Author Topic: Връзка на метрото с наземния транспорт  (Read 355951 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Никой около Колумб или в западните части на Дружба-2 няма да тръгне да чака автобус към 7-ми километър и в посока Пловдив, за да хване метрото. За същото време А204 ще се е спуснал до Винарово колело.
Абсурдът е, че една стълба и облагородена пешеходна пътека ще са далеч по-мощно довозване за Дружба-2-запад от който и да е автобус, след като Копенхаген не е наличен нито като пътно, нито като трамавйно трасе.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
А пък да не говорим за Дружба 1, след като от спирка бл.3 например до центъра до Орлов мост със 604 са някакви си 14-15 мин., та то само достигането и чакането на метрото ще отнеме толкова време, за което ще си вече на Орлов мост. Същото е и наобратно.

Та кой ще се качи на метрото от Орлов мост, ще слезе на МИЦ и после да чака довозващ автобус наобратно до бул.Брюксел? Това ще отнеме поне половин час общо, за сметка на 15 мин.

По-добре да се измисли някаква обща довозваща линия на Младост и Дружба до станцията в Младост 1 примерно, няма смисъл да се ходи чак на МИЦ, макар че пак не виждам особен смисъл, като със 604 или 204 до центъра пак ще се стига по-бързо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile

По-добре да се измисли някаква обща довозваща линия на Младост и Дружба до станцията в Младост 1 примерно, няма смисъл да се ходи чак на МИЦ, макар че пак не виждам особен смисъл, като със 604 или 204 до центъра пак ще се стига по-бързо.

Може 384 да минава отдолу,а не през моста. Да спира на редовните спирки в Младост и Дружба и да се пуснат повече автобуси-да стане нещо като 84,което да свързва Младост-Дружба-Летището. Вярно,ще се изгуби ,,бързината'',но така ще е много по-полезен.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Пак остава въпроса доколко ще е ефективно, защото с 604 директно до центъра ще е по-бързо, а 384 докато мине по задръстванията по Йерусалим, и ако нямаш карта са 2 билета.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Пак остава въпроса доколко ще е ефективно, защото с 604 директно до центъра ще е по-бързо, а 384 докато мине по задръстванията по Йерусалим, и ако нямаш карта са 2 билета.

Малко оффтопик:  По Йерусалим няма толкова големи задръствания,колкото на Орлов. Пък и случайно да има толкова големи задръствания,може спокойно да слезеш на бл. 41 и от там пеша до метрото- това са 2-3 мин,аз лично много пъти съм го правил това  :P

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Едно е да излезеш от вас и да вървиш 10 мин. пеша до метрото и да се качиш на най-бързият и удобен транспорт. Друго е да вървиш 5 мин. до трамвая, да го чакаш 10 мин., да се возиш още 5 и за капак да слезеш в пустошта и да мааш още 10-15 мин. до метрото, схвана ли кое не му е перфектното?
Ще ти обясня и какво ще се спечели от скъсяването на А3 и А5 - 17 лева от един двупосочен курс - ти си икономиста, сметни го каква е икономията на месечна и годишна база. Също, не чухме какво ще се спечели, ако тези линии продължат да се влачат по Иерусалим. Аз съм използвал А5 инцидентно и наблюденията са ми, че на всички спирки без МС Младост 1 пътниците са пренебрежимо малко - дори тези за по 2-3 спирки. Тези автобуси в момента имат две основни спирки в София - Младост 1 и ПВ на Брюксел/Малинов.

За първата част не съм съгласен - едно и също е. А ако става много дълго ходенето пеша, после возенето с трамвай и отново ходене пеша, то тогава да се ползва алтернативен транспорт към центъра.
За второто - прав си, обаче ако следваме тази логика дайте да закрием половината линии. Например 3 с маршрут Пасарел - Кок. ханче е предостатъчен. На който му трябва връзка за София да се прекачва на 1.
Най-резонното предложение е автобуси 3 и 5 да се насочат до Гео Милев, където им беше и основният маршрут. Бяха преместени до посолствата с цел връзка с метрото, след като сега имат такава трябва да си се върнат до Гео Милев.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile

За първата част не съм съгласен - едно и също е. А ако става много дълго ходенето пеша, после возенето с трамвай и отново ходене пеша, то тогава да се ползва алтернативен транспорт към центъра.
За второто - прав си, обаче ако следваме тази логика дайте да закрием половината линии. Например 3 с маршрут Пасарел - Кок. ханче е предостатъчен. На който му трябва връзка за София да се прекачва на 1.
Най-резонното предложение е автобуси 3 и 5 да се насочат до Гео Милев, където им беше и основният маршрут. Бяха преместени до посолствата с цел връзка с метрото, след като сега имат такава трябва да си се върнат до Гео Милев.

