Author Topic: Плевен  (Read 629835 times)

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1380 on: 13.09.2016, 00:53:46 »
Направи ми впечатление, че по всички линии се движеха Шкоди. Първоначално мислех, че с 40 Шкоди няма да успеят да покрият и новите маршрути, но фактите говорят.

Затова нямаше 2 тролея 12 на 7:20 от Сторгозия, за да покрият графика....

А има ли реална нужда от 2 12-ки?
12-ките си имат достатъчно пътници, към индустриалната зона, сигурно днес хората са се чудели с какво да идат на работа.

Днес следобед на два пъти засякох ЗИУ по линия 33. Не успях в движение да обърна внимание дали е е една и съща кола. Имаше си даже и фабрично изработена табела. :D Иначе видях и ЗИУ-та по линия 7.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1381 on: 13.09.2016, 07:14:30 »
Явно най-накрая са пуснали ЗиУтата. :fan:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1382 on: 13.09.2016, 13:26:00 »
Единственият град в света със 100% тролейбусен транспорт.

Не мисля, че все още е на 100% докато автобуси 1, 9, 12, 20, 84 (не знам последните 2 линии дали са актуални, а може би и изпускам някои номера) все още движат.

На места в кв. Кайлъка е доста тясно, може би трябва да се забрани паркирането по дължина на трасето, а и доста храсти са превзели от пътя.

Иначе благодарности за многото снимки, видеа, информация! Чудесно е, че тролейбусният транспорт в града се развива.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1383 on: 13.09.2016, 18:18:47 »
ЗиУ по 33 с контакторното управление и съпротивленията под пода не е добре да се експлоатират по 33 в Кайлъка, с оглед на тежкия маршрут и многото завои.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1384 on: 13.09.2016, 18:24:52 »
Завоите не са чак такъв проблем - може да се поддържа що годе постоянна скорост и да се намали времето на работа в тягов и спирачен режим за да се избегне прегряване на съпротивленията. Рискови са дългите спускания, при които се налага да се поддържа постоянна скорост с електродинамичната спирачка и съответно съпротивленията прегряват. Примерно в Крим при изпитания на ЗИУ-9 съпротивленията се стапят и опитният образец изгаря до скелет. :rolleyes:

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1385 on: 14.09.2016, 09:21:00 »
Примерно в Крим при изпитания на ЗИУ-9 съпротивленията се стапят и опитният образец изгаря до скелет. :rolleyes:
Наистина при изпитанията в Крим продължителния наклон при спускане нито тяговият двигател нито спирачните резистори свързани последователно на спирачните намотки са устискали на това изпитание.Да отбележим,че на тестове е пробван модела ЗиУ 682В в който е употребен тягов двигател "ДК 210" в който спирачните намотки се захранват с напрежение 550V и точно те и гасящите резистори не са понесли това продължително натоварване.Тогава руснаците създават новият тягов двигател "ДК 211" в който спирачните намотки се захранват с напрежение 24 волта като се употребяват пусковите резистори в спирачни и участва и груповия реостатен контролер и в спирачния режим.Този модел руснаците го нарекоха ЗиУ 682В1 /горна модификация/.Електрическата схема на този модел е доста по сложна но много стабилна.Първоначално в България се доставят тролейбуси от обикновеният тип а по късно и от горната модификация..В Плевен има и от двете модификации тролейбуси от които повечето са от горната защото,електрически са по сигурни точно заради този проблем "продължителният наклон при спускане"Досега са бракувани и продадени само от обикновения модел. Наклоните по новите линии на са по продължителни и големи от колкото съществуващите в ж.к "Дружба".

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1386 on: 14.09.2016, 09:51:43 »
Съпротивленията все едно са под пода и рискът от прегряване остава.  :rolleyes: Нормалното решение е да бъдат изнесени на покрива за да се охлаждат от въздушния поток при движение. :rolleyes:

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1387 on: 15.09.2016, 11:54:57 »
http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=1606022



Днес пускат и новата тролейбусна линия No. 91

Днес - 15 септември, в Плевен ще бъде пусната тролейбусна линия № 91.
Маршрутът на новата линия № 91 е:

- ЛВТ, ШПК, Сторгозия 1, Пазара, Битова техника, ул. „Гренадерска", бл. „Съдружие", Първа клинична база, Лидл, бул. „Европа", „Дружба" бл.311, бл. 313, бл. 324, „Дружба" Обръщателна, „Дружба" бл. 324, бл. 313, бл.311, бул. „Европа", Лидл, Военна болница, Първа клинична база, бл. „Съдружие", ул. „Гренадерска", Битова техника, Пазара, Сторгозия 1, ШПК, ЛВТ.

