Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 113780 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Идеи за промяна на ГТ в Район Хаджи Димитър и
Подуене и селските рейсове в кремиковското направление - за експериментален период от 1.09.2020 до 28.2.2021, при добър пътникопоток - остават до построяване на М3 до Ботевградско шосе/Летище София.
1. А 285 - докато не падне барикадата на Орлов мост и докато не се възстанови движението по ул.Градинарска в посока Връбница от ул.Родина на ляво по Макгахан и завой по ул.Никола Войновски и по маршрута на тб 2а и 4а до бул.В.Левски и от Сточна гара по маршрута си. В обратна посока от Сточна гара по В.Левски до пам.Левски, обръща на паметника и завива по Дондуков, Вл.Вазов, Острово и по марштута си. Тб 2а остава по този си маршрут до отблокирване на Орлов мост, а тб 4а в Х.Димитър се закрива защото с 2а имат общ маршрут. А85 и а185 остават по временните си маршрути до края на ремонта на жп моста при Владайска река.
2.А 90 - от бул А. Екзарх в посока АГ Малашевци завой  надясно по Тодорини Кукли и след МС Х.Димитър завой няво по В.Вазов и по В.Кънчев до АГ.Малашевци. В обратна посока - по същия маршрут.
3.А 18 - удължаване от ул.Рояк  надясно по ул.Първа българска армия, ул.Макгахан, ул.Острово, ул.Тодорини кукли, ул.Левски Вековен, ул.В.Кънчев, ул.Първа българска армия, ул. Влах камък (Автостанция Орландовци), ул.Керч, ул.Калач и по маршрута си.
4.А23 - продължава по ул.Първа българска армия, ул.Макгахан, ул.Острово, ул.Тодорини кукли, ул.Левски Вековен, ул.В.Кънчев, ул.Първа българска армия и по маршрута си.
5.А119 - от авт.Исток по Ботевградско шосе, А.Екзарх, завой надясно по Тодорини Кукли, В.Вазов и обръща при ул.Иля Войода по В.Вазов, Т.Кукли, А.Екзарх, Ботевградско шосе и по маршрута си.
6.Нова А19 - село Желява - с. Яна и по новия маршрут на авт.90 до АГ. Малашевци.
7.Нова А17 - село Сеславци - с.Кремиковци - гара Кремиковци - по прякото шосе до Челопечене - Челопеченско шосе - Ботевградско шосе - В.Вазов - наляво по ул.Станислав Доспевски - ул.Поручик Георги Куюмурджиев - ул.Поп Грую - В.Вазов, обръща посоката при ул. Иля Войвода и по В.Вазов по същия маршрут до с.Сеславци.
1. 85 и 285 са синхронизирани и разделянето им ще влоши обслужването на Хаджи Димитър - ще е трудно да се синхронизират.
2. Добро предложение, при затегнато разписание може би няма да е нужна допълнителна кола.
3. По-смислено е колата от А18 да подсили А20, който прави връзка с МД2 на Лъвов Мост за приблизително същото време.
4. Ще е нужно подсилване на А23 с допълнителна кола, също не е нужна толкова голяма обиколка, може да минава пряко по Владимир Вазов.
5, 6 и 7. Тези три предложения са свързани със сериозно увеличение на транспортната задача също така 119 остава без добро място за почивка - не е удачно шофьорите да почиват в катун Ботунец, където са изложени на риск от нападения на индийци.  :rolleyes: Ако за 17 се вземе пробег от 117, то се влошава сериозно обслужването на Бухово,ако за А19 се вземе пробег от и без това редкия 118, то се влошава обслужването на източния край на Ботунец и на Горни Богров.  :rolleyes:
« Last Edit: 27.08.2020, 14:54:37 by V.Peichev »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Коментирате основно района на югозападния край на МД3 (Овча Купел, Горна Баня), а аз си мисля, че трябва да има някакви промени и във североизточния край (Хаджи Димитър). Например някои линии да се преорганизират така, че да минават покрай МС Хаджи Димитър. Да се разкрият допълнителни, довозващи (може би тролейбусни) линии от ж.к. Левски Г и вътрешността на Хаджи Димитър до метростанцията. И може да се помисли за преорганизация на ТБ2, чийто маршрут се прикоприва в голяма част от МД3.
