Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265035 times)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Относно втория въпрос, виж схемата на метрото. Има 2 пътя за депо в тунела след Сливница. Там има "островче" или "пасарелка" по която машинистът ходи и сменя кабината  :)
http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3610.0;attach=106232;image
« Last Edit: 25.06.2015, 13:38:46 by wolf_rusi »

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Бих искал да попитам нещо :) https://www.youtube.com/watch?v=AxvzT1xUxlg[/youtube] тука според мен вдига повече от 80 км/ч това е в Будапеща, но там са даже по-стари състави. Към Ж.Кюри понякога засилват доста, но задържат паралела максимум 10 секунди не е като да не може да се засили с максималната за състава която по документи е 90, но са ми казвали че може повече няма проблеми набират си двигателите им стабилно. Явно мерките за сигурност и стандарта се спазва тук :) което е добре може би

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не разбрах точно какъв е въпроса ти, но съставите могат спокойно да вдигат максимално разрешената скорост. :) Над нея е недопустимо и тук това се спазва, както от персонала, така и от самата инсталация която задържа и не позволява по-висока скорост от ограничената. :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Някой да пише, вярно ли е че работните смени на метро-машинистите, са по 6 часа ?
Спрете си просташките мнения !

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Някой да пише, вярно ли е че работните смени на метро-машинистите, са по 6 часа ?
Не е вярно.

Информацията ми е прясна и е директно от източника - от деня на "отворените врати" в Метрополитен.

Човекът, който е развеждал посетителите в диспечерския пункт на Метрополитен е обяснил, че един машинист обикновено прекарва около 12 часа на територията на метрото като работните такива са между 8 и 9. Останалото са почивките, които се правят с цел да се избягва преумората и отегчението от еднообразието на подземната обстановка.
vasko - оригиналът! :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Мерси, от Горно Оряховската жп. бригада ме питаха, че са хукнали към Метрополитена да работят.
Спрете си просташките мнения !

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
По-скоро самото управление на влака може да се връзва около 6 часа, но работният ден е по-дълъг.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Точно така!Дежурствата са като в БДЖ по 12 часа,независимо дали си на маршрут,резерв или маневра.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Имам малко глупав въпрос, породен от факта, че не съм добре запознат с инфраструктурата на метрото, а и дори като пътник много рядко ми се е налагало да го използвам. Интересува ме как е организирано движението между станциите. В надземните участъци се вижда, че има коловози в двете посоки и влаковете се разминават. Ами в тунелите? Тръбата една обща ли е или има две отделни тръби за двете посоки на движение?

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile
В едни части от трасето е обща тръба, в друга са две отделни:
От Летище София до "Младост 3" трасето е изцяло двупосочно, с една тръба. В участъка между МС "Младост 3" и МС "Младост 1" трасето е с два еднопътни тунела, заради връзката с разклонението за Бизнес парка.

От друга страна, от Младост 1 до Бизнес парка тунелът е изцяло двупътен, с една тръба.

В целия участък от Младост 1 до МС "Стадион Васил Левски" тунелът отново е общ с една тръба, двупътен. След МС "Стадион Васил Левски", тръбата се разделя на две:
От МС "Стадион Васил Левски" до МС "Сливница" трасето е изцяло с два тунела, еднопосочни.
 
Малко преди МС "Обеля", точно когато излиза на земята, двете тръби се съединяват и тунелът отново става един, двупътен, и така е до МС "НДК", малко преди която тунелът се разделя на две. След МС "Европейски съюз" двата коловоза отново се събират и така до МС "Джеймс Баучър".
« Last Edit: 30.09.2015, 19:09:41 by lion_sofiq »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Пероните са два типа. Островен е този, при който коловозите са в двата края на станциите. Това са станциите от "Сливница" до университета, НДК и "Европейски съюз" и летището. Останалите станции, при които двата коловоза са един до друг в средата са със страничен перон и при тях коловозите са един до друг и в тунелите тоест има само една тръба. В разстоянията между станциите с островен перон коловозите не са един до друг, но не съм наясно дали разстоянието между тях е същото, както и на станциите, а от това всъщност зависи дали тръбите ще са две или ще е една със стена по средата между коловозите.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
В разстоянията между станциите с островен перон коловозите не са един до друг, но не съм наясно дали разстоянието между тях е същото, както и на станциите, а от това всъщност зависи дали тръбите ще са две или ще е една със стена по средата между коловозите.
Преди и аз си мислех, че разстоянията между коловозите между станциите с островен перон е същото като това на станцията, но тук (във форума) разбрах, че не е така.

