Author Topic: Велико Търново - обща тема (2)  (Read 146607 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #380 on: 13.10.2016, 11:32:58 »
Факт е, че беше глупаво оправданието за спиране на тролеите. Очевидно в София нямат проблем дори съчленени да минават през кръгови, мостове, тесни улици, остри завои и пробиви. Според мен със сравнително малко средства мрежата можеше да се удължи поне до Царевец и Картала, и така днес повечето линии щяха да са тролейбусни.
Вчера гледах сметките на Враца и ми се струват доста завишени http://vratza.bg/Profil_na_kupuvacha/03-2015-050/03-2015-050_Prouchvane.pdf стр. 148. Там са предвидили 2 400 000 лв. за 2400 метра трасе. С просто око се вижда, че предвиждат 1 000 000 лв./км, което предполагам включва и труда за монтажа, но все пак е завишено много според мен. Ако за простота приемем, че има на 10 метра стълбове (те са на по-рядко, но понеже са от двете страни, приемаме 10 м.) са 240 стълба. Слагаме един стълб, че е 3000 лв. и пак излизат 720 000 лв. Не знам цената на метър тролейбусен проводник, ама при тези супер критично погледнати неща цена от милион на километър е доста завишена.
Мисълта ми е, че ако с този аршим мериш и режеш всякакви сметки в България ще ти излязат златни. Вярно е металите не са евтини, обаче не съм много убеден, че цените са реалистични. Изобщо много лошо е, че липсват разбивки на компонентите, но просто са в състояние да изкарат всеки градеж на нещо непереспективен. Т.е. на никой не му е проблем да ти продаде кв. метър жилищна площ за 1000 евро , нищо че си един обикновен човек, но обществените инвестиции гледат да ги издокарат в същия аршин, който общината да отхвърли като скъп.
И когато издокараш на сметки инвестицията на високи цени, после като я разхвърлиш по брой пътници и излиза безпереспективно.
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #381 on: 13.10.2016, 20:00:19 »
Според мен няма какво повече да се хранят надежди за градове, в които мрежата е демонтирана.

И извън темата - според мен именно изобщо и според мен завишения ни проект за ИГТ във Враца е причината изобщо да не попадне в инвестиционната програма.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #382 on: 13.10.2016, 21:04:36 »
Осъзнайте, че след 89-та започва масова разпродажба на държавно имущество на безценица.
За това България е на това дередже и ако си мислите, че има надежда, объркали сте държавата.

Малко размисли:
https://anonybulgaria.wordpress.com/2014/04/22/%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B0/

« Last Edit: 13.10.2016, 22:29:58 by It_s_Real »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #383 on: 14.10.2016, 10:49:33 »
Аз не се нуждая от тая статия, защото си спомням чудесно времената след 1985-86  година даречем.
Само че, проблемът е в НАС не в ТЯХ. НИЕ къде бяхме, когато разбиваха, разграбваха, разеязваха и разнебитваха и къде сме НИЕ сега?! Не в някое друго време се разби половината тролейбусен транспорт на страната - а сега в периода 2009-та година стартиран от В.Търново, през 2012 - Пловдив, през 2013 Габрово, през 2015 - Добрич, Перник.
Нима НИЕ в тоя форум не стояхме полу-безучастни. Тук-таме написахме някое и друго писмо и то чак през последната една година.
Лично поне за себе си и аз чувствам вина за всичко. За разбитите заводи - защото не подозирах, че ще си купиш нещо свое и ще си толкова тъп, че ще предпочетеш да го разбиеш и нарежеш за скрап и повече да нямаш проблеми - нищо, че ще е еднократна инвестиция. За тролейбусите имам вина, че не мога адекватно да защитя във всеки град тролейбусния транспорт, защото не познавам всеки град...
Всъщност във В.Търново има ли някакви планове по "Региони в растеж" относно градския транспорт?
Украйна, победа!

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #384 on: 14.10.2016, 16:39:32 »
Има гарантирани 10,8 милиона лева безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма "Региони в растеж" за интегриран градски транспорт. Инвестиционното проектиране е част от одобрената инвестиционна програма за градска среда. В момента на финал са предпроектните проучвания.
По-нагоре в темата е писано много защо и кой е отговорен за края на тролейбусния транспорт, за неефективността на двата маршрута, които се движеха и т.н.
В проекта за ИГТ са заложени различни мерки: внедряване на електрически автобуси /електробуси/, информационна система за градския транспорт, трафика и паркингите, изграждане на буферни туристически паркинги с т.нар. "Шатъл превози". За тях също е планувано да се осъществяват с електробуси.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #385 on: 14.10.2016, 16:58:14 »
Аз за вината не съм питал и не търся виновен. Защото вече го няма. Просто ми направи впечатление, че в момента най-грозната гледка в града са празните ръждясали стълбове. Съответно ще ги махнат и тях, защото ще дразни хората, а няма да инвестира никой в боя. Но е странно всичко да е изпипано с изключение на "гадните" стълбове.
Украйна, победа!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #386 on: 14.10.2016, 20:28:56 »
Само че, проблемът е в НАС не в ТЯХ. НИЕ къде бяхме, когато разбиваха, разграбваха, разеязваха и разнебитваха и къде сме НИЕ сега?!