1 и 6 са достатъчни до Гео Милев. Пък и така пробега става доста по-голям,особено със задръстванията на 4ти. Пък и го промениха,след като КаратС ги взеха. Може пък на тях да им харесва повече до Младост  :laugh:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Може и да са достатъчни, ама някой питал ли е хората от Лозен дали им е много приятно да им е орязан автобусът. Гео Милев дава връзки с трамвай 20, автобус 11. Имаше доста протести, когато преместиха 5 до Младост.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Може и да са достатъчни, ама някой питал ли е хората от Лозен дали им е много приятно да им е орязан автобусът. Гео Милев дава връзки с трамвай 20, автобус 11. Имаше доста протести, когато преместиха 5 до Младост.

Оффтопик: Сега ще има,ако пак го върнат до Гео- българска работа  :laugh:  Ако трябва,имам познати от Лозен,ще ги питам дали искат 5 до Младост или Гео Милев.  :beta:

Сега обаче може от последна в Младост да се прехвърлят на 413 (с до 5мин пеша),който им върши работа до тв. кулата.




Online snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Само да ви напомня, че всички промени свързани с откриването на метростанция Младост 1 на А 3,5,88,113 и 306 са с временен статут, така че нищо чудно въпросните 3 и 5 наистина да ги върнат до Гео Милев. Така хем ще си имат връзка с метрото, с тролейбусите, с всички Автобуси от Младост и Дружба, както и с ТМ 20 и А 11. А и бонус ТМ 23 :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Едно е да излезеш от вас и да вървиш 10 мин. пеша до метрото и да се качиш на най-бързият и удобен транспорт. Друго е да вървиш 5 мин. до трамвая, да го чакаш 10 мин., да се возиш още 5 и за капак да слезеш в пустошта и да мааш още 10-15 мин. до метрото, схвана ли кое не му е перфектното?

За първата част не съм съгласен - едно и също е. А ако става много дълго ходенето пеша, после возенето с трамвай и отново ходене пеша, то тогава да се ползва алтернативен транспорт към центъра.
Това ме разби, аз ли говоря на чужд език или ти се инатиш като магаре. Всеки нормален пътник би взел А204 и за времето 5+10+5+10-5-10(защото така или иначе ще върви до някоя спирка и ще чака автобус) минути ще се озове на Орлов мост.
Довозване на Дружба 2 може да има само с автобус, за целта най-подходящ е А114.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Да допълня-май за довозване Дружба-Младост забравихме 88,който ходи до метрото (поне ще ходи като го върнат)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Абсурдът е, че една стълба и облагородена пешеходна пътека ще са далеч по-мощно довозване за Дружба-2-запад от който и да е автобус, след като Копенхаген не е наличен нито като пътно, нито като трамавйно трасе.

Това удря проблемът в десятката и истината е, че Дружба просто е квартал със зарязана и недовършена инфраструктура. Така че всякакво довозване до новите станции ще е временно и измъчено решение.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Едно е да излезеш от вас и да вървиш 10 мин. пеша до метрото и да се качиш на най-бързият и удобен транспорт. Друго е да вървиш 5 мин. до трамвая, да го чакаш 10 мин., да се возиш още 5 и за капак да слезеш в пустошта и да мааш още 10-15 мин. до метрото, схвана ли кое не му е перфектното?

За първата част не съм съгласен - едно и също е. А ако става много дълго ходенето пеша, после возенето с трамвай и отново ходене пеша, то тогава да се ползва алтернативен транспорт към центъра.
Всеки нормален пътник би взел А204 и за времето 5+10+5+10-5-10(защото така или иначе ще върви до някоя спирка и ще чака автобус) минути ще се озове на Орлов мост.
Довозване на Дружба 2 може да има само с автобус, за целта най-подходящ е А114.