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако разровиш темата от началото, ще видиш идеи и за североизточната част.
Моето предложение е да се разменят А86 и 78: А86 - Малашевци-Васил Кънчев-Владимир Вазов-моста Чавдар-Сточна гара и по маршрута си, А78 - Враждебна-Владимир Вазов-Острово-Макгахан-Резбарска и по маршрута си.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За 78 без Острово - Вл. Вазов, П. Хитов, Макгахан. Така и 86, и 78 ще спират на метрото в посока Сточна гара. 100 също трябва да минава така.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Без пипане на 78. Не съм съгласен с тази идея. 78 е незаменима и едновременно с това максимално бърза линия и всички промени по нея биха влошили обслужването.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Абсолютно съгласен. С предложените изменения ще се забави връзката Централна гара - Враждебна. 78 не трябва да се пипа.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Времепътуването между Метростанция Хаджи Димитър и Сточна гара би било абсолютно еднакво, без значение дали е през Моста Чавдар или през Резбарска.
86 и 90 дори би било добре да си разменят улиците - 86 през Васил Кънчев, а 90 по Макгахан.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е що за глупост? Да вървя пеш или с ТБ1 от станция „Хаджи Димитър“ до „Васил Кънчев“, за да се влача в 78 в дежурните задръствания на „Резбарска“ и „Първа Българска армия“ и на „Владайска река“ и „Сточна гара“ или да взимам метро, да слизам до „Орлов мост“, да се прекачвам веднъж, а след това и втори път, за да стигна до Централна гара. Това е абсурдно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
От къде до къде искаш да стигнеш че нещо се обърках?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Защо отрязваш връзката на станция „Хаджи Димитър“ с Централна гара със 78?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не я отрязвам, напротив. Предлагам (всъщност Благо го предложи) 78 от МС Хаджи Димитър да завива надясно по Макгахан и наляво по Резбарска до Сточна гара. Времепътуването ще бъде пак 10 минути, колкото е и в момента.
86 пък ще покрие липсата на 78 между МС Хаджи Димитър и Сточна гара през Моста Чавдар.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е не мога да се съглася. Първо не съм сигурен, че времепътуването през главната улица на „Хаджи Димитър“ с всичките пешеходни пътеки, паркиращи и отпаркиращи коли и задръстванията на „Първа Българска армия“ и на „Владайска река“ ще се равнява на това по настоящия маршрут на 78 и второ в случай, че се окаже, че се равнява би имало сериозни неуредици с осъществяването на връзка с метростанцията, които ще направят тази промяна безсмислена. На практика ти казваш, че не отрязваш връзката с метростанцията, но аз не виждам да е точно така. Ето я действащата спирка на ТБ 2 и 4 на улица „Острово“, много далеч от „Владимир Вазов“. Това е почти същото като да се твърди, че ТБ 7 извършва връзка с метростанция „Западен парк“, а ако спирката се измести точно до завоя попада под прозорците на хората, които със сигурност ще протестират и на един тротоар две педи. Е струва ли си подобна промяна, след като има ремонтиран и широк перон на сегашната спирка „бул. Владимир Вазов“ и е точно до входа на станцията и още повече ако времето за придвижване по предложения нов маршрут се равнява с това по актуалния?
« Last Edit: 03.09.2020, 11:23:37 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Ето я действащата спирка на ТБ 2 и 4 на улица „Острово“, много далеч от „Владимир Вазов“. Това е почти същото като да се твърди, че ТБ 7 извършва връзка с метростанция „Западен парк“, а ако спирката се измести точно до завоя попада под прозорците на хората, които със сигурност ще протестират и на един тротоар две педи.

А какво пречи спирката да се премести по-близо до входа на метростанцията? Този въпрос важи не само за тези спирки, а по принцип за много спирки в София, които са далече от входовете на метрото.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ами не може, не е ли очевидно, че хората от блоковете няма да го искат и не е случайно, че действащата спирка е била позиционирана точно след края на блоковете? Ти искаш ли да живееш там на първи или на втори етаж и по десетки пъти на ден да ти форсират автобуси тръгващи от спирката и непрекъснато някой да ти гледа през прозорците? Да не говорим, че тротоарът е толкова тесен, а за ТБ 2 и 4 е безсмислено да се търси преместване, защото в посока „Хаджи Димитър“ те спират на булеварда, а в обратна посока на „Панайот Хитов“, което пак е точно до входа на станцията.
