Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 66279 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #100 on: 27.04.2011, 09:56:37 »
Какъв е смисалът да се гледат разписанията, като точно когато хората най-много бързат не се спазват? Ежедневни закъснения от порядъка на 15-ина мин. в пик са стандарт.

За трамваите почти всичко се спазва. За автобусите е важно да се спазва интервалът, защото само мен и още няколко човека ги интересува в 16:40 да дойде точно 76/3, а не примерно 76/1.
Но все пак разписанията са толкова много раздути, че сигурно 90% от задъствания се включват в тях. Вижте 213/214, 305, 83, 11. Курсовете са им увеличени с по 10-20 мин. в сравнение с преди 5 г. За 84 например дават 3 мин. от Пол. комбинат до Орлов мост и после още 4 мин. до Гурко Е ако няма някоя ексцесия, все тези разстояния ще се вземат съответно за 5 и 9 мин.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #101 on: 27.04.2011, 10:30:33 »
Няма как, когато курса се разтегли от 65 на 80 мин. да се запазят интервалите между всички коли. Все някъде се отваря една неприятна дупка, която може да ти скапе деня. Кажи ми как А120 в 18:00 делник ще тръгне от Румънско посолство и в 18:04 ще бъде на ТВ кула, при положение, че на мен с кола ми трябват около 12 мин., а преди това от Мадрид до посолството му дават 6 мин., които той практически взема за 10. Къде "червената кошница" ще си избие закъснението, като в обратна посока ще кисне и на Семинарията и на ТВ кула? За автобусите до гарата пък няма какво да ги коментираме - Малинов, Сточна гара и Лъвов мост са 3Х10 мин. закъснение, спрямо 2000 г.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #102 on: 27.04.2011, 11:07:13 »
От това, което съм чувал от доста хора, разписанията на 213/214 са предостатъчни делник и няма изоставане от графика почти никога. За 120 и автобусите по канала между Орлов мост и НДК вече е по-различно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #103 on: 30.04.2011, 20:55:22 »
Аз пък подкрепям идеята за автобус 75 в частта му до Орлов мост. Според мен с този маршрут ще се ползва доста и ще дава удобни връзки на хората в Овча Купел с централната част на града. Освен това ще подпомага 204 и ще даде някакво адекватно транспортно обслужване на хората, живеещи в района на НБУ, които в момента имат един-единствен автобус, който стига до никъде.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #104 on: 02.05.2011, 15:51:50 »
Аз пък подкрепям идеята за автобус 75 в частта му до Орлов мост. Според мен с този маршрут ще се ползва доста и ще дава удобни връзки на хората в Овча Купел с централната част на града. Освен това ще подпомага 204 и ще даде някакво адекватно транспортно обслужване на хората, живеещи в района на НБУ, които в момента имат един-единствен автобус, който стига до никъде.

Нещо не те разбрах.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #105 on: 02.05.2011, 19:21:13 »
Кое не разбра? Идеята ми е да се пусне автобус 75 от Овча Купел по предложения маршрут жк.Овча купел 2-бул.Линкълн-бул.Монтевидео-ул.Любляна-Бул.Овча купел-ул.Т.Каблешков-бул.ген.Ст.Тошев-бул.Г.Делчев-бул.България-бул.Евлоги Георгиев-пл.Орлов мост и до там. Така линията няма да е прекалено дълга и ще дава удобни връзки, а освен това ще подпомага 204 в участъка от пазара на борово до орлов мост. Освен това ако се реализира този маршрут, хората живеещи в района на НБУ ще получат още един автобус, при това за разлика от 74 този ще им даде полезни връзки с центъра, метрото и други автобуси. Надявам се сега да е по-ясно.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #106 on: 03.05.2011, 10:19:32 »
Прекалено хубаво, за да е истина.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline omsi_fan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #107 on: 09.06.2011, 10:47:28 »
Искам да попитам, защо закриха линия 313 ?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #108 on: 09.06.2011, 11:49:54 »
Защото пуснаха метро....
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #109 on: 09.06.2011, 11:51:05 »
То не стига до гарата, ама трябва всички да усетят, че има метро. И 313 даде фира.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #110 on: 09.06.2011, 12:22:11 »
305 пое обслужването на Ситняково, избягва се огромният дублаж на 305 с 213/214 беше почти 90% от маршрута. При 305 по Ситняково 313 е напълно ненужна линия, Младост 1 има връзка с гарата посредством метро и автобус или два автобуса само с едно прекачване при по-малко време за пътуване.  :) Три автобуса към Гарата по Ситняково са прекалено много.  :) Също така 305 е по-редовен от бившия 313 и вместо два полупразни автобуса имаме един прилично пълен, ефективността на транспорта е значително по-висока.  :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #111 on: 09.06.2011, 13:42:41 »
305 е горе-долу удължен 313 до Младост-3.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #112 on: 09.06.2011, 20:16:42 »
аз се чудя нямаше ли да е по удобно да го удължат до хладилния завод или авт.Орландовци вместо 309 за магазин Темпо, так щеше да има връзка ул.202 с централна гара, а Младост с магазин темпо и центр. гробища, а и се набутва на по малко задръствания, особено след пускането на МД2, а на ст.гара винаги ще има задръствания, дори да направят пробива ст.гара и Д.Николаев.А и е глупаво само 85 да продължава и тм 6 и 12 към надлез надежда, а всичко да върти на гарата.

