Свързват метрото с пернишния влак17 ноември 2011 / News.dir.bg
Трасето на третия метродиаметър ще има връзка с железопътната линия за Перник. Това стана ясно след одобрението му от експерти в различни области и след няколкогодишни дискусии по темата.
Строителството на новия лъч на столичното метро ще струва 720 млн. евро. Това съобщи началникът на Управлението "Инвеститорска дейност" в Столичния "Метрополитен" инж. Стефан Дерменжиев, цитиран от Радио София. Той обясни, че третият диаметър ще има връзка и с първата и втората линия и
ще бъде от типа "леко" метро, съобщи money.bg.
Трасето на третия метродиаметър ще е дълго 15 километра и половина, от които над 8 километра ще са открити участъци. Очаква се до 2040 г. тази линия да превозва по 162 000 души на ден. 18 нови влака ще бъдат доставени за нуждите на софийското метро до август 2012 година, когато трябва да бъде пуснат в експлоатация и вторият лъч от "Надежда" до "Лозенец". Тогава се очаква да се скъси и интервалът между отделните влакове в пиковите часове - от сегашните около 4 минути, на три минути.
Най-рано през 2017-а година ще се наложи основен ремонт на най-старите влакове в софийското метро, обясни от своя страна директорът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.Причината е, че до момента влаковете на метрото са изминали около 700 хиляди километра, а според правилата цялостна реконструкция на машините се прави при километраж от 1 милион километра. На него ще подлежат 12 от влаковете. Те са произведени през 1992 година, а след това близо седем години са стояли на склад, обясни Братоев. По думите му, след основния ремонт, влакчетата ще могат да се използват още 15 години. Преди ремонтът обаче, се прави проект за реконструкция.
http://sofia.dir.bg/news.php?id=9939992