 


Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1388 on: 15.09.2016, 15:43:20 »
Ето няколко снимки и от линия №91:





Приятно изненадан съм, че клоните са премахнати от стрелката на кръстовището на бул. "Георги Кочев" и бул. "Христо Ботев":





За сметка на нея, върху новия участък от мрежата има малко откъснати клони/храсти/треви. Също ми направи впечатление, че не свети сигнал върху таблото, поясняващ в коя посока е отворена стрелката:

« Last Edit: 15.09.2016, 15:47:15 by Acrosstheocean »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1389 on: 16.09.2016, 11:23:25 »
Всичко е чудесно, само не мога да разбера, защо новоизградената мрежа е провиснала така?  :eek:

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1390 on: 16.09.2016, 12:01:57 »
Първите четири снимки показват мрежата по бул. "Георги Кочев", където не е правена рехабилитация. Само на последната снимка има участък от новата ККМ.

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1391 on: 17.09.2016, 10:36:58 »
Всичко е чудесно, само не мога да разбера, защо новоизградената мрежа е провиснала така?  :eek:

На тези снимки не е новоизградената мрежа :) Тази е старата, която преди се ползваше само еднопосочно (посока болницата). В другата посока не се движеха тролеи. Дори имаше клони и листа върху стрелката години наред. Тази година я свързаха с новия участък и я съживиха малко :)

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1392 on: 17.09.2016, 15:49:24 »
Всичко е чудесно, само не мога да разбера, защо новоизградената мрежа е провиснала така?  :eek:
Тази мрежа е строена през 1989г където още тогава е имало проект за линия №91.До 2002-2003г стоеше и жицата която отиваше малко нагоре посока "Практикер" имаше и кръстовки даже и автоматична стрелка на мястото на сегашната модерна радиоуправляема стрелка.Стрелката също беше в направление "Балканстрой-Дружба" и в посока "Балканстрой имаше проводник и в края събирателна стрелка където събира сегашната линия №6,Проекта е замразен когато идва демокрацията по късно се демонтирват кръстовките и контактния проводник и автоматична стрелка и остава проводника само за "Балканстрой". https://www.google.bg/maps/@43.4123875,24.63538,3a,90y,124.97h,104.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDWAg7KsMmqUAsMm8nhKwjw!2e0!7i13312!8i6656 . Когато дойде бригадата за изграждане на новият участък се домонтира всичко по кръстовището и фактически новият проводник започва от компенсатора https://www.google.bg/maps/@43.4127746,24.6344787,3a,30y,130.58h,103.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp7YeufPvyChM3jRUUu3Pwg!2e0!7i13312!8i6656 .Както каза и колегата по тази мрежа никога не минавало тролейбус защото няма съществуващ маршрут и затова не са чистени клоните от дърветата.След построяването на целия участък се направи рехабилитация на тази стрелка https://www.google.bg/maps/@43.4153135,24.6285233,3a,30y,130.98h,98.69t/data=!3m7!1e1!3m5!1sP27Oh1G42o6LOrqwb5N4wA!2e0!5s20120301T000000!7i13312!8i6656 която имаше възможност да се преминава само в посока надясно.След това беше направен ТЕСТ за правилното функциониране на всички съоражения и тъй като те са нови нищо че са седели близо 30 години преминаването е безпроблемно.Седмица преди откриването на линия №91 бяха почистени всички клони от дърветата които пречеха на контактния проводник.Ремонтирана е и тази стрелка https://www.google.bg/maps/@43.4140926,24.629409,3a,30y,39.62h,105.67t/data=!3m7!1e1!3m5!1soCFTPScH0xT3vO2OYsqr5A!2e0!5s20120301T000000!7i13312!8i6656

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1393 on: 24.09.2016, 15:16:16 »
Днес, 24 септември, изпробвах новите линии в Плевен. Впечатленията и преживяванията ми ви предлагам в този кратък репортаж със снимки:

Линия 31:



Качвам се от спирката на Цв. Спасов в посока 9-ти квартал в 10:40, в събота, 24 септември. Мотриса 238 по линия 31 пристига в комплект с 218 по линия 33. В 31 има 7 пътници, виждам, че в 33 около 10-15 пътници, защото ни изпреварва на кръстовището на ул. Димитър константинов, преди 31 да завие по новата линия към историческия музей. Заедно 31 и 33 са бившия вече тролей номер три (за всеки, който не е от Плевен). От тук до края е новата линия за девети квартал. Тролеят преодолява изкачванията и завоите по трасето с голяма лекота. Тръгва от спирките по баирите все едно е наравно. Стига от общината до ШЗО за 6-7 минути. Много по-комфортно и тихо е от автобус, а дори смятам, че смалява и времето за привдижване с минута-две. Двама пътници се интересуваха какво е разписанието. Питаха шофьора. Пред ШЗО на самата спирка и по пътя колите са спрели надълго под мрежата и тролея "прелазва", за да не му се откачат токоприемниците. Въпрос на много малко по-дълга кола в редицата, за да се наложи да се откачват прътите. Абсолютно безобразие! има знаци, жълта маркировка и пълно неуважение към правилата от страна на шофьори. Както и липса на полиция, която да си върши работата.