Всъщност, след станция двата тунела се доближават и после пак се разделят преди следващата станция. На практика се получава един общ тунел със стена по средата.
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И аз съм си мислел това, тъй като съм виждал и от "Люлин" и от "Западен перк", че след станцията има лека крива, макар участъкът да върви по права линия.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Toва също не ми е ясно, дали в посочените примери като Васил Левски - Сливница има два отделни тунела или един тунел със стена между коловозите. Наскоро прочетох Метро 2033 и 2034 и останах с впечатлението, че в московското метро между повечето станции има два отделни тунела.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Между Васил Левски и Сердика са два независими тунела, защото са копани с "къртица". Западният радиус тунелите делят обща стена, с изключение между Опълченска и К. Величков, където има тупик с два коловоза между основните.
Сливница - Модерно предградие (неизградената станция) също са два отделни тунела, заради подхода към депото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile
Някъде бях чел, че участъкът между "Сердика" и "Васил Левски" е с два напълно отделни тунела, като къртицата първо е прокопала северния, а после южния. (или беше обратното  :D)
След "Сердика" не съм сигурен как е, само съм виждал, че между двата коловоза, в тунела малко преди МС "Константин Величков" (където има съоражение за смяна посоката), посока Люлин, има доста стабилно пространство, но не съм сигурен дали не е само заради стрелката и смяната на посоката.

П.С. Извинявам се, че мнението частично дублира това на RADOCVET, но то е било излязло, докато аз съм писал моето.  :)
« Last Edit: 30.09.2015, 20:02:28 by lion_sofiq »

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Tram driver, subway lover.
    • View Profile
Между станциите на "първите 5" разстояние между тунелите има (вижте снимки от строителството), което се използва за сервизни и аварийни помещения. Между Опълченска и Сердика се приближават (усеща се на излизане от Сердика към Опълченска, а и се вижда при обръщателя). Сердика - СУ са отделни и мисля че не са толкова близо.

« Last Edit: 30.09.2015, 20:18:29 by atony »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ето малко графики.
Първата показва как приблизително изглеждат разстоянията между станциите с островен перони със страничен перон.
Тук трябва да се въведе уточнението, че в надземно строените станции понятието "тръба" е некоректно, тъй като това не са тунели такива, каквито си представят повечето хора, когото им се каже метротунел(тунели прокопавани с "къртица"). Това са грубо казано заровени в земята парелелепипеди строени надземно, но между станциите разстоянието между двата коловоза намалява до по-малко от ширината на пероните, но както казва Антъни то не изчезва до дебелината на просто една разделителна стена между коловозите, а има известно разстояние, в което има аварийни помещения. Разстоянието между "Константин Величков" и "Опълченска" е по-различно. Там в цялата дължина на тунела между станциите разстоянието между тунелите се запазва с ширината на перон.
Веднага след "Константин Величков" и преди "Опълченска" има тупик и преходни коловози, които могат да се видят на втората графика, а профилът на тунела между "Опълченска" и "Сердика" може да се види на третата графика.
Между "Сливница" и входа към депото също има разстояние между тунелите, което след входа към депото постепенно намалява, докато накрая в надземния участък в "Обеля" изчезва и стената между коловозите.
Тунелът между стадиона и "Жолио Кюри" не е новополаган за метрото. Той е остатък от някогашния проект за нормалнорелсов трамвай "Дружба" - стадиона и предполагам също не е класически тунел и е строен надземно.
« Last Edit: 01.10.2015, 14:38:39 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не че искам да ви спирам дискусията, ама всичко това е писано преди години още преди откриването на участъка СУ - Младост 1.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Може би можеш да дадеш линк към дискусията? Понеже аз не успявам да я намеря.

Всичко щеше да е ясно ако имаше видео от кабината на някой влак.