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #113 on: 10.06.2011, 00:28:52 »
аз се чудя нямаше ли да е по удобно да го удължат до хладилния завод или авт.Орландовци вместо 309 за магазин Темпо, так щеше да има връзка ул.202 с централна гара, а Младост с магазин темпо и центр. гробища, а и се набутва на по малко задръствания, особено след пускането на МД2, а на ст.гара винаги ще има задръствания, дори да направят пробива ст.гара и Д.Николаев.А и е глупаво само 85 да продължава и тм 6 и 12 към надлез надежда, а всичко да върти на гарата.

За това може да се мисли евентуално след като МД2 стане факт... Младостките автобуси по традиция вървят до гарата, а и сега си е екстра.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #114 on: 27.08.2012, 11:49:14 »
Във връзка с откриването на МД2 (обезсмислянето на А413) и с оглед непрекъснатите упреци към ЦГМ, че липсва директна автобусна линия между Бизнес парк София и Студентски град, имам следното предложение за нов маршрут:
от Бизнес парк София по маршрута на А413 до бул.Кл.Охридски и наляво по ул.8-ми декември и по маршрута на А280 до крайна спирка НСА двупосочно. Недостатък на предложението е, че няма връзка с метрото, но според мен такава е невъзможна без компромис с времепътуването. След 2014-та год. и този маршрут ще се обезсмисли, но временно ще "намери работа" на колите от А413...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #115 on: 27.08.2012, 12:04:42 »
Подкрепям предложението. Все пак при наличие на 314, връзката с метрото се запазва.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #116 on: 27.08.2012, 12:04:57 »
Аз пък си мислех за обратния вариант: Студентски град-Централна гара - сегашния маршрут до МС Г.М.Димитров, надясно по булеварда и после по А94 до Ст. град.
Осигурява се директна връзка между Студентски град и Централна гара и се запазва транспортното обслужване на бул. "Драган Цанков", както и връзката със Ситняково. В допълнение, Студентите ще могат да ходят до МОЛ Сердика и гара Подуене (за влакове към Южна България).
Курсът може да е около 90 мин и разстановките съответно:
понеделник-четвъртък 6-5-6-3
петък и събота 6-6-7-3
неделя 5-5-7-3
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #117 on: 27.08.2012, 12:10:26 »
Връзка Студентски-Гарата ще има с метрото +280/294. Попринцип такава промяна на 413 би имала успех, но това според мен трябва да е съпроводено с прекарване на 88 по Драган Цанков -> Яворов и по маршрута. Така не се оголва участъка от Г.М. Димитров до Кулата, а и се разрежда автобусния трафик по Габровски, където след пускането на трамвая 94 също би следвало да изчезне

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #118 on: 27.08.2012, 12:14:15 »
Аз пък си мислех за обратния вариант: Студентски град-Централна гара - сегашния маршрут до МС Г.М.Димитров, надясно по булеварда и после по А94 до Ст. град.
Осигурява се директна връзка между Студентски град и Централна гара и се запазва транспортното обслужване на бул. "Драган Цанков", както и връзката със Ситняково. В допълнение, Студентите ще могат да ходят до МОЛ Сердика и гара Подуене (за влакове към Южна България).
Курсът може да е около 90 мин и разстановките съответно:
понеделник-четвъртък 6-5-6-3
петък и събота 6-6-7-3
неделя 5-5-7-3
Връзката Ст.град - Ц.гара от петък ще се осъществява с метро. Има 2 или 3 прекачвания, на цената на две пътувания. Студентите са млади и енергични хора, спирките на СБАЛО са току пред стълбите за МС Г.М.Димитров, връзката в МС Сердика, също не би трябвало да ги затруднява, но ако това е така, просто ще се повозят през Обеля и пак ще достигнат МС Ц.гара. Печели се много време, А294/280 са в допустими интервали и точността на метрото дава възможност на човек да си направи точна сметка за времепътуването. Тези, които мъкнат касите с буркани "от село" не разчитат на обществен транспорт вече, а и в крайна сметка такива пътувания се предприемат 4-5 пъти годишно (прибиране по родните места). То аз не зам колко от живущите в Ст.град работят в Младост и в Бизнес парк-а, но понеже непрекъснато се повтаря, че липсвала тази връзка..., пък и има доста живущи в Младост, които ходят на лекции в Ст.град.

...но това според мен трябва да е съпроводено с прекарване на 88 по Драган Цанков -> Яворов и по маршрута. Така не се оголва участъка от Г.М. Димитров (Др.Цанков!) до Кулата, а и се разрежда автобусния трафик по Габровски, където след пускането на трамвая 94 също би следвало да изчезне.
От около месец Др.Цанков е "оголен", но от това няма особени катаклизми. Точно, защото Габровски би се "оголил" при закриване на А94, би следвало А88 да остане през урбанизирания Дианабад, вместо по-дългия и "парков" маршрут дублиращ метрото предложен от теб.
« Last Edit: 27.08.2012, 12:18:44 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #119 on: 27.08.2012, 12:16:03 »
Е то по-добре 280 да го продължат до гарата, естествено с повече коли. Или пък само половината коли от 280 да ходят до гарата, а другите да си останат до СУ. Но имам чувството, че СО и маршруткаджиите са се разбрали да не си крадат от пътниците. Иначе да, вече би могло с рейс и метро да се стигне, но повечето студенти, особено новобранците, са много зле и знаят само маршрутката 5 и 280/94, в метрото сигурно ще се загубят...