Другият вариант е спирка на 78 тук:
1426 & 2611-1 30.8.2013 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
Там така или иначе би било разумно да се измести спирката на 100 в посока „Бенковски“, но аз пак казвам, че не виждам как ще стане тази работа с еднаквото времепътуване оттам до „Сточна гара“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз предлагам ето това:

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Ами не може, не е ли очевидно, че хората от блоковете няма да го искат и не е случайно, че действащата спирка е била позиционирана точно след края на блоковете? Ти искаш ли да живееш там на първи или на втори етаж и по десетки пъти на ден да ти форсират автобуси тръгващи от спирката и непрекъснато някой да ти гледа през прозорците? Да не говорим, че тротоарът е толкова тесен, а за ТБ 2 и 4 е безсмислено да се търси преместване, защото в посока „Хаджи Димитър“ те спират на булеварда, а в обратна посока на „Панайот Хитов“, което пак е точно до входа на станцията.
Другият вариант е спирка на 78 тук:

Там така или иначе би било разумно да се измести спирката на 100 в посока „Бенковски“, но аз пак казвам, че не виждам как ще стане тази работа с еднаквото времепътуване оттам до „Сточна гара“.

Спирката не трябва да е на ул. Острово (тоест тя може да си остане там където е като допълнителна), а на бул. Владимир Вазов точно до стълбите на метростанцията. Престрояването на тролеите за ляв завой трябва да става след нея. Аз отдавна пледирам, че на такива кръстовища трябва да има изнесена до самото кръстовище BUS лента и левите завои да стават директно от нея с отделна фаза само за градския транспорт, така ще се реши проблема със спирки, изнесени далече от кръстовищата заради престрояването.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Аз предлагам ето това:
Пак не съм съгласен.  :D
Разбирам идеята да се осигури ефективно довозване на „Макгахан“ до метрото, което сега липсва, но това взима от сегашната ефективност на 78. За времето от тръгването от спирката до метрото до достигането на светофара на „Макгахан“ и „Острово“ по актуалния си маршрут 78 ще е стигнала, а може и да е преминала спирката на моста „Чавдар“ в случай на подходяща комбинация от обстоятелства. Не мога да си представя как с тази маневра времепътуването ще се равнява с актуалното. Иначе да, съгласен съм с идеята за ефективна връзка на „Макгахан“ с метрото, но защо да не се ползва 285 например, вместо 78? Защо ѝ е на 285 да дублира целия маршрут на 85 в „Хаджи Димитър“ всъщност? Така и така временният път тук още стои. Ами нека се ползва за обръщане на 285 с двупосочно движение по „Макгахан“, от „Ген. Липранди“ покрай училището наляво по „Васил Петлешков“ и след това да обслужва цялата дължина на „Макгахан“. Е естествено ще трябва допълване с коли и за 85 и за 285, това е пределно ясно и неизбежно. Същото би се искало и от 78 ако се пусне по „Макгахан“, разбира се. Или пък 285 по „Резбарска“ с 86 до „Макгахан“ по „Макгахан“ и обръщане на същото място.
« Last Edit: 03.09.2020, 15:09:37 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Идеи за промяна на ГТ в Район Хаджи Димитър и
Подуене и селските рейсове в кремиковското направление - за експериментален период от 1.09.2020 до 28.2.2021, при добър пътникопоток - остават до построяване на М3 до Ботевградско шосе/Летище София.
1. А 285 - докато не падне барикадата на Орлов мост и докато не се възстанови движението по ул.Градинарска в посока Връбница от ул.Родина на ляво по Макгахан и завой по ул.Никола Войновски и по маршрута на тб 2а и 4а до бул.В.Левски и от Сточна гара по маршрута си. В обратна посока от Сточна гара по В.Левски до пам.Левски, обръща на паметника и завива по Дондуков, Вл.Вазов, Острово и по марштута си. Тб 2а остава по този си маршрут до отблокирване на Орлов мост, а тб 4а в Х.Димитър се закрива защото с 2а имат общ маршрут. А85 и а185 остават по временните си маршрути до края на ремонта на жп моста при Владайска река.