Тъй като Емо не го направи, ето и сметката, какви са финансовите изгоди за СО от скъсяването на А3 и А5 до детелината на Брюксел/Малинов. За период от една година, на база на спестеният пробег от 5 км. по цена 3,50 лв. към Карат С се получават за А3 - 107 800 лв. и за А5 - 291 700 лв. или общо почти 400 000 лв.

ЕДИТ: Спестеното време пък от всеки курс е 12 мин. или 18,7%. Ако се прави допитване в Лозен, то коректното е да ги питат, дали искат с 18,7% по-малки интервали на автобусите, т.е. вместо на 23 мин. в пик да бъдат на 18-19 мин.
Така че ползите могат да бъдат двупосочни - свързани с качеството на услугата или с разходите на линията.
« Last Edit: 16.04.2012, 23:20:42 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Да допълня-май за довозване Дружба-Младост забравихме 88,който ходи до метрото (поне ще ходи като го върнат)
Не мисля, че някой ще тръгне да си прави такава трансквартална екскурзия. Според мен ще скъсят 3 и 5 до детелината за летището, ще измислят някаква временна пътечка от Дружба до станцията и всичко ще заспи ...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Абсурдът е, че една стълба и облагородена пешеходна пътека ще са далеч по-мощно довозване за Дружба-2-запад от който и да е автобус, след като Копенхаген не е наличен нито като пътно, нито като трамавйно трасе.

Това удря проблемът в десятката и истината е, че Дружба просто е квартал със зарязана и недовършена инфраструктура. Така че всякакво довозване до новите станции ще е временно и измъчено решение.
Естествено, че е временно и измъчено. Когато през 2014 заработи МС Цветан Лазаров, всички проблеми за Дружбите се решават. Странното е, че дружбенски общински съветници лобираха за скъпото безсмислие ТМ23, а сега за нищо и никаква пешеходна пътека никакви ги няма...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Едно е да излезеш от вас и да вървиш 10 мин. пеша до метрото и да се качиш на най-бързият и удобен транспорт. Друго е да вървиш 5 мин. до трамвая, да го чакаш 10 мин., да се возиш още 5 и за капак да слезеш в пустошта и да мааш още 10-15 мин. до метрото, схвана ли кое не му е перфектното?

За първата част не съм съгласен - едно и също е. А ако става много дълго ходенето пеша, после возенето с трамвай и отново ходене пеша, то тогава да се ползва алтернативен транспорт към центъра.
Всеки нормален пътник би взел А204 и за времето 5+10+5+10-5-10(защото така или иначе ще върви до някоя спирка и ще чака автобус) минути ще се озове на Орлов мост.
Довозване на Дружба 2 може да има само с автобус, за целта най-подходящ е А114.

Тъй като Емо не го направи, ето и сметката, какви са финансовите изгоди за СО от скъсяването на А3 и А5 до детелината на Брюксел/Малинов. За период от една година, на база на спестеният пробег от 5 км. по цена 3,50 лв. към Карат С се получават за А3 - 107 800 лв. и за А5 - 291 700 лв. или общо почти 400 000 лв.

ЕДИТ: Спестеното време пък от всеки курс е 12 мин. или 18,7%. Ако се прави допитване в Лозен, то коректното е да ги питат, дали искат с 18,7% по-малки интервали на автобусите, т.е. вместо на 23 мин. в пик да бъдат на 18-19 мин.
Така че ползите могат да бъдат двупосочни - свързани с качеството на услугата или с разходите на линията.