В джоба на спирката на втора клинична също имаше паркирали коли. Обръщалото не е косено и като цяло районът е много неподдържан.




На връщане хващам същата мотриса. Тръгва в 11:00 от втора клинична база. От спирките в квартала се качват общо 13 пътника. Има и млади хора с деца. Все пак е почивен ден и възможно най-умрялото време. Равносметката за тези общо 3-4 км нова мрежа от сан стефано до девети квартал и обратно са 20 пътника. Преди няколко години експлоатационната себестойност на 1 км тролейбусен пробег в плевен беше 2 лв на километър. Ако приемем, че тези 20 пътника са дали приход 10-12 лева с отстъпките, а разходите да са около 10 лева за тези 4 км, то може да се предположи, че линията е рентабилна. Предполагам, че в работен ден, е несравнимо по-натоварена. По новата част от линията на маршрут 31, системата за съобщаване на спирките не казва имената им. Казва само "спирка".
 
Слизам на общината и от там в посока Кайлъка хващам

линия 33:




Мотриса 227 по 33 пристига отново в комплект с тролей по линия 31. Качвам се в 11:13.
Има 7 пътници. Всички са за новата част от трасето, никой не слиза и не се качва от спирките преди това. Кондукторката ми казва, че за трети ден са на тази линия и че в делнични дни си има пътници, а дори и днес по-рано през деня е било по-пълно. Завоите, тесните квартални улички, съчетани с големи наклони.... Доста авангарден път за тролей. Кондукторката ми каза, че през зимата, когато падне сняг, това трасе е непроходимо, а бусовете са обръщали долу в ниското и не са изпълнявали сложната част от маршрута. На новата спирка "Моста 1" имаше тъжествуващи баби, които бяха щастливи да разберат, че в крайна сметка тройката не е закрита, а просто малко се е променила и е станала 33.

На печатницата тролея се напълни, а след това даже се препълни:


 
По пътя към Битов комбинат се разминавам с доста препълнена седмица, като това е третата пълна седмица, която виждам от сутринта. Явно хората, пътуващи за парк Кайлъка пропускат 33 и си чакат 7. И така единственият вече директен тролей от центъра до парка се използва повече. Пътуващи до парк Кайлъка в 33, който аз изпллзвах, нямаше. Нито един. А времето, с което се удължава пътя до моста е 7 минути. Това показва колко малки неудобства отказват хората.
Слизам на спирка битов комбинат, за да чакам

Новите линии 91 и 44:

В рамките само на 14 минути през спирката на битовия комбинат се изреждат три тролея за първа клинична база, които по отделно са на интервал от 40 минути. Минават 8, малко след това 91, а минута-две след 91, идва и 44. Всичките тези тролеи са за болницата.

Първо идва осмица в 12:14


След това 91 в 12:26.



В 91 от битовия се качват трима пътника, вътре има 7-8.


И само две минути по късно в 12:28 идва новата линия 44:



Качвам се на 203 по линия 44 и се возя до Моста. В тролея има още 7 пътника.



Всички, без двама слизат още на спирките по Христо Ботев. От болницата, до Мара Денчева не се качва нито един пътник.

На Кръстовището на Георги Кочев с Гренадерска се разминавам с ДВА тролея един след друг 44 и 91. Отново движещи се в комплект. Изненадан съм, че при интервал от 40 мин е нужна повече от една мотриса за 44.

По новата част от трасето няма нито един пътник. Поне в ранния следобед на тази събота е така. Явно хората в тази част на града нямат навика да изпозват градаки транспорт. Не знам дали интервал от 40 минути може да ги научи.


Изводът, поне според, мен, поне според наблюденията ми в този съботен ден:

Линия 31 е много полезна, подходяща за тролеи, въпреки обратните мнения на някои хора и с още малко изграждане на навици от живеещите в девети квартал, ще бъде една рентабилна линия.

Линия 33 за статистиката е пълна, защото от центъра до Сторгозия пътниците са много и както се вижда от снимките, има правостоящи дори в събота на обед, дори в интервал от 10 минути. Но от центъра до Кайлъка засега се използва само от хората в жк Кайлъка, които не са много.

Пътниците лека-полека се приучават от Кайлъка да стигнат пеша до печатницата, където чакат и 33 и 7.