Ходехте и пускахте бюлетини за поредните спасители.

Аз за вината не съм питал и не търся виновен. Защото вече го няма.

Има го, един военен фатмак, удобно настанен в кметския кабинет и една дузина малоумни общински съветници.  ;)


Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #387 on: 14.10.2016, 21:24:09 »
От днес по линиите на "Надежда" се движи още един VDL Berkhof Ambassador 200. :) 2005 или 2006 г. е произведен. Снимки - в съответната тема.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #388 on: 15.10.2016, 10:44:14 »
Не виждам какъв е смисъла да се повдига темата за тролейбусите във Велико Търново, при положение, че дори мрежата им вече я няма. Отговорността за спирането на тролейбусния транспорт също е обсъждана многократно тема. Вината е на предходното управление на Велико Търново, по времето на което тролейбусите бяха спрени на база една изключително нереалистична и тъпа причина, като това че ще преминават трудно през новите кръгови в града, въпреки, че пред завод "Елмот" има кръгово и тролейбусите минаваха от там години наред, без какъвто и да е бил проблем. След спирането на тролейбусите, проблем е големият интервал на който започнаха да се движат линии №1 и №2 - 60 мин., който за втората линия поне е доста голям. Тролейбуси до старата част на Велико Търново не са пуснати, поради факта, че мрежата и стълбовете биха загрозявали доста тази живописна част от града, което действително е така. Във Велико Търново винаги има много туристи и едва ли някой от тях обръща внимание на стълбовете, които са останали в момента в града. Не виждам и какъв е смисъла в налагането на определена позиция относно тролейбусния транспорт в България, още повече в градове където мрежата вече е демонтирана. Аз също съм "за" екологичния тролейбусен транспорт, но не и във вида, който беше до преди няколко години. Разбирам хората от Перник и Габрово (ако не се лъжа там бяха правени проучвания сред гражданите), които са дали отрицателен отговор за това дали искат тролейбуси да се движат в техните градове или не. Като се има предвид в какво състояние бяха последните тролейбуси в Перник, физически и морално изхабени, бяха направо опасни за пътниците и спирането им бе  напълно очаквано. Във Велико Търново поне тролейбусите бяха много добре поддържани и до последно бяха в много добро състояние, но както споменах по-горе, причината за спирането на този тип транспорт тук беше друга, а не състоянието на возилата.
« Last Edit: 15.10.2016, 15:35:19 by ari_91 »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #389 on: 15.10.2016, 11:19:57 »
Вината е на предходното управление на Велико Търново...

Пропагандирането на тази версията започва да става комично, при положение, че имаше алтернативно трасе, което при новото управление на града не бе коментирано дори.
Интересен е факта, че при кражбата на почти километър меден проводник от подземната кабелна мрежа, бе оценен за близо 800 000 лв., а след 3 години, цената на 42 километра мрежа бе калкулирана за 742 000 лева.

Интересно нали?  :D

Разбирам, ако някой от този раздел е на партийна хранилка и е длъжен да повторя историята за лошия Рашев, но не всички от раздела сме лунпени, не разбиращи новото управление на електротранспорта. 

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #390 on: 15.10.2016, 12:04:24 »
Пропагандирането на тази версията започва да става комично, при положение, че имаше алтернативно трасе, което при новото управление на града не бе коментирано дори.
А ти въобще запознат ли си, че според алтернативното трасе, тролейбусите трябваше да минават през територията на бензиностанция и станция за метан, както и през двора на база №1 на МОБАЛ 1 "Д-р Стефан Черкезов" ?

Няма никакъв смисъл да продължаваме със спора за нещо, което никога няма да се върне, както и да се търсят виновници, при положение, че се знае чия е вината за спирането за тролейбусния транспорт във Велико Търново. Всеки има глава на раменете си и може да мисли. Пак казвам, глупаво е налагането на определено мнение относно тролейбусния транспорт в България в целия форум, още повече в градове където е повече от ясно, че няма да се развива този тип транспорт по една или друга причина. Относно вината за спирането на тролейбусите във Велико Търново, ако на някой му е трудно да я приеме, това не е проблем на целия форум и не е необходимо десетки пъти да се повтаря едно и също.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #391 on: 15.10.2016, 12:19:14 »
А ти въобще запознат ли си, че според алтернативното трасе, тролейбусите трябваше да минават през територията на бензиностанция и станция за метан, както и през двора на база №1 на МОБАЛ 1 "Д-р Стефан Черкезов" ?

