Дай по-конкретни цифри, какво значи "няма да оскъпи значително"?
Приблизителна единична стойност на Соларис Тролино 18 с електрооборудване Шкода:
София - 634 000 евро - 5 км авариен автономен ход
Брашов - 624 000 евро - 5 км пълноценен автономен ход
Пилзен - 650 000 евро - 12 км автономен ход
Усти над Лабем - 640 000 евро - 12 км автономен ход
Изводът, който си правя, е, че капацитетът на тяговата батерия не влияе значително на цената и е почти сигурно, че дори с 12 км автономен ход щяха да се впишат в максималната прогнозна стойност от 648 000 евро на тролейбус. Изготвянето на оферта при участие в търгове за десетки милиони не е като да отидеш в шоурум за автомобили и да ти дадат ценова листа колко точно струва всяка екстра.
А батериите могат ли да бъдат подменени с по-големи при последваща модернизация?
Възможно е, разбира се, както е възможно и дизеловите агрегати на старите Шкоди да се подменят с батерии (вече се практикува в доста градове в Европа). Но първо това не вярвам да се случи в София и второ, със сигурност ще излезе по-скъпо отколкото ако от завода бяха поръчани с по-големи батерии.