Линия 91 вероятно може да се прецени само в работен ден, защото вероятно ще се използва от ученици и хора, които отиват в района на болницата. Но дублирането й като време с 44 не помага, според мен.

Линия 44  ми изглежда нерентабилна. Разбира се, е твърде рано да се каже, нито могат да се вадат генерални изводи от една разходка в уикенда.


А най-генералният извод е че Плевен има най-уникалния градския транспорт в България и може да служи за приемер на всички останали градове. Тролеите са редовни, на често и навсякъде и се използват от хората. Това е



« Last Edit: 25.09.2016, 07:13:03 by ZIU682 »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1394 on: 25.09.2016, 21:31:02 »
А най-генералният извод е че Плевен има най-уникалния градския транспорт в България и може да служи за приемер на всички останали градове. Тролеите са редовни, на често и навсякъде и се използват от хората. Това е
Да се хвана за твоите думи и да добавя, понеже ме провокира, че само преди няколко години, ако ''зелените'' автобуси бяха успели да се вкоренят, то сега нямаше да пишем тези неща! Наистина можем да кажем, че тук е светинята на ГТ, която обаче беше запазена именно поради паметта на престарялото население, което не използваше нископодовите им екстри на автобусите и по- високата цена от 0.10 лв, че по този начин като чели ги принуди сами да се откажат! Трябва ли да спестим, че стана по времето на бившия кмет и сегашен депутат – да го кажем направо: от Реформаторския блок; и каква ирония само как можеше изобщо да не се досещане от ползите на тези европроекти, защото примерът с Габрово и Добрич... Търново и Пловдив е налице!
Но като говорим за памет, нека отдадем заслуженото и на старите тролеи – въпреки че са били недодялани в очите на някои и непреодолими, заради стъпалата си – пак според някои; точно на тях заложиха пътниците в борбата със ''зелените'', и може би точно заради онази светиня в паметта, която е била завещана на жителите на Плевен, преди някакви си тридесетина и повече години, по случай някаква си стогодишнина, от някаква си война, в която други пък дали някакви си стотина и няколко хиляди жертви – но тях да не ги споменаваме, че сега е мръсна дума, а пък и за някой, неудобната история веднага става политиканстване! Но Браво!
« Last Edit: 25.09.2016, 21:49:31 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1395 on: 25.09.2016, 22:44:15 »
zirka е прав, наистина Плевен е еталон за това как се поддържа и изгражда реален устойчив градски транспорт. Но освен жителите на Плевен, които наистина имат роля в запазването на тролейбусния транспорт, не бива да се подценяват и усилията на ръководството на тролейбусната фирма, защото за реализирането на такива мащабни дейности се иска опит, упоритост и желание нещата да се случат по най-добрия възможен начин (чак е учудващо, че от толкова градове у нас може би това е единствения пример за нещо, което е направено като хората). Сега се сетете какво се случи в Добрич и Габрово...

Мисля че Плевен, Бургас и Стара Загора са местата, където европейските пари наистина наистина бяха използвани по предназначение.

Иначе ето едно видео от събитията от 2010 г. и опитите да се саботира електротранспорта: http://btvnovinite.bg/article/1160754524-Vdignaha_mernika_na_elektricheskiya_transport_v_Pleven.html
« Last Edit: 25.09.2016, 22:46:55 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1396 on: 25.09.2016, 22:55:28 »
Една снимка с апарата от днес.

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1397 on: 26.09.2016, 00:25:49 »
Тролейбусният транспорт в Плевен е това, което имаме днес най-вече благодарение на екипа, управляващ предприятието през годините. Рядко има общинско или държавно предприятие, чието ръководство е надпартийно, от хора професионалисти, при това обичащо това, което прави. Познавам бегло шефа на тролейбусния транспорт, но впечатлението ми е, че неговият професинален принос е огромен. Изглежда ми човек, който знае какво прави и го прави с желание.

Ако има за нещо, за което трябва да благодарим на всички кметове на Плевен през годините, е че не посегнаха на това предприятие и ни си позволиха да назначат партийни некадърници начело на тролеите. Пътят към гибелта на този вид транспорт в горе изредените градове са точно партийните некадърници, тип ликвидатори.
« Last Edit: 26.09.2016, 00:29:28 by ZIU682 »

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1398 on: 26.09.2016, 00:32:04 »
Днес следобед на ЛВТ пак гледам 44 и 91 тръгват заедно. Даже и 7-ца тръгна с тях. Няма ли да е по-рационално да се редуват през 20 минути 44 и 91?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1399 on: 26.09.2016, 12:08:42 »
С идването на 15-ти,пуснаха ли и някое друго ЗИУ по линиите?