И? Последва изявление, как процедурата за отчуждаване на съотв. парцели е много сложна и отнема години.  :rolleyes:

Само, че отчуждаването и продажбата на бившето тролейбусно депо не отне много време и то попадна в ръцете на мастития Ал. Нанков, собственик на Ал ок.

Каква ирония.  :rolleyes:

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #392 on: 15.10.2016, 16:42:02 »
Разбирам хората от Перник и Габрово (ако не се лъжа там бяха правени проучвания сред гражданите), които са дали отрицателен отговор за това дали искат тролейбуси да се движат в техните градове или не. Като се има предвид в какво състояние бяха последните тролейбуси в Перник, физически и морално изхабени, бяха направо опасни за пътниците и спирането им бе  напълно очаквано. Във Велико Търново поне тролейбусите бяха много добре поддържани и до последно бяха в много добро състояние, но както споменах по-горе, причината за спирането на този тип транспорт тук беше друга, а не състоянието на возилата.

Това не е вярно за Габрово, а в частност и за Перник. От 2010 година до момента в Габрово са правени поне 3 проучвания - 2 за т.нар. "нова транспортна схема" от 2009 и 2011 г., (която може да се каже, че е провал) а наскоро приключи и прединвестиционното проучване по проекта за интегриран градски транспорт. С изключение на първото проучване, следващите две са правени от една и съща фирма (ИТИ), която по сходен начин "консултира и проучи" Добрич, където също по сходен начин резултатите насочиха общината в посока закриване на тролейбусния транспорт като скъп и неефективен. Естествено, всичко това стана с активното участие (или пасивно съгласие) на община Габрово и общинската транспортна фирма през последните 15 години. Съвсем нарочно и целенасочено тролейбусния транспорт беше оставен на доизживяване, а всички налични пари се инвестираха главно и основно в автобусния транспорт - т.е. общината и общинската фирма сами подливаха вода на тролейбусите, за да може да се стигне до момент, когато повечето жители ще се отвратят и сами ще поискат да бъдат премахнати. Към момента на спирането им, габровските тролейбуси нямаха ръжда по шаситата (не говоря за външните ламарини, някой коли наистина имаха нужда от освежителен ремонт) но въпреки състоянието и годините им, вършеха работа и изпълняваха транспортната задача. С последната част съм съгласен - и в четирите града - Велико Търново, Габрово, Добрич и Перник причината за спирането на тролеите беше всичко останало, но не и возилата или невъзможността на системата да се издържа.

Един цитат от миналото (показващ кой е бил на загуба) и приключвам с офтопика, но е важно да се знае и помни:
Quote
Тролейбусите в Габрово са обособени като отделна фирма до Май 1997 под името "ТРОЛЕЙБУСЕН ТРАНСПОРТ" ЕООД. Поради тежкото финансово състояние на автобусната фирма, тогавашният общински съвет приема решение №861 от 25.06.1997 год. с което се създава фирма "ОПТ" ЕООД, под чието крило и до ден днешен се обединяват тролейбуси, автобуси и на малко по-късен етап - и маршрутки.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #393 on: 16.10.2016, 09:33:49 »
Добре, че в съвременните държави се смята, че с известни изключения Общините не трябва да са собственици на предприятия. Такова отношение от всички взети заедно към тролейбусите , ако го съотнесеш към един химически завод е равнозначно на химическо оръжие! Или казано иначе - талибанско, безстопанствено, Башар Асад-ско и т.н.
От такива грижи като за тролейбусите в по-голяма част от страната няма да оцелее нищо, а ако го приложиш към хората това се нарича места за лишаване от свобода!
Изобщо няма да си дам зор да обяснявам за 50-ти път колко са полезни тролейбусите! Писал съм го - който иска може да го прочете! Нека да гледаме човекопотокът - хората отиват от градове като В.Търново къде? Отиват в София, Варна. Може ли да са чак толкова тъпи в тия градове, че да имат нови Шкоди?! Никой не смее да каже, че са тъпи и почват да се вадят макароните за индивидуалните особености. Е да де, ама на същата тая Варна се оказва безпроблемно тролейбуса да се катери по нагорнищата, да кара по завоите на даречем ПВ "Почивка" или около Аспарухов мост. СЪщо така се оказва изгодно да има линиии като 83!
Моето мнение е, че ако има акъл в една община, добронамереност и малко от малко отговорност няма как да се получи по-зле отколкото даречем Хасково. Там имат няколко тролея по колко баяха 2-3 линии, които са общинска собственост и за никой не се чува да са настъпили драми от това.
Е разбира се с 10-тина тролейбуса не са изкарали милиони, ама не са ги и загубили!
Украйна, победа!

