да се активира такова състояние? То може да се активирра и от спане в близост до контакт например, което значи, че не е необходимо огромно напрежение, за да има влияние и вероятно хора със свръхчувствителност са уязвими дори в рамките на бита си, а не само в електротранспортно превозно средство работещо с 600 и над 600 волта напрежение. Другият съществен въпрос е придобита или вродена е такава свръхчувствителност и ако е придобита то от какво и как - възможно ли е това да се случи от еднократно или многократно возене в тролей, влак, метро, трамвай или каквото и да е друго електрическо превозно средство.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1775 on: 13.06.2016, 08:22:06 »
Иначе да отбележа - за товарни превози съм твърдо за влаковете пред тировете. :) А те точно за товарните превози вече почти не ги използват, поне в София.
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1776 on: 13.06.2016, 21:02:14 »
Случайно попаднах на пост на bdz43r в един друг форум http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=268.750
Та с колко килограма компенсатора опъва проводника и носещото въже? Тези бетонни блокчета предполагам имат 20 кг. бройката, че да не е и повече. Проводника нали е RL 100? Има един технически параметър усилие на опън, явно тежестта на компенсатора е пряко свързана с този параметър.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1777 on: 13.06.2016, 23:18:42 »
С около 1000 кг се опъва проводника и също толкова за носещото въже.
Доказано е че продължителна близост до високоволтови електропроводи може да предизвика увреждания и проблеми със здравето...
Едно 80% от "доказателствата" за такива вреди са съчинения, подобни на chemtrails.

Магнитното поле около един проводник зависи само и единствено от тока през него и разстоянието до проводника. Така тока през пантографа на един електрически локомотив, стоящ на място, съответно магнитното поле около него е колкото... един домашен сешоар или около 3 ампера. Трудно може да се говори за някакви особени магнитни полета в електрическо превозно средство, каквито няма и във всяко едно жилище. Електрическото поле е друга работа и зависи пък от напрежението... но и то отсъства вътре във влака и го има само извън него, както и под електропровода за (много) високо напрежение. Така че около духалката вкъщи сме подложени на по-интензивно магнитно поле, отколкото в тролея.

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1778 on: 14.06.2016, 04:39:15 »
Не знам но при всяко возене във влак съм :fear:. Ускорение на пулса без причина. В метрото всъщност е най-зле (дали човек в метрото е по-близо до източника на ток?). На метро повече не се качвам дори за 1 станция, сериозно го говоря това. Тролеите и трамваите са най-поносими (по-ниско ли е напрежението?), но пак не е така приятно и удоволствие като в автобус или кола. Между другото това би било добра тема за дипломна работа където се изследват показателите на хора возещи се в ел. ПС и на същите в автомобил например, жалко че у нас не се развива науката.

Къде е логиката не знам, скептик съм по принцип и не се доверявам на научно недоказани неща като това да пия сребърна вода. Всеки път като съм в ел превозно ми е едно такова панирано и то без причини. В кола, такси, маршрутка, автобус, лодка такъв проблем нямам, хем лодката клати най-много, а автобусът е най-шумен и бръмчащ. Може би единственото което мога да направя е да се кача на влак с дизелов локомотив и да видя има ли разлика, ако се чувствам по-добре значи е свързано с тока, ако не значи е внушение някакво.

Но къде ти такива влакове, тук в Холандия пътническите са само на ток. Апропо тук релсите нямат такива фуги като в България и го няма този характерен тутуф-тутуф звук, та не е и монотонния звук причината. Как ги заваряват така, че да изглеждат като една непрекъсната релса не знам и защо у нас не е така?
« Last Edit: 14.06.2016, 04:49:23 by michеl »
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1779 on: 14.06.2016, 07:33:51 »
За твое успокоение в автомобила спокойно протичат токове от десетки ампера, а в стартера и по няколко стотин, което създава магнитно поле съизмеримо с това в ел. локомотив. Напрежението на свещите е като в ел. мрежата на жп транспорта у нас. Между другото - във вагоните като правило няма повече ток, отколкото в една спалня. Ако имаш кухня у вас - стой надалече.

А пък разликата в напрежението на трамвай, тролейбус или метро сигурно ти позволява да се движиш по-дълго време с първите две.