2.А 90 - от бул А. Екзарх в посока АГ Малашевци завой  надясно по Тодорини Кукли и след МС Х.Димитър завой няво по В.Вазов и по В.Кънчев до АГ.Малашевци. В обратна посока - по същия маршрут.
3.А 18 - удължаване от ул.Рояк  надясно по ул.Първа българска армия, ул.Макгахан, ул.Острово, ул.Тодорини кукли, ул.Левски Вековен, ул.В.Кънчев, ул.Първа българска армия, ул. Влах камък (Автостанция Орландовци), ул.Керч, ул.Калач и по маршрута си.
4.А23 - продължава по ул.Първа българска армия, ул.Макгахан, ул.Острово, ул.Тодорини кукли, ул.Левски Вековен, ул.В.Кънчев, ул.Първа българска армия и по маршрута си.
5.А119 - от авт.Исток по Ботевградско шосе, А.Екзарх, завой надясно по Тодорини Кукли, В.Вазов и обръща при ул.Иля Войода по В.Вазов, Т.Кукли, А.Екзарх, Ботевградско шосе и по маршрута си.
6.Нова А19 - село Желява - с. Яна и по новия маршрут на авт.90 до АГ. Малашевци.
7.Нова А17 - село Сеславци - с.Кремиковци - гара Кремиковци - по прякото шосе до Челопечене - Челопеченско шосе - Ботевградско шосе - В.Вазов - наляво по ул.Станислав Доспевски - ул.Поручик Георги Куюмурджиев - ул.Поп Грую - В.Вазов, обръща посоката при ул. Иля Войвода и по В.Вазов по същия маршрут до с.Сеславци.
По-голяма глупост от тия предложения за селските линии скоро не бях чел, ще ме извинява автора , но това са някакви безсмислици, какви са тия нови линии 17, пък 19 и разбутването на 119. Абсолютно излишни в този си вид и нереализируеми. За 119 не знам какво да кажа, освен че е подливане на масло в огъня. Особено от както автобусите са къси само това липсва да обикаля допълнително. 78 е достатъчен за връзка с метрото и автостанцията, единственото смислено е да му се увеличат колите и интервала му да падне на около 10 мин. За цили две нови линии във вида като 17 и 19 забрави, те се чудят по какъв всевъзможен да съкратят от някъде по още някоя кола, а за подобни нови линии абсурд. От както 118 минава също през Ботунец положението там леко се облекчи. Нова линия до Желява е неоправдана поради ниския пътникопоток, след Ботунец. 117 е редовен на 15мин и обслужва почти достатъчно добре Сеславци и Кремиковци, но много обикаля. Може би смислен вариант за изграждане на нова линия може да бъде помощна линия на 117 със следният маршрут: 17 или 116(примерно) МС Хаджи Димитър - кв. Сеславци. Като от МС Хаджи Димитър посока Сеславци се движи по маршрута на тролейбус 1 до сп. Ул.Станислав Доспевски. От там по маршрута на линия 119 до спирка Община Кремиковци, после от там продължава по сегашния маршрут на 117 до крайна спирка Сеславци. Тази линия ще вземе част от колите на 117 и ще промени неговия маршрут като следва при разклона за Кремиковско шосе да прави ляв завой и да продължава по Кремиковско шосе, минава жп прелеза и продължава по маршрута си до Бухово.
« Last Edit: 03.09.2020, 16:18:41 by georgi_L »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Всякакви промени по линия 78 трябва да бъдат обсъждани с Инициативния Комитет за транспортно облсужване на Враждебна, чийто представител е Miteto Wee. Аналогично трябва да се обсъждат евентуални промени на линии 18 и 23 с комитетите на Нови Искър, Световрачене, негован и Чепинци. Тяхните мнения трябва да бъдат взети предвид кое би им било най-удобно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За 18 най-удачно е да се закрие, като колата  подсили 20 и част от курсовете минават през Мелницата Чепинци - дублажът в момента е огромен. За 23 е най-удачно да се удължи до МД3 за ефективно довозване без да се дублира сериозно с 21/22. :rolleyes: Вземането на коли от 117 за нова линия до Сеславци би влошило обслужването на Бухово. :rolleyes:
« Last Edit: 03.09.2020, 15:41:32 by V.Peichev »