Разглеждам само ситуацията от точка на метростанцията до точката за достигане. В случая - моят дом е аналогичен на последната спирка на тм 23.  Аз не съм забравил как като исках да има МС Солунска, която би била на около 250 метра от нас поличих подигравки, че другите МС в пешеходна достъпност до мен. след като 620 или там колко е метра до МД 1 и повече от 700 метра до МД 2 са в пешеходна достъпност до мен, то това значи, че правилото трябва да важи и за всички. Погледнете колко от блоковете са в тази пешеходна достъпност до МС Цариградско и изобщо да не им се пуска нищо. да се помисли за останалите - около Родетото, гараж Дружба(там има много потеснциални пътници :P). Като видя улиците ще ви дам предложение.
Това, което си изчислил не знам доколко е точно, т.к. броят на курсовете са динамични в отделните дни, часови пояси, месеци. И няма нищо да се спести, просто автобус 5 ще бъде с 12 мин. по-къс курс и ще е 2/3 мин. по-редовен, което е пренебрежимо малко АКО СЕ ЗАПАЗИ курсът в останала част, защото е твърде веряотно да увеличат курса, защото времето на 5 не стига и пак да е на същия интервал.
П.С. Това, което горе съм го удебели изобщо не го споделям.
« Last Edit: 17.04.2012, 10:47:57 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Изчисленията ми са на база сега действащото разписание в делник и празник. Закръглението в парите е на 100лв. и винаги надолу, за да не се заяде някой за 5 лева. След като не си направил труда да сметнеш и провериш, не мисля, че е коректно да подлагаш под съмнение моите сметки.
Относно това как "разглеждаш ситуацията" с Тм23 и довозването му в метрото, то ти обясних вече, че няма логика в разсъжденията ти. Общо взето връзката е като на Тм23 (спирка бул.В.Левски) с А309 (сп.Ст.гара).
Разписанието на А5 ако е "стегнато" в момента, то е точно заради маршрута в Младост 1. На мен 6 мин. в едната посока ми се виждат прекалено малко в пик, след като аз с кола трудно бих се "вписал". По останалата част от маршрута рядко има обективни причини за непредвиден престой, съответно ето, че сам достигна до извода със задръстванията по Йерусалим...

ЕДИТ: Допълнил си си мнението, затова и аз. Изглежда не правиш разлика между "връзки/довозване" и "пешеходна достъпност". Дадох ти конкретен пример. Малко са жителите на София, които имат "щастието" спирка пред входа. В този ред на мисли, винаги има едно пешеходно време за достъп до ГТ, от този момент всеки си планира маршрута така, че с най-удобни и малки прекачвания да достигне до друга точка с "пешеходна достъпност" до крайната точка. Т.е. в най-общият случай имаме два пешеходни прехода, а по време на прекачванията най-много да се наложи пресичане на булевард, поради несъвпадение на спирките. В тази схема, ти се опитваш да ми докажеш, че още един пешеходен преход е нещо нормално - ми не е. Такова нещо би направил само някой, който ще пътува до Обеля и не се притеснява от преходи пеша в каквито и да било атмосферни условия или някой "фен" на метрото с доводи подобни на твоите за трамвайният транспорт.
« Last Edit: 17.04.2012, 11:05:06 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Емо, ходил ли си някога на последната спирка на ТМ 23 и вървял ли си до Цариградско? Аз лично веднъж имах неразумието да реша да се спусна от Аутлет центъра до ул. "Обиколна". Беше лято, така че поне беше сухо, но на места няма път, обикаля се значително през комплекс "Цариградски" и теретът не е равен (т.е. катериш/спускаш баир). Изобщо не ми се мисли колко е приятна и безопасна такава разходка по тъмно, както и в зимните месеци. Извинявай, но според мен това не може да се сравнява със сходно разстояние в ЦЕНТЪРА, при това равно. Освен това какво довозване ще усъществява смешния ТМ 23 на 25-27 мин? Същото се отнася и за ТБ4, които ако го дочакаш, ще слезеш направо в района на СУ.
Определено подкрепям скъсняването на А3 и А5. Дори бих предложил и А6, които на този интервал едва ли дава някаква връзка. Реализира се икономия на пробег и вредни газове. Освен това не знам с каква скорост се движи А5, но в София автобусите масово се влачат.
Последно: защо всички пратихте(ме) Дружбенци на Орлов мост? Нима метрото не е далеч по-атрактивно за дестинации като Сердика и Опълченска?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Емо има в предвид спирка на Тм23 до автокъщите, аз оттам меря 750 метра. Пак е неудобно, сега няма и тротоар май, но да кажем, че ще направят. Въпреки това пак е баир, фучат коли и те замерят с пръски, кал и киша при лошо време. От другата страна е дивотия, не се знае какъв звяр ще изкочи от шубраците  :D Абе няма "връзка" и това е, пък ако ще и Емо да върви пеша от Тм8 до Сливница по 1 километър, за да хване А54 след време (ако му преместят офиса в Божурище) и да обяснява после колко е удобно...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!