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #394 on: 16.10.2016, 10:32:46 »
От днес на линия се появи нов автобус на "Алекс ОК". Чисто бял "Man", който днес е втора кола по линия №13. Преди няколко седмици същата фирма пуснаха на линия друг автобус от същия модел, чиято снимка може да бъде открита в темата за фотографиите.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #395 on: 16.10.2016, 11:58:17 »
Мечтата на всеки пътник е да се вози на германска бангия, която вместо да отиде на скрап, идва в България.  8)

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #396 on: 16.10.2016, 12:07:27 »
Мечтата на всеки пътник е да се вози на германска бангия, която вместо да отиде на скрап, идва в България.  8)
Най-малкото тези "германски бангии" са доста удобни за хората, нещо което не може да се каже за 40 годишните Икаруси и Чавдари, които дори когато са били чисто нови, пак са били крайно неудобни за пътниците. Изключително висок под, тесни врати, невъзможност за използването им от трудноподвижни хора или от такива с детски колички. Неуместно е през 2016 година да има градове в България, чийто градски транспорт се обслужва от 30-40 годишни морално и физически изхабени стари Икаруси и Чавдари.
« Last Edit: 16.10.2016, 12:11:22 by ari_91 »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #397 on: 16.10.2016, 12:43:35 »
М да, старите и грохнали икаруси и чавдари, да се чуди човек, как са изкарали 40 (!?) и кусур години с тези високи и трудно достъпни подове., то вярно, че инвалидите и майките с детски колички се появяват след 2000 година, че се сетиха да ги разкарат.  :D  :laugh:

П.С. в другите градове се радват на чистак бърсак нова автобуси но ние ще се задоволим със скрапта на немците.


« Last Edit: 16.10.2016, 12:48:42 by It_s_Real »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #398 on: 16.10.2016, 13:14:37 »
Както е повече от ясно, чисто нови автобуси могат да си позволят само най-големите градове в България, като София, Варна, Стара Загора и др., и то със средства от европейски програми. От средно големите градове (какъвто е Велико Търново), реално Велико Търново има най-добре организираният градски транспорт, който с малки подобрения би могъл да стане още по-добър. Возилата, с които се обслужва транспорта тук също са на ниво. Не може да се направи сравнение с обществения транспорт във Велико Търново с този в градове със сходно население, като Габрово, Благоевград, Добрич, Шумен, Пазарджик и др., където транспорта се обслужва от стари или малки, крайно неудобни и неподходящи возила. Относно нископодовите автобуси, Неоплан произвеждат такива още от началото на 80те години. Това, че за България този тип автобуси са били голяма фантастика е съвсем отделен въпрос.
« Last Edit: 16.10.2016, 13:27:24 by ari_91 »

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #399 on: 16.10.2016, 13:27:19 »
Няколко факта..
Първо - Градовете, които реализираха проектите за ИГТ до момента, са в Първа и Втора агломерация. В изтеклия вече програмен период 2007-2013 по мерките за ИГТ, част от ОП "Регионално развитие", можеха да кандидатстват София, Варна, Русе, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Плевен. Велико Търново не бе във Втора агломерация. Затова тук проект за ИГТ нямаше как да се реализира. Не можеш да кандидатстваш по мерки, които не са били отворени за теб, нали? По същия начин стояха нещата в Габрово, Шумен и останалите аналогични по големина градове.
Второ - Велико Търново вече е във Втора агломерация. Заедно с горепосочените градове без София, която е в Първа. Освен, че мерките за интегриран градски транспорт вече са достъпни, градът ни е сред приоритетните за финансиране на проекти по ОП "Региони в растеж". И както казах - проектирането е в одобрената инвестиционна програма.
Трето - Общинска транспортна фирма във Велико Търново няма много отдавна. В сравнение с останалите градове, които са в Трета и Четвърта агломерация, където бяхме и ние доскоро, какво ни е на подвижния състав? По новост превозните средства отстъпват единствено на шест града - София, Варна, Пловдив, Бургас, Плевен и Стара Загора.  "Надежда" има много добър подвижен състав, От "Алекс Ок" и те почнаха да внасят по-читави автобуси. Колко ги поддържат, вече е друг въпрос.
Четвърто - в перспектива, с проекта за ИГТ нещата ще се подобрят още. Планове за създаването на голяма общинска транспортна фирма няма, а и аз лично не смятам, че е нужно. Има дружество с подобна дейност, което може да оперира с няколко електробуса. А пускането им ще завиши още повече критериите и към